PDA

Se full versjon : Små skritt

Sofia
24 Nov 2006, 13:14
Dere - jeg tenker så mye på NVC. Og det er så mye større enn jeg trodde. Jeg tror mitt forsett er å ta dette innover meg veldig gradvis. I første omgang skal jeg øve på å forstå andres budskap på en empatisk måte. Så skal jeg bli litt dreven på det før jeg går videre med å beskrive mine egne følelser og behov. Jeg tror rett og slett ikke hodet mitt kan romme det alt sammen samtidig...

Hva tenker dere?

Marigold
24 Nov 2006, 17:56
Jeg prøver - i konflikter med andre - som ikke nødvendigvis må være store - å tenke: Hva er den andres behov som kan forklare hans eller hennes oppførsel?
ooops, der våknet Leo, og vi er på vei ut døren, på hyttetur, så jeg må fortsette på søndag kveld.

God helg til deg og alle andre...

´trikken
24 Nov 2006, 20:20
Ja, tankegangen er faktisk ikke så helt ukjent for meg. Jeg har egentlig alltid vært litt opptatt av å se BAK konflikter, for å prøve å forstå og derigjennom finne litt trøst.

Likevel er jeg sabla dårlig på å UTTRYKKE mine behov og følelser, og aller verst blir det å skulle sette ord på andres behov og følelser. Det er nesten så jeg synes formen kan virke provoserende...

Som med så mye annet er jeg helt med i teorien, men synes det er vanskelig å få det til i praksis. Jeg har heller bitt i meg ting helt til begeret renner over og da har jeg eksplodert i et heller voldelig språk.

Nei, det er vanskelig å endre tankesettet sitt.