PDA

Se full versjon : Samtale med legen på legevakten :)

moo
12 Feb 2008, 23:20
Meg: Er denne medisinen forenelig med amming? Jeg ammer nemlig en hel del ennå.

Legen: Det skal ikke være noe problem. Hvor gammelt er barnet?

Meg: Halvannet år. (OK, så jeg løy med tre måneder for lite!)

Legen: Ja, det går fint. Men du vet at det er lurt å slutte før hun blir konfirmant, ellers blir hun ertet av vennene sine!

Meg: Ja, har hørt det, men akkurat det tror jeg barnet greier godt å regulere selv!

(Så satt jeg og lurte på om hvor han egentlig stod på langtidsamming! Spurte derfor:

Meg: Så det er helt greit med medisinen og ammingen?

Legen: Hvor mye ammer du da?

Meg: Hvor mye?! Tja, hun er ganske ivrig ennå.

Legen: Hvor mye av matinntaket får hun gjennom morsmelk?

Meg: (vill gjetning) Omtrent en tredel, regner jeg med.

Legen: Ja, da går det fint.

Meg: Flott. ... Jeg ser nemlig ingen grunn til å slutte å amme ennå.

Legen: Nei, for all del, om du trives med det, all ære til deg.

Meg: *Stort smil* :)

En veldig ålreit lege!

annama & bolla
12 Feb 2008, 23:26
Så fint! :blomsterfjes:

(Selv om det var litt teit utsagn, det med å slutte før konfirmant. Synes folk bruker det med konfirmant på alt mulig de synes man gjør feil - samsoving til man blir konfirmant, f.eks...)

Marigold
12 Feb 2008, 23:26
:fargehjerter:

MieMy
13 Feb 2008, 09:26
Koselig samtale,da!!

kaje
13 Feb 2008, 09:46
Fin historie:blome:

moo
13 Feb 2008, 10:04

(Selv om det var litt teit utsagn, det med å slutte før konfirmant. Synes folk bruker det med konfirmant på alt mulig de synes man gjør feil - samsoving til man blir konfirmant, f.eks...)

Ja, det er den klassiske kommentaren, men første gangen jeg personlig har fått servert den! Men den ble sagt med litt glimt i øyet i dette tilfellet, da! :)

Soløye
13 Feb 2008, 10:58
Synes folk bruker det med konfirmant på alt mulig de synes man gjør feil - samsoving til man blir konfirmant, f.eks...)
Jepp, det er et velkjent utsagn, spesielt fra min mor. "hun kan ikke sove med deg til hun blir konfirmant"....ARGH! Og da hun tydeligvis ikke likte at jeg ammet henne (da var hun litt over ett år) da kom hun også med det at hun burde slutte før hun ble konfirmert....kjære vene sier jeg!

Moo; det var jammen tøft av deg å si slik, jeg hadde sikkert bare latt bli å si noe...:sparke:

moo
13 Feb 2008, 11:07
Moo; det var jammen tøft av deg å si slik, jeg hadde sikkert bare latt bli å si noe...:sparke:

Jeg sier takk for det, men jeg føler meg egentlig ikke så tøff! :)

Men siden jeg er så overbevist selv om at det er bare positivt å amme så lenge begge parter trives med det, så føler jeg litt behov for å markere det spesielt overfor folk i helsevesenet! Jeg driver ikke med så veldig mye misjonering ellers. :fnis:

Men jeg har hemmelige planer om å bli like tøff neste gang svigerfar sier til lillejenta "Nei, nå må du slutte med det der!". Jeg har øvd igjen og igjen i hodet mitt den samtalen som skal følge ... :knegg:

Anton
13 Feb 2008, 11:15
Vi pleier å svare at barna våre neppe skal konfirmeres uansett. Totalt usakelig svar på totalt usakelige kommentarer (gjelder særlig samsoving).

annama & bolla
13 Feb 2008, 11:41
Men jeg har hemmelige planer om å bli like tøff neste gang svigerfar sier til lillejenta "Nei, nå må du slutte med det der!". Jeg har øvd igjen og igjen i hodet mitt den samtalen som skal følge ... :knegg:

Oi, sier han det om amminga?! Ikke så følsomt i sånne fall! (Men middelaldrende menn ++ er ofte ikke så veldig følsomme...etter min erfaring ;))

mirimor
13 Feb 2008, 11:44
Vi pleier å svare at barna våre neppe skal konfirmeres uansett. Totalt usakelig svar på totalt usakelige kommentarer (gjelder særlig samsoving).

Veldig fint svar da :latter: Jeg synes også konfirmantkommentarer er teite.

Stratos
13 Feb 2008, 12:06
Fin samtale :konge: Høres ut som en lege etter min smak :nikker:

Haha, den var god! Skal huske den kommentaren til eventuelle senere anledninger ;)

fillolin
13 Feb 2008, 22:53

Enig. Selv håper jeg bare at Lille Blomst ikke vil konfirmere seg ;)

Eple
14 Feb 2008, 11:12
Bra samtale!:nikker:

I mannens familie sier de ikke det men "det går sikkert over til han gifter seg":fnis:

Må si at dette var en betydelig bedre legesamtale enn jeg hadde med min- "nå må du slutte- amming ut over 6 mnd har ikke noe for seg likevel" Nå skal det legges til at jeg var litt frynsete den dagen- og hun mente vel at balansen ikke var ivaretatt, men at amming ikke hadde noe for seg er jo heftig å si da

Ville Vanilje
14 Feb 2008, 12:33

hehehe, ja jeg har en gang svart at vi er Åsatruere vi, så ungene våre skal ikke konfirmeres. Det perfekte svar.

Madison
14 Feb 2008, 20:50
Fine legen. Jeg var nettopp hos min. Fin hun også.
Ammer du ennå?
Jada, men ikke om natten.
Jeg spør på grunn av medisinene jeg skal skrive ut, men det går greit når du ikke ammer så mye. Går det bra med henne?
Jo, nå sover hun godt igjen, hun reagerte veldig på at jeg begynte å jobbe, så vi har hatt et par litt strie måneder.
Da er det nok lurt at du har fortsatt å amme, ja.

Nemlig. Skulle gjerne tatt den samtalen opp og spilt den for helsesøsteren jeg var hos for et par måneder siden.

kaje
14 Feb 2008, 20:52
Ammer du ennå?
Jeg spør på grunn av medisinene jeg skal skrive ut, men det går greit når du ikke ammer så mye. Går det bra med henne?
Jo, nå sover hun godt igjen, hun reagerte veldig på at jeg begynte å jobbe, så vi har hatt et par litt strie måneder.

Nemlig. Skulle gjerne tatt den samtalen opp og spilt den for helsesøsteren jeg var hos for et par måneder siden.

Å så fin lege du har - nå ble jeg glad:blome:

moo
14 Feb 2008, 23:09
Ammer du ennå?

Så flott! :)