PDA

Se full versjon : Lurt tips...

Madam Mim
15 Dec 2007, 21:51
...for de mammaene som ikke orker å ta opp kampen med alle de som syns barn skal avvendes når 'de ber om puppen selv'. Jeg introduserte ett annet ord for pupp (mimmi) da storebror begynte å snakke, for å slippe å bli forlegen av ett barn som ba om pupp mens andre hørte på. Eventuelt hylskreik i butikken eller på bussen etter 'PUUUUUUUUUUUUUPPPPPPPPPPPPP!!!!!'

Veldig greitt syns nå jeg, ingen andre enn den nærmeste familie skjønte hva forespørselen angikk. Og litt morsomt siden vårt kodeord visstnok er vanlig for 'mormor'. Så ved enkelte anledninger, der noen har snakket om at 'Snart kommer Mimmi*, har storebror gjort store (forhåpningsfulle) øyne :)

Sashimi
15 Dec 2007, 21:57
Er det derfor du har valgt det nicket du har? MAdam Pupp :D

Ningamor
15 Dec 2007, 21:59
Hehe, selvom jeg i prinsippet ikke syns man skal være flau over å langtidsamme, må jeg si at jeg syns det har vært ganske så beleilig at gutten vår bruker ett annet ord enn pupp...
Har aldri introdusert ordet for han (boh), men det var det han begynte å kalle det, og det har vært helt greit :)

Anjali
15 Dec 2007, 22:24
Hehe, genialt!! :D

Selv sluttet jeg amminga før storesøster snakket så veldig mye, men hun er jammen meg puppefiksert for det! Hun passer på at lillesøster får riktig pupp (hun hjelper meg å huske om hun fikk den høyre eller venstre sist), ammer dukken sin Boris osv. Søtt! Ops - digresjon ja. ;)

Sashimi
15 Dec 2007, 22:29
Og min jente sa av en eller annen grunn "tssssssss" eller kanskje mer "zzzzzzz"
når hun ville ha pupp. Aner ikke hvor det kom fra :fnis:

Ma-i
15 Dec 2007, 22:45
ååhh Men nå er jeg stolt av at jeg har pupper da..så han kan godt rope det han..tja kansje ikke så gøy når han blir 11.. men da har han forhåpentligvis sluttet litt før også.. :knegg:

Saphy
15 Dec 2007, 22:56
Nå har ikke jeg noen formening om hvor lenge jeg kommer til å amme, men det blir nok lenge enda. Snupp sier "botti-botti-botti" når hun vil ha pupp nå, eller hvis puppen ikke blir dratt fram fort nok. Kanskje jeg skal aktivt begynne å bruke ordet "botti"....? :fnis:

Eple
16 Dec 2007, 01:34
Bra tips!:jupp:

Eplejenta sier faktisk "Mmmmmummma" når hun hun vil ha pupp, og jeg har uten å tenke på det begynte å spørre om hun vil ha mumma. Tror jeg fortsetter med det;)

mirimor
16 Dec 2007, 09:24
Nå har ikke jeg noen formening om hvor lenge jeg kommer til å amme, men det blir nok lenge enda. Snupp sier "botti-botti-botti" når hun vil ha pupp nå, eller hvis puppen ikke blir dratt fram fort nok. Kanskje jeg skal aktivt begynne å bruke ordet "botti"....? :fnis:

Jeg hørte det på fredag, Saphy :latter: Hun er bare så utrolig søt. Jeg har ikke tenkt på å bruke et annet ord, men var mer forlegen da jeg amma miriungen og sa "vil du ha mat?". Nå spør jeg bare minsten om han vil ha pupp.

Taratroll
16 Dec 2007, 09:46
Nå er det ikke sånn at A ber om pupp offentlig lenger, men hun sier pupp. Og det gjør meg egentlig lite. Når hun var mindre pleide hun å si ba. Nå prater hun mye om at broren får pupp og ikke kan spise vanlig mat. Og når bestefaren spurte om lillebror skulle få gaver til jul sa hun at nei, han får pupp. (Men han skal nok få noen gaver alikevel. :fnis:

Lucifer
16 Dec 2007, 10:14
Og når bestefaren spurte om lillebror skulle få gaver til jul sa hun at nei, han får pupp. (Men han skal nok få noen gaver alikevel. :fnis:

:skratte:

så herlig!

moo
16 Dec 2007, 23:34
Av samme grunn så har jeg faktisk aldri brukt ordet pupp med mine barn, men helt enkelt spurt "Vil du ha melk?" Eller for å være presis: "Would you like some lovely milk?" (Lovely milk = pupp, milk = kumelk i kopp!).

Så nå de spør etter melk, er det i hvert fall ingen som reagerer negativt eller trenger å bli utilpass. :)

Madam Mim
19 Dec 2007, 19:51
Er det derfor du har valgt det nicket du har? MAdam Pupp :D

Ja, høres litt freshere ut enn Fru Pupp, men det er det jeg føler meg som :)

sunelille
19 Dec 2007, 22:57
Hos oss er det PAPP det blir ropt på om han vil ha pupp. Han ser ingen sammenheng mellom PAPP og kumelk;) Morsmelk er PAPP og kumelk er melk.
Tror de fleste skjønner PaPP fordi det oftes sies sammen med riving i genseren og graving ned mot puppene :hoppepupper:

Wanaagsan
20 Dec 2007, 19:06
Har møtt ettbarn som sier Mimmi til mormoren, men jeg trodde de var litt spesielle. Kanskje det er en del som gjør det, da.

Jeg kalte aldri ammingen å få pupp, men å få melk, så det var det storebror ba om. Lenge kalte han det "kell", og da var det ingen som skjønte hva det dreide seg om.