PDA

Se full versjon : Hvor mange langtidsammere er vi?

Chance
24 Jun 2008, 11:11
Jeg er litt nysgjerrig på hvor mange vi egentlig er her inne, som langtidsammer? Da mener jeg fra to år og oppover.

Jeg ammer fremdeles masse min lille Leander på 2,5 år. Han går i barnehage, men det hindrer ham IKKE i å være skikkelig puppegutt enda.
Som han sier selv, "jeg elsker pupp!"

Belladonna
24 Jun 2008, 11:19
Jeg ammer minsten min enda, han er 2 år og 2mnd. Han er også skikkelig puppegutt! :blomsterfjes:

CarinaNV
24 Jun 2008, 11:21
Vi ammar också. Ruben är snart 2,5 år, :)

Marigold
24 Jun 2008, 11:34
Under veldig sterkt press om å slutte. Leo er 3,5 år.
Jeg sluttet en uke fordi jeg skulle reise bort, og det ville blitt umulig for pappaen å ha han hvis jeg ikke sluttet. Men da jeg kom tilbake satt han i puppen igjen. Og da ville jeg ikke avvise han enda mer.
Så nå er det full rulle.
Planen er å kutte det rolig ned innen han begynner i barnehagen til høsten.

Piami
24 Jun 2008, 11:37
Masse pupp her også, men mest om natta, eller når hun slår seg. :) Lillepia er 3 år og 3 mnd, og hun ser ikke ut til å ville slutte på en stund. Hun begynner i barnehage til høsten, så jeg tenker at det er fint å amme henne gjennom den verste smitte-tiden der også.

Lilje
24 Jun 2008, 14:16
Jeg ammer også enda, mini er 2 år og to måneder. Hun vil bare ha når hun skal legge seg til kvelden, og gjerne 1-2 ganger om natten, og om morgenen. Hun har null interesse for puppen på dagtid, og det synes jeg egentlig er litt deilig :engel:

Husnissemor
24 Jun 2008, 20:17
Jeg ammer fremdeles for fulle mugger. :puppedame:

Jeano
24 Jun 2008, 20:41
Her ammes det ikke lenger, og det ble brått tomt når jeg ble gravid igjen.
Men han fikk pupp til han var nesten tre, og litt dann og vann etter fyldte tre, men da var det så å si tomt

Gimp
24 Jun 2008, 20:47
Jeg ammer også enda, mini er 2 år og to måneder. Hun vil bare ha når hun skal legge seg til kvelden, og gjerne 1-2 ganger om natten, og om morgenen. Hun har null interesse for puppen på dagtid, og det synes jeg egentlig er litt deilig :engel:

Akkurat sånn er det her også. Egentlig regnes vi vel ikke, siden vesla ikke riktig har fylt to år, men det er bare dager om å gjøre. Og om det er opp til henne, og det er det jo, så slutter vi ikke på to-årsdagen :barn:

indiana
24 Jun 2008, 20:52
jeg ammer enda og vesla er 3 år... men jeg kjenner at vi prøver å roe litt ned nå!

Almara
24 Jun 2008, 21:18
Jeg ammer ennå, men driver med en meget mammastyrt nedtrapping. Kjenner at amming før legging holder for meg.

Ningamor
24 Jun 2008, 21:58
Jeg var en langtidsammer jeg også, men sluttet å amme storebror for 1-2 mnd siden. Jeg kjenner faktisk ingen som har ammet så lenge... :puppehopp:

fjummsi
24 Jun 2008, 22:44
Martine er tre og et halvt om noen dager, og jeg tror vi har slutta. Det er litt over en uke siden sist, før det var det en uke mellom to amminger, før det igjen fire dager... Det er initiert av meg, men Martine sier bare "OK" når jeg sier hun ikke kan få akkurat nå.

Wanaagsan
24 Jun 2008, 23:03
Jeg tror kanskje de fleste nordmenn regner langtidsamming fra før 2 år... Her ble det drevet amming til nr.2 var 2 1/2 år, men nå babyammer jeg igjen. Håper på en relativt lang ammeperiode denne siste gangen òg.

Chance
24 Jun 2008, 23:25
Jeg tror kanskje de fleste nordmenn regner langtidsamming fra før 2 år....

Jeg vet.. Men i mitt lille hode er det liksom ikke noe langtids før to år..

Fant
24 Jun 2008, 23:30
:juhu:

Fantungen er 2,5 år nå.

Cantaloupe
24 Jun 2008, 23:57
:ammetaake:

Al-Kemia
25 Jun 2008, 00:13
Avsluttet ammingen da kiddo var 2 år og 10 mnd. Svært mammastyrt avvenning etter at jeg hadde irritert meg over ammingen i nesten ett år.
Kiddo ba om pupp i går, faktisk, men jeg sa at det var helt tomt og beklager. Hun er fortsatt alt for glad i puppene mine og jeg synes det begynner å bli svært irriterende å bli befølt mange ganger dagen.
Uansett: applauderer dere som forsetter :blomst:

heilo
25 Jun 2008, 13:57
Skulle vel egentlig ikke svart før i morgen siden barnet skulle være over to år :bursdagsballonger:..., men regner vel med at vi fortsetter noen mnd til. (og i allefall et døgn) Hun vil ha døgnet rundt ennå, men akkurat i dag hadde jeg for første gang tanker om at det kanskje kunne vært deilig å avslutte (hun måtte absolutt ha pupp akkurat når jeg skulle spise frokost). Akkurat det ønske om å slutte helt går vel fort over, men jeg vet ikke om jeg orker å nattamme et år til.

Cinderella
25 Jun 2008, 21:27
Er det ikke lenger, men ammet storebror i 27 mnd og mellomstebror til 3 år og 8 mnd. Ammer nå minstemann på 5 mnd. Mellomstebror sluttet når jeg kom hjem med minstebror. Så jeg har ammet sammenhengende i 3 år og 8 mnd + 5 mnd til....

Perle
25 Jun 2008, 22:32
Om et par uker har jeg ammet kontinuerlig i 8 år, bare med en pause på 4 måneder før Prinsessen ble født. Jeg tror det kvalifiserer til langtidsamming. :knegg: Og jeg ammer altså Lykketrollet fortsatt, hun er 3 år og 3 måneder.

Snuskerusk
07 Jul 2008, 00:06
Jeg ammer Rusketusket enda. Han er 2 år og 3 mnd. En gang om morgenen, sikkert 50% av dagene en gang om dagen og nesten hver kveld en gang. Skulle bli sånn ca 2,5 gang om dagen det. :)

Chance
10 Jul 2008, 23:43
Det er virkelig flott å lese at vi er så mange langtidsammere!
Med de reaksjonene jeg får av mange når jeg sier jeg ammer enda, skulle man nesten tro jeg er den eneste!

jannelea
11 Jul 2008, 00:11
Jeg har ammet i tyve måneder nå snart og syns det er lenge, ammet vel like lenge med de første barna også. Kommer til å la den minste selvregulere og selvavenne seg og regner med i alle fall ett år til. Vi får se.

jannelea
- som syns det er overraskende mange som mener man skal amme ett års tid bare!

husmora
03 Oct 2008, 20:05
Så bra at vi er så mange langtidsammere. Jeg ammer vår gutt på 2 år og 10mnd, og vår jente på 1 år. Kan være slitsomt til tider, men for gutten vår er det godt å ha en pupp når verden går i mot og sjalusien blir for stor. Er stolt av å kunne amme mine barn:)

Sjalabais
03 Oct 2008, 23:34
Ammet L til hun var drøyt 2 år og 4 mnd'er :)

Hun må fortsatt kose litt nede i utringnignen min når hun er trøtt og sitter i fanget og koser, og de nettene hun kommer over til meg i senga så hender det at hun må kose litt pupp da og. Fortsatt så kan hun snakke om at mamma har hatt melk i puppene og at det er tomt nå. Har fortalt henne at det vil komme melk i puppene igjen etter at vi har fått en ny baby. Babyer kan ikke spise vår mat, men må få melk for å få mat. Prøver å forberede henne litt på storesøstertilværelsen ;)

Var en mammastyrt avvenning, men hun diet minimalt på slutten, selv uten at jeg trengte å utsette det noe. Tror timingen var riktig, selv om hun eslvfølgelig har savnet det innimellom. Blir spennende å se reaksjonen hennes når det kommer en ny baby i hus til våren og h*n skal få die så mye h*n vil...

Zoë
04 Oct 2008, 07:49
Jeg ammer Alvafrøet på 2 år og 2 mnd ennå. Hun går fullt i barnehage, men det er visst ikke et hinder :knegg:

Hun får pupp 3-5 ganger i døgnet. Fast er 3 ganger- morgen, middag, kveld. Av og til blir det en runde eller to på natten også. I helgene blir det flere ganger i løpet av dagen.

Jeg sier nei, hvis jeg ikke orker eller synes at det passer dårlig. Ofte tilbyr jeg pupp.