PDA

Se full versjon : Melk, melk! Og utdrivning!

Chance
05 Jan 2008, 23:37
Kjære vene! Jeg kjenner meg litt fortvila over melkemengden for tida!
Jeg FLOMMER over av melk. To-tre timer uten amming, sette utdriningsrefleksen kraftig i gang, og det siiiver melk og alt blir vått, uansett hvor mye jeg polstrer! kanskje skulle jeg vært glad for å ha så mye melk, men jeg jobber! Og jeg sliter skikkelig med at jeg plutselig får flekker på klærne. Må fly i garderoben og skifte hele tiden, og har med masse ammeinnlegg..
Når jeg kommer hjem fra jobb må jeg spørre Leander om han vil ha litt, hvis ikke eksploderer jeg.
Jeg vet jo at et alternativ er å pumpe, men det har jeg så lite lyst på, da lages det jo enda mere inn i der..
Phu.. Det skal ikke være lett..

Cinderella
06 Jan 2008, 00:01
Har du jobbet lenge da? Håper det bare er forbigående. Produksjonen vil vel justeres ned ganske snart, tror du ikke? Hva slags innlegg bruker du siden det lekker slik? Hvis du ikke tåler papirinnlegg men ull, kan du kombinere med å ha ull innerst og papirinnlegg utenpå der igjen for å ta av for fuktigheten. Sikkert lekkert hvis du bruker trange gensere...:knegg:

Chance
06 Jan 2008, 00:26
Har du jobbet lenge da? Håper det bare er forbigående. Produksjonen vil vel justeres ned ganske snart, tror du ikke? Hva slags innlegg bruker du siden det lekker slik? Hvis du ikke tåler papirinnlegg men ull, kan du kombinere med å ha ull innerst og papirinnlegg utenpå der igjen for å ta av for fuktigheten. Sikkert lekkert hvis du bruker trange gensere...:knegg:

Har jobbet i over ett år, jeg. Og i grunn har melka økt den siste tida. har prøvd å gruble meg til hva det kan komme av, men jeg aner ikke.
Luksus problem kanskje, men litt kjipt og ikke minst flaut, for da "syns" det. (Har endel kollegaer som overhode ikke har forståelse for at jeg ammer enda..)

meloni
06 Jan 2008, 00:28
Jeg skjønner at du synes det er litt kjipt, jeg har heldigvis diskrete kvinnelige kollegaer som passer på meg:rødmer: . Har du spist noe som øker mengden? Hos meg blir det mer melk når jeg er uthvilt, drikker nok og har det bra - sånn sett er det jo et godt tegn.

Chance
06 Jan 2008, 00:31
Jeg skjønner at du synes det er litt kjipt, jeg har heldigvis diskrete kvinnelige kollegaer som passer på meg:rødmer: . Har du spist noe som øker mengden? Hos meg blir det mer melk når jeg er uthvilt, drikker nok og har det bra - sånn sett er det jo et godt tegn.

Tja, det har jo blitt mye god mat. Eller mye mat.
kan mengden man spiser gjøre at man får mere melk? (Litt sulten for tida..)

Jordbæret
06 Jan 2008, 00:43
Vin har den virkningen på meg - jeg får kjempespreng og flommer over av melk i flere dager etter et par glass rødvin.

meloni
06 Jan 2008, 00:46
Jeg aner ikke, egentlig, men man anbefaler jo å få i seg nok og næringsrik mat når man ammer. Men det er kanskje mest pga næringsinnhold i melka og av hensyn til mammaen, ikke til selve melkemengden.