PDA

Se full versjon : Trenger noen råd jeg...

Løvemamma
27 Nov 2006, 15:29
Jeg har en liten baby som er FRYKTELIG glad i puppen. Hun smaker lett på det meste av mat som tilbys henne, men etter et par smaker så vil hun ikke ha mer. I løpet av to måneder hadde vi fått opp det vanlige matinntaket til litt most frukt på formiddagen og nesten en halv prosjon grøt på kvelden. Så ble hun syk da - og nå vil hun ikke ha noe annet enn pupp.
Puh! Håper det bare er den dårlige matlysten som gjør det. Jeg kommer til å bli ganske fortvilet om hun er tilbake til start fullstendig når hun er helt frisk igjen. Jeg skal jo begynne å jobbe igjen i desember - stakkers pappaen som skal slite med enne maten hele dagen. Han sier at han kan komme ned på jobben til meg - så kan jeg amme henne. Men da går jo mye av hans kosetid med henne opp i å farte rundt etter puppen...

Noen som har gode råd?
Skal jeg gi henne mat ofte i løpet av dagen og så få pupp etterpå eller er det best å holde på de ett til to måltidene og la henne øke mengden i hvert av dem før vi utvider med flere måltid?

Marigold
27 Nov 2006, 17:54
Leo ble nesten fullammet til han var ett år. Han fikk tilbud om mat flere ganger om dagen fra han var seks måender, men han var ikke så interessert. Tar hun flaske? Da kan pappaen gi henne det, i tillegg til annen mat? Enten kan du pumpe deg, eller hun kan få tillegg.
Og ellers tror jeg kanskje det er lettere når han er alene med henne, enn når puppen er i nærheten.
Det at han også kan komme på jobben din hvis det er krise, høres beroligende ut syntes jeg.
Lykke til.

Noor
27 Nov 2006, 18:10
Denne tråden skal jeg følge med på! Håper du får mange svar, vi sliter med akkurat det samme.

Jeg har heller ikke funnet noen løsning, men opplever at det er en kamp å få inn noen få skjeer med mat i løpet av dagen. Lillebolla er 10 mnd, hadde jo håpet hun snart kunne spise litt annet da.

Sofia
27 Nov 2006, 18:30
Noen som har gode råd?
Skal jeg gi henne mat ofte i løpet av dagen og så få pupp etterpå eller er det best å holde på de ett til to måltidene og la henne øke mengden i hvert av dem før vi utvider med flere måltid?
Hvorvidt råd er gode er det opp til mottaker å vurdere ;)

Jeg stresset litt med dette. Begynte å jobbe da Lille My var ti mnd, og var bekymret for hva som skulle skje med mat. Essensen var at det var ikke noe problem i det hele tatt. Når puppen var der var den foretrukket. Når den ikke var der spiste hun brød og drakk vann sammen med pappaen. Egentlig er det ganske logisk - man velger det mest velegnede av den tilgjengelige næringen. Hvis det som er 1. pri forsvinner, ja da velger man noe annet.

Så mitt eneste råd er egentlig å følge hennes tempo - la henne smake ting når hun er klar for det (kanskje vil hun helst ha noe annet enn grøt - og helst på andre tidspunkter...) - og ikke presse på mengde. Da kommer det av seg selv, helt gradvis. Og kanskje vil du erfare at puppen er foretrukket lenger enn hva HS mener er optimalt - det er vi mange som har gjort :)

Løvemamma
28 Nov 2006, 12:28
Ja, kjempefint at dere forteller hvordan dere gjorde det. Hadde ikke dette "problemet" med storebroren. Har bare prøvd mm på flaske to ganger og da gikk det greit. Er litt skeptisk til å gi tillegg, men jeg kan jo pumpe så klart - tar litt tid da...

Fint å høre at det ikke er bare jin tulle som ikke er interessert. Alle reallifebabyene jeg kjenner er jo superinteressert i alt de får servert! Hihi - så fortell ivei folkens.

Alle råd er dyrebar her for tiden.