PDA

Se full versjon : Krisehjelp! Hvor streng skal jeg være?

Probat
13 Oct 2007, 14:07
Storebror har blitt lovet å få bake kake selv i dag.

I sted holdt han på og ekperimentere med en vase med vann for å se hvilke ting som fløyt og sank. Jeg minnet om at han måtte rydde opp etter seg, og han sa ja. Etterpå helte han hele vasen ut i vasken, og nå blånekter han å rydde alle småtingene som ligger i vasken. Det er småtteri han har funnet rundt omkring i huset, korker, småpenger, plastdingser...

Jeg har sagt at om vi ikke kan stole på at han rydder når han har lovt det så kan vi jo ikke stole på at han rydder etter bakinga heller, så da får han ikke bake.

Er det for strengt? Jeg lovte bakinga lenge før denne ryddenektepisoden. Han er ni år - og etter min mening mer enn stor nok til å skjønne at han skal rydde opp etter seg.

Noen hasteråd?

Garfield
13 Oct 2007, 14:19
Har ingen råd. Jeg ville nok gjort det samme som deg, og synes ikke du er streng

Ferskna
13 Oct 2007, 14:58
Vil han bake så rydder han først.

JifraNord
13 Oct 2007, 15:20
Vil han bake så rydder han først.

YUPP det tenker jeg også :)

Eple
13 Oct 2007, 16:58
Enig med de over! En treåring ville trenge hjelp i denne situasjonen, men en niåring kan godt møte litt motstand. Ville bare latt de ligge der og sagt vennlig men bestemt at de ble liggende til han tok de bort og DA var du klar til å bake. Når han gjør det så ikke fokuser på det, bare bak;)

Håper det ordner seg.:)

Probat
13 Oct 2007, 17:11
Takk! Følte meg litt som nazimamma her, men det har heldigvis løst seg. To runder med protester og tramping opp på rommet sitt for å furtbygge lego, så rydda han til slutt, og kaka er akkurat ferdig!

Jeano
13 Oct 2007, 17:21
Takk! Følte meg litt som nazimamma her, men det har heldigvis løst seg. To runder med protester og tramping opp på rommet sitt for å furtbygge lego, så rydda han til slutt, og kaka er akkurat ferdig!

Så bra at det ble kake

Eple
13 Oct 2007, 19:59

Så bra!:D

Nazimamma:fnis:

Thinkerbell
22 Nov 2007, 15:10
Nå ble jeg litt oppmuntra her. Etter en heller kjip dag som småbarnsmamma er det godt med en påminnelse om at de blir stoe.

Liten&Stor M
04 Jan 2008, 22:22
Mannfolk altså! I alle aldre!Tving ham til å rydde opp i vasken, så blir hans framtidige kone glad.

Hilsen kona til en som aldri ser at sluket i kjøkkenvasken er fullt av blomkål, erter, løk og gammelt guff...