PDA

Se full versjon : Idag kom vi opp i denne situasjonen...

annama & bolla
29 Nov 2007, 23:03
Snuppa kan være vanskelig å få spent fast i bilstolen dersom hun virkelig ikke vil sitte der. Det er hyling, gråting og en stiv kropp som er umulig å få satt fast. Og en 1,5-åring er veldig sterk når hun absolutt ikke vil noe...(som dere kanskje vet av erfaring?).

Vanligvis tar vi da en liten pause og forsøker igjen, og igjen. Og etterhvert lar det seg jo gjøre. Generelt liker hun seg i bilstolen, men men...det er vel de andre gangene man husker!

Idag har vi vært på tur, og idet det var 5 minutt igjen til ferja hjem skulle gå, og vi skulle fra butikk til bilen for å kjøre 300 meter til ferjekaia, NEKTET snuppa å la seg plassere i bilstolen. Jeg kjente da plutselig lukten av bæsjebleie, så jeg skjønte jo at det ikke var behagelig å sitte der med den. Men prøvde jo allikevel å feste henne, for å ta neste ferje innebærer at vi kommer 3 timer senere hjem! (og det var allerede kveld)

Men ikke! Jeg fikk rett og slett ikke festet henne! Hun skrek verre enn noensinne og kroppen sto som en bue. Så jeg satte henne ved siden av meg fremme, i passasjerersetet, og kjørte avgårde :isjokk:. Og følte meg omtrent som den mest uansvarlige forelderen noensinne.

Hva lærer vi av dette? Å ha bedre tidsmarginer...

Jeano
29 Nov 2007, 23:51
Tror kke man lærer så mye av det jeg.
En gang var Boble også helt imot å sette se i bilstolen.
Heldigvis var vi bare på butikken og ikke så langt hjemmefra og vi hadde tom. vogn baki.
Så da tok jeg ut vognen og gikk hjem og hentet bilen dagen etter.

JifraNord
30 Nov 2007, 07:59
DVD spiller i bilen ble løsningen for oss her... nå digger nordjenta å kjøre bil...