PDA

Se full versjon : Jeg har sluttet å amme

Rivella
02 Jan 2008, 00:29
Nærmere 20 måneder har jeg holdt på, men plutselig var det slutt på ammingen i forbindelse med juleferien, og for å være ærlig føles det utrolig godt. Hatten av for dem som ammer mye lenger enn dette, men jeg må innrømme at jeg bare føler lettelse over at ammingen er over. Hadde egentlig ikke tenkt å avvenne nå, tvert i mot var jeg innstilt på at det kanskje kom til å bli mer amming i forbindelse med juleferien, i og med at vi kom til å tilbringe mer tid sammen enn vi gjør til vanlig, vi skulle være på nye steder etc. I stedet tror jeg at det gjorde at hun lettere avfant seg med at leggesituasjonen fortonet seg annerledes enn hjemme, og vips hadde det gått flere dager uten pupp. Hadde aldri trodd at den lille melkeentusiasten ville slå seg til ro uten, men det hele har virkelig forløpt smertefritt :blomsterfjes:. Må også føye til at jeg opplevde ammingen som et ork på slutten. Lille S. fant ikke roen, og kavet fra bryst til bryst, diet i noen få sekunder, før hun ville ned og leke, kom tilbake, ville fortsette, og slik holdt vi på. Det er med andre ord ingen rolig kosestund å savne, bare litt mindre kaving i hverdagen, og det føles riktig så godt å starte 2008 uten noen som
prøver å rive av meg genseren på t-banen :barn:.

Jeano
02 Jan 2008, 00:58
Det høres ut som en flott slutt.

Da jeg startet å amme Bobble visste jeg ikke hvordan jeg skulle klare å slutte.
Jeg trodde at han ville ha pupp til han ble 8 år og vell så det.

Men nå etter at vi har sluttet å amme og etter at jeg ser at andre langtidsammere har sluttet, så blir jeg litt tryggere. For nå vet jeg at det går an, før visse jeg ikke hvordan, og det var ikke så mange andre som visste det heller.

Det blir fler og fler tangtidsammere i Norge, og det er supert. Men det er også flott å få høre om de som slutter på en flott måte

Eple
02 Jan 2008, 01:06
Så bra!:D

Jeg håper å amme lenge jeg også, selv om det ikke går så bra nå om dagen... Og slutte slik du har gjort. Høres herlig ut når de ikke vil ha mer og velger det bort selv.

Sashimi
02 Jan 2008, 01:19
Høres veldig ut som vår avslutning for et par måneder siden!
Herlig når det er på den måten :D

Vims
02 Jan 2008, 02:24
Dette høres ut som en god måte å slutte på for dere begge.
Kos deg med din ny-ervervede frihet, da!!

Noor
02 Jan 2008, 08:36
Så fint at dere fant en løsning begge kan leve med. Vi sluttet også rundt samme alder, litt på samme måte som dere gjorde. Vi var i syden og andre rutiner gjorde at det plutselig gikk mange dager uten pupp. :blomsterfjes:

meloni
02 Jan 2008, 08:59
Så heldig jenta di er som har blitt ammet så lenge! Og bra for dere begge at avslutningen ble fin. Godt jobba:blomsterfjes:

ezi
02 Jan 2008, 09:36
grattis Rivella!!! :)

Thinkerbell
02 Jan 2008, 09:49
det føles riktig så godt å starte 2008 uten noen som
prøver å rive av meg genseren på t-banen :barn:.

Det skjønner jeg godt. Nyt den nye hverdagen sammen.

Magica
02 Jan 2008, 11:23
Så godt å høre det går ann!Jeg er utrolig lei hele ammingen,det er et kav og jeg planla egenlitg å trappe ned i ffferien,men så ble han syk,jeg sliten sov osv.han er jo melkoman,aner ikke hvordan jeg skal få begynt på nedtrapping!Hm,må lage egen tråd om dette.
Grattis med overgangen til en ny fase i livet deres,Rivella!

2 berter:)
02 Jan 2008, 12:04
Så bra at ammeslutten gikk så fint! Har tenkt på dere i jula og lurte litt på hvordan det gikk! klem til deg og lille S! Heldige S som har fått pupp så lenge!! :blomsterfjes:

Augusta
02 Jan 2008, 16:06
Hørtes ut som en kjempefin måtte å slutte på! Gratulerer med vel utført "ammejobb"!

Silence
02 Jan 2008, 16:36
Vel overstått amming! SUPERT at det ikke ble noe styr med "avvenningen"!!! Håper det går like glatt her... etterhvert!

Almara
02 Jan 2008, 17:28
Så flott! Vel overstått amming :blomsterfjes:

Luan
17 Jan 2008, 19:35
Hei!
Så bra det gikk så greit:blomsterfjes: Her ser det ikke ut til at L har noen som helst planer om å slutte, men skjønner at det allikevel er håp!