PDA

Se full versjon : To dagar er ikkje nok...

Hilja
15 Nov 2006, 21:23
Har vore på kurs/jobb i Oslo, og var vekk to dagar, men puppen var slett ikkje gløymd... Minsten (19 mnd) har begynt å seie nokre ord; bl.a. Traktor, bil ... og...tatte (Dialekt for pupp).... Men natt/tidleg morgon puppen er vekke, så det er jo egentleg koseleg å amme også... Men eg tørr snart ikkje fortelle nokon at eg ammer fortsatt.... :sparke: (bortsett frå dykk då, sjølvsagt!! :supermod: )

Bindi
15 Nov 2006, 21:24
Jeg synes at du skal annonserer det med den største stolthet.:nikker: Gutten din er heldig!

Filipine
15 Nov 2006, 21:26
Her er man jo for amme-novise å regne når barnet er 19 måneder. :blomsterfjes: Håper dere forsetter så lenge det er riktig for dere, og ikke lar dere påvirke av hva andre mener.

Og du, når man kan si både traktor og tatte, da har man kontroll på mange vesentlige ting her i livet. :meditere:

Serendipity
15 Nov 2006, 21:29
Koser du deg med ammingen så ser ikke jeg noen grunn til at du må slutte :) Jeg ammer min Tipp som nå er 26 mnd og jeg har ikke noe problem med å si at jeg ammer. Jeg roper det ikke ut og jeg ser helst at jeg slipper å amme på et kjøpesenter for eksempel, men jeg er ikke direkte flau over det for det. Men det er noe med å måtte kjempe den kampen hver dag, for det er så mange som synes amming utover året er helt forkastelig og da blir det så mange rare blikk. Forstår du?

Men jeg koser meg fortsatt med å amme morgen og kveld og fortsetter med det en liten stund til, i alle fall til jeg ser at han er litt mer mottakelig for å slutte helt :)

Hilja
15 Nov 2006, 21:33
Og du, når man kan si både traktor og tatte, da har man kontroll på mange vesentlige ting her i livet. :meditere:
Ja, ikkje sant? :fnis:

Men eg begynner faktisk å få dårleg samvittigheit overfor storesøster som plent måtte slutte når ho var 15 mnd... Men eg "veit" jo meir no då...sjølv om eg også for 3,5 år sidan visste at 2 år var bra...

Eg held det ikkje hemmeleg at eg fortsatt ammer, men begynner å bli lei av å få : "ÅÅÅÅÅ??? JAMMEN KOR GAMMAL ER HAN????!!!" Kvar gong amming vert tema...

Serendipity
15 Nov 2006, 22:38
Eg held det ikkje hemmeleg at eg fortsatt ammer, men begynner å bli lei av å få : "ÅÅÅÅÅ??? JAMMEN KOR GAMMAL ER HAN????!!!" Kvar gong amming vert tema...

Ja, det er det jeg mener med å være lei av å kjempe den kampen hver gang :) Det blir jo aldri bedre om ikke noen noengang viser offentlig at de ammer større barn, men det er slitsomt å være et eksempel hele tiden. Jeg er den eneste jeg kjenner (bortsett fra de andre sunnmøringene her inne) som ammer barn over 18 mnd. Og mange av mine venner synes jeg er sær som ammer enda men de sier ikke noe ;)

Filipine
15 Nov 2006, 22:52
Ja, ikkje sant? :fnis:

Men eg begynner faktisk å få dårleg samvittigheit overfor storesøster som plent måtte slutte når ho var 15 mnd... Men eg "veit" jo meir no då...sjølv om eg også for 3,5 år sidan visste at 2 år var bra...

... og jeg synes jeg er sær som allerede HAR sluttet å amme mine nesten toåringer... Det kommer vel an på øyet som ser, som det meste annet her i livet!

Jeano
15 Nov 2006, 23:00
Jeg hadde en periode for 1-2 mnd siden, der jeg fikk en del komentarer. Men jeg føler at de har gitt opp nå, ingen som nevner det lenger. Selv ikke sambo nevner det lenger.

Serendipity
15 Nov 2006, 23:04
Det spørs vel kansje litt hvordan vi oppfører oss også? Om vi ammer de og er stolte eller om vi gjør det litt beskjemmet? Hm, tror jeg skal ta dette til meg og rette ryggen neste gang temaet kommer opp :sol:

Hilja
16 Nov 2006, 18:32
Ja, det er det jeg mener med å være lei av å kjempe den kampen hver gang :) Det blir jo aldri bedre om ikke noen noengang viser offentlig at de ammer større barn, men det er slitsomt å være et eksempel hele tiden. Jeg er den eneste jeg kjenner (bortsett fra de andre sunnmøringene her inne) som ammer barn over 18 mnd. Og mange av mine venner synes jeg er sær som ammer enda men de sier ikke noe ;)

Me er 7 stk i klubben vår, to har ikkje amma/amma svært lite, to amma slik "vanleg", dvs mellom 8 og 12 mnd, eller noko slikt, så er det meg, og dei to siste, amma ein av ungane sine i hhv 2,5 og 3,5 år... Så eg er egentleg ikkje sær der heller, sidan minsten "berre" er 19 mnd. :konge:

Eple
16 Nov 2006, 18:42
Du skal amme med hodet høyt!:blomsterfjes:

Så lenge du trives med det er det bare flott. Kunne ønske jeg klarte å amme så lenge i sin tid. Men jeg fikk ikke en infoen jeg trengte for å få det til. Når det fungerer så gjør man det så lenge det føles bra.

:klem: fra Eplemor