PDA

Se full versjon : jobbe med barn og i egen familie

mara
15 Oct 2007, 13:29
om man er lærer (som mange her er) eller jobber i barnehage eller med barn på en måte, merker dere forskjell?

vi har til tider harde tider med bonusbror og jeg merker at han ikke har samme basis som mine gutter (han er jo 5 år eldre en min første da) men merker at dager hvor fx storebror er "vanskelig" kan jeg og mannen bli enig om å se på hvordan vi er med han, endre på ting og være ekstra varsom på TiO og IvK og endring vises umidelbart.

slik er det ikke med bonusbror og jeg opplever når jeg diskuterer med lærere at de ikke "orker"?
altså med barna på skolen.
at det blir litt strengere der, og mer opplegg enn hjemme på en måte.
ikke så mild og varsom på en måte når man skal ta vare på ganske mange barn med ulik bakgrunn..

Eple
15 Oct 2007, 13:36
Hva mener du? At vi ikke orker å "være pedagogiske" hjemme? (fordi vi bruker oss litt opp på jobb?)

Det er veldig anderledes å lede klasser med fokus på faglig innhold samt det å veilede barn som feks krangler enn å være mamma.

Jeg er ikke alltid så "pedagogisk" når jeg ser unger som gjør hærverk feks- da kan jeg godt bli veldig streng og gi ordrer... Orker ikke å gå inn i en veilederstillling da- da føler jeg at jeg er på jobb.

mara
15 Oct 2007, 13:37
nei huff, jeg skal omformulere Eple!

se nå :D