PDA

Se full versjon : En god handletur

Serendipity
17 Nov 2006, 08:54
Jeg registrerer at mange foreldre med barn på samme alder som Tipp sliter litt med å dra på handletur i butikken. De raser rundt i butikken med den lille handlevogna eller ligger på gulvet og skriker og sparker om de ikke får det de har lyst på. Jeg har hatt tilløp til lignende situasjoner selv og forstår at man kan bli veldig svett av å ha med små barn i butikken med alle de fristelsene. Nå er Tipp også i en alder der han nekter å sitte i den stolen på handlekurva og derfor har jeg vært nødt å la han gå ved siden av meg med den lille handlekurva (untattpå Meny, der har de handlekurv med racerbil som barna sitter i. GENIALT!).

Dette har varierende hell og jeg må ALLTID ha god tid når vi handler. I går var vi en tur på butikken og hadde bestemte varer som skulle oppi. Hele tiden fortalte jeg hva det neste var på listen og han løp med stor iver rundt og kunne faktisk plukke ALT som vi hadde på listen i går :) Pølse, bacon, mår, smør og surmelk og agurk (vi hadde potetball ;) ) og dette er ting han liker selv. Han fikk velge ut pølser, han gikk rett på riktige smøret og han tok frem surmelk av riktig type. Flere damer var faktisk rett imponert og lurte på hva slags treningsmetode (!) jeg hadde :hopp:

Så - jeg er stolt av vesle store gutten min og ville bare dele med dere at dagene er så ofte så utrolig mye enklere om jeg lar Tipp få bidra i gjøremålene i tillegg til å være bestemt på de tinga jeg må bestemme på en veldig mild måte :sol:

Chance
17 Nov 2006, 09:07
Så fint at det gikk bra!
Jeg blir alltid glad når jeg hører om noen som legger opp handleturen etter barna, og ikke bare presser en sutrete unge til å sitte i handlekurven..

Jeano
17 Nov 2006, 09:11
Løvetann nekter å sitte i den kurven, og det har han alltid gjort.
Da han var liten bar jeg han, men nå nekter han å bli båret også.

Så nå løper han som en virelvind, og søker smågodt hyllene. Og jeg bruker 80% av butikkturen til å "løpe" etter han.
Han har igrunn hvert grei helt til nå i det siste, da har han gått med kurven sin foran meg. Men nå er han så tøff at han ikke er redd for å reise ut av butikken, eller opp i 2. etg.

Så her er det faktisk omvendt, i går måtte han sitte i kurven. Ellers måtte jeg handlet alene.

Så du er flink Serendipty som får det til.

Sofia
17 Nov 2006, 09:16
Så fantastisk!
Bilene på Meny er helt supre. Vårt store problem er at nærbutikken bare har en liten handlevogn. Er den ledig er det garantert suksess, er den opptatt er det stor krise. Så handletur er litt gambling, egentlig ;)

Serendipity
17 Nov 2006, 09:42
Så du er flink Serendipty som får det til.

Det er nok mest personligheten til Tipp også, han er ganske "rolig" av seg i slike tilfeller, og er lett å lokke med f.eks druer og rosiner om han blir litt for rask eller finner godtehyllene. Nå er han også enebarn og ingen større unger som har vist han godtehyllene og at det som er der er kjempegodt ;) Så inntil videre får jeg nyte den suksessen vi har nå :sol:

Filipine
17 Nov 2006, 11:42
Det høres helt eksemplarisk ut, så fint!

Våre synes det er KJEMPEGØY å handle, men lager endel støy, for å si det pent. De suser rundt med hver sin lille vogn, og hjelper litt til, men handler også litt på egen hånd. Lykke vil alltid kjøpe Plumbo. Og siden det er grenser for hvor mye Plumbo vi bruker, så får han jo ikke alltid det. Så det er en GD-utfordring!

Smågodtseksjonen er også spenndene. Men de aksepterer når vi sier at vi ikke skal ha noe. Men prøver seg alltid! Men det er vel et sunnhetstegn. :blomsterfjes:

Serendipity
17 Nov 2006, 12:19
Hi hi, og så Plumbo da :fnis: Mon tro hva som er så spennende med det??

fru Potethode
17 Nov 2006, 12:25
Hi hi, og så Plumbo da :fnis: Mon tro hva som er så spennende med det??

Knerten skal absolutt ha eggerstattning! :gal:

gjest
17 Nov 2006, 12:28
Tulla elsker å handle på butikken, og vi gjør det nesten på samme måte som dere Serendipity. Tulla får velge litt og godtar når mamma sier nei. Hun er en liten drøm å ha med seg på butikken, enn så lenge. Men det tar tid ja... Dersom det skal gjøres raskt gjør jeg det før jeg henter henne i barnehagen, også om det er mye jeg skal handle eller ikke er helt sikker på alt jeg skal ha.

Jeg har tro på en balanse mellom frihet og grenser (hun får velge smak på yoghurten men jeg bestemmer at hun ikke kan få go-morgen-yoghurt).
Jeg kan jo ikke se bort fra at hennes gode oppførsel har mer med at hun er snill og grei enn at jeg har noen supersmarte teknikker. Så det så!

´trikken
17 Nov 2006, 13:24
Så fint å høre, Serendipity :blomsterfjes:

Ble inspirert nå, jeg. For vi har jo slitt litt om dagen, men det ser ut til å gå litt bedre. Det er viktig at vi drar tidlig om morningen, gjerne i 0800-tiden, da er Tornado på sitt beste. Ellers har jeg noe godt i veska, i tilfelle det blir helt krise, men i det siste har det gått veldig bra. Han har faktisk akseptert at han ikke kan få ALT som er i hyllene. Etterhvert håper jeg på å la ham bli litt mer deltagende sånn som dere gjør det. Det hørtes koselig ut.

Eple
17 Nov 2006, 21:03
:fnis: Akkurat slik har vi alltid gjort også! Rart å lese, kunne skrevet innlegget selv.

Mine har blitt involvert i handling fra de var supersmå. Hvis "elsten" fant noe vi ikke skulle ha sa han "isjæ billi?" til Vims da han var med henne på shopping. Han var uten hår på hodet, men skjønte at "ikke billige ting" var lite aktuelle. Nå er de ganske prisbevisste og merkebevisste:flau: og så hjelper de til på butikken. Det er super hjelp i en 8 åring som "kan" handle!:nikker:

Serendipity
17 Nov 2006, 22:13
:fnis: Akkurat slik har vi alltid gjort også! Rart å lese, kunne skrevet innlegget selv.

Mine har blitt involvert i handling fra de var supersmå. Hvis "elsten" fant noe vi ikke skulle ha sa han "isjæ billi?" til Vims da han var med henne på shopping. Han var uten hår på hodet, men skjønte at "ikke billige ting" var lite aktuelle. Nå er de ganske prisbevisste og merkebevisste:flau: og så hjelper de til på butikken. Det er super hjelp i en 8 åring som "kan" handle!:nikker:
Jeg sier det igjen, disse gutten dine høres ut som noen virkelige go'gutter altså :sol:

Eple
17 Nov 2006, 22:31
Jeg sier det igjen, disse gutten dine høres ut som noen virkelige go'gutter altså :sol:

Det er din gutts hemmelige storebrødre. Visste du ikke det?:fnis:

Filipine
17 Nov 2006, 22:40
: Hvis "elsten" fant noe vi ikke skulle ha sa han "isjæ billi?" til Vims da han var med henne på shopping. Han var uten hår på hodet, men skjønte at "ikke billige ting" var lite aktuelle.
:fnis: fantastisk!
Glemte forøvrig at også corned beef på boks stadig handler i de små handlevognene. Vi spiser ikke så mye av det heller...

Eple
17 Nov 2006, 22:50
:fnis: fantastisk!
Glemte forøvrig at også corned beef på boks stadig handler i de små handlevognene. Vi spiser ikke så mye av det heller...

Og så det som er så billig?

:fnis: (spiser heller ikke det:niks: )

Jeano
17 Nov 2006, 22:54
Hos oss havner det alltid en tomat i munn, og han er rask altså.

Belladonna
18 Nov 2006, 05:14
hih, så gøy å lese om de små handlerne :)
Det var imponerende å lese om Tipp da, det var litt av en hjelpsom kar!
Storebror her og er svært hjelpsom da, men litt i meste laget noen ganger ;) Han pleier å få frese rundt med "lillvågn", og det er alltid like gøy å se hva han putter oppi. Husker så godt en gang vi var på maxi da jeg var høygravid (med dårlig blærekontroll). Han strente resolutt mot øl/brus-seksjonen, åpnet ei kjøledør og tok et par ølbokser og slang oppi vogna og gikk videre som om han aldri hadde gjort annet. Jeg lo så det nesten gikk galt, det var så utrolig komisk å se på. Idag hentet han tre store pakker med kaffe. Vi setter ting tilbake igjen da, sier at sånn skal vi ikke ha fordi ..blablabla, og så foreslår vi noe han kan finne istedet eller minner han på hva han skal lete etter om vi har avtalt noe på forhånd. Det blir også mye yoghurt da, og sånne små bokser med biola er favoritten. Han er ufattelig rask da, så når jeg er alene med begge gutta, så sitter han i handlevogna eller jeg går og har med tvillingvogna.

´trikken
18 Nov 2006, 07:49
Dårlig blærekontroll, ja :knegg:

Det er helt forferdelig å dra på handletur med dårlig blærekontroll OG en liten en som kompliserer handlingsforløpet :fnis: