PDA

Se full versjon : uke 47

Jeano
22 Nov 2007, 21:50
Hva gjør man nå barnet sutrer og han vil sove klokka fem, men jeg ikke vil for da sovner han ikke før kl 11 om kvelden.

Jeano
22 Nov 2007, 22:01
Perioden mellm to og en søn om dagen er litt tung og vanskelig å få snudd.
Vi er inne i en periode der han skal gå fra 1 til 0 sovinger om dagen,og det er også tungt.

Jeg tenker som så at et går over. Innimellom så får de sove klokken 5 og anre dager får man ta de med på lekeplassen for å holde de våkne.
Så går det seg til etterhvert

Eple
22 Nov 2007, 23:31
Ut på tur!:D

Har ikke noen geniale forslag i dag- hodet er litt tomt.

Felix
12 Dec 2007, 10:55
Her i huset vill det nok fungert å ta et bad, pysje, gi kveldsmat (som tilsammen kanskje ville tatt ca 1/2-1 time) og så legge han for kvelden ekstra tidlig den dagen. Leser eller synger man litt ved sengen så drøyes tiden enda litt til.

Alternativt kan man lage en kosestund med puter og madrasser på gulvet og synge, lese høyt fra en bok, eller høre på rolig musikk. En kosestund i sofaen er jo like bra. Babymassasje (småbarnsmassasje:) kan også være en avslappende løsning, evt å brenne litt oppkvikkende olje ved siden av så man har mulighet til å kvikne til litt etterpå.

Ellers knyter jeg han på meg, så får han sitte der og hvile litt, enten inne eller så går vi ut en tur.

Noe jeg tyr til en sjelden gang er å putte han i bilen og kjøre en kort tur, enten bare for å høre på lydbok, eller ta en rask tur i butikken eller på besøk. Får han seg 5-15 minutter søvn så holder han et par timer til.