PDA

Se full versjon : Sp.mål om salvie te og litt til..

Spirello
25 Feb 2008, 23:44
Jeg er bortreist for første gang uten barn, og har veldig melkespreng. Jeg har frem til i går ammet 2-3 ganger i døgnet. (Kveld, evt. natt, og morgen) Jeg har fortsatt mye melk, og sliter med å håndpumpe ut nok tror jeg. Pumpet så det ikke er/var steinhardt mange ganger i dag.
-Men er salvie te en idé for å dempe sprenget? (Og kan man drikke det når man er gravid? Ja, helt feil underforum å anonsere det på..)
Jeg tenker at det er fint om ammingen går mot slutten nå, så hvis melkemengden minsker permanent gjør ikke det noe. -Men det vil den nok gjøre i løpet av uka uansett.

Hvor lang tid tar det før det værste sprenget gir seg? (Jeg har mye melk..)

Og en helt annen ting.
I det siste har J spsit veldig lite, men diet kveld/natt/morgen. Nå som jeg har reist, og han ikke har fått pupp inatt har han spist masse! Metter morsmelk så mye fortsatt? Han er jo to år.. Men det virker som han er mye mer sulten nå.

(Jeg er ikke på nett hele tiden her, kjøper litt og litt, så jeg vet ikke om jeg kommer innom i morgen)

Cantaloupe
26 Feb 2008, 09:34
Gratulera Spirello :blomsterfjes:

Eg var vekke ei langheld då Pygméen var 13 månadar. Eg fekk ikkje slik sinnsjuk spreng som då han var mindre, men litt blei det. Så tømte puppene litt i dusjen om morgonen og så måtte eg tømma unna litt på kveldstid for å få vekk den verste sprengen. Men det gjorde ikkje vondt slik som då det gjekk 3 timar mellom kvar amming fordi han hadde sovna og puppene var vant til bare 1 time mellom...

Så bare ta vekk toppen av sprengen, då vil du vel heller ikkje stimulera til ny produksjon

Stjerneblomst
26 Feb 2008, 10:03
Kan ikke så mye om dette jeg, men ville bare si gratulerer!

(også er det vel mange barn som ammer mindre når mamma blir gravid igjen, er det ikke det?)

Anton
26 Feb 2008, 11:05
Gratulerer!

Salvie kan du drikke som gravid, men jeg tror ikke du trenger styre så mye for å dempe spreng. J er jo stor nå og du ammer ikke kjempemye, så det løser seg nok av seg selv disse ukene du er borte fra ham flere dager i strekk:nikker:

reddik
26 Feb 2008, 11:21
Gratulerer Spirello!

salvie er faktisk kontraindikert mht svangerskap. Salvie inneholder bla den eteriske oljen thujon som kan være uheldig for fosteret. (Epileptikere kan forresten også reagere på thujon, spesielt i kombinasjon med alkohol...)
Salvie virker sammentrekkende og dette er heller ikke gunstig ved graviditet. Livmora er ganske følsom for sammentrekkende stoffer.

Dessuten er det ikke bra å hemme utskillelsen av avfallstoffer under graviditet slik salvie gjør. Man kan risikere at avfallstoffene lagres i placenta og fettvev.

Spirello
27 Feb 2008, 20:48
Gratulerer Spirello!

salvie er faktisk kontraindikert mht svangerskap. Salvie inneholder bla den eteriske oljen thujon som kan være uheldig for fosteret. (Epileptikere kan forresten også reagere på thujon, spesielt i kombinasjon med alkohol...)
Salvie virker sammentrekkende og dette er heller ikke gunstig ved graviditet. Livmora er ganske følsom for sammentrekkende stoffer.

Dessuten er det ikke bra å hemme utskillelsen av avfallstoffer under graviditet slik salvie gjør. Man kan risikere at avfallstoffene lagres i placenta og fettvev.

Oi, takk for informasjon!

-Og takk for gratulasjoner:blomsterfjes:

Jeg har fortsatt litt spreng, men nå holder det å pumpe ut litt morgen og kveld. -Men de er ømme og velfyllte hele dagen.
Det går seg vel til tenker jeg. Har ingen klumper eller noe.