PDA

Se full versjon : Jeg er så stolt....for jeg klarte det!!

sunelille
22 Jul 2008, 19:02
Jeg er så stolt over meg selv for jeg klarte å praktisere selvavvenning :konge:.
En god måte å slutte å amme på:

Aldri en dag med brystspreng fordi det regulerte seg selv mot en slutt ettersom mini mistet mer og mer interesse.
aldri gråt, hyl eller savn fra minstens side.
Jeg fikk tid til å venne med til tanken som "ikkeammer".
Hmmmmm det var det jeg kom på i farten......

SÅ igjen, dette klarte jeg bra ;) Man får skryte av seg selv (det er få andre som gjør det når det gjelder langtidsamming )

Lillemann sluttet gradvis, så jeg kan ikke si helt akkurat når han sluttet helt, men han var ca 2 år og 9 måneder :D

Hjertemamma
22 Jul 2008, 19:08
Gratulerer med avsluttet fase i livet :blomsterfjes: Håper jeg kan oppleve det samme som deg.

creemy
22 Jul 2008, 19:32
Så deilig å få en så god avsluttning, for dere begge :blome:

Cinderella
22 Jul 2008, 19:37
Så fint at du fikk "kjøre løpet ut" :)

Husnissemor
22 Jul 2008, 22:17
Så flott! Dette klarte du jammen kjempebra. Håper jeg får det til på samme måte!

Kan du fortelle litt mer om hvordan han mistet interessen? Var det enkelte tider på døgnet han ikke var interessert i pupp lenger, eller var det mindre entusiasme jevnt over, eller hva? :blomsterfjes:

Filipine
22 Jul 2008, 22:38
Så bra! :tarbølgen:

sunelille
22 Jul 2008, 23:57
Så flott! Dette klarte du jammen kjempebra. Håper jeg får det til på samme måte!

Kan du fortelle litt mer om hvordan han mistet interessen? Var det enkelte tider på døgnet han ikke var interessert i pupp lenger, eller var det mindre entusiasme jevnt over, eller hva? :blomsterfjes:

Tja jeg vet ikke helt hva som skjedde, for det skjedde så gradvis. Men plutselig en kveld ville han ikke ha "bapp" før han skulle sove. Han nevnte det ikke , så jeg unnlot å spørre om han ville ha. Dermed sovnet han for aller første gang uten å amme....det var litt merkelig for....MEG.....hehehe kanskje det var jeg som følte det var rarest å slutte med ammingen. Blir jo en del av meg etter nesten 3 år ;)
Han holdt lengst på morgenammingen.
Sluttet først med iløpet av dagen ammingen, hadde ikke tid lenger :blomsterfjes:

Men alt skjedde så gradvis med periodevis mye og lite amming om hverandre før det sakte ble mindre og mindre og så stopp.

Hadde noen spørt meg om ammestopp for 4 måneder siden hadde jeg begynt å le og sagt at denne gutten kommer aldri til å slutte å amme, for han var så ivrig.

Litt rotete ble vist dette :D

Chance
23 Jul 2008, 01:41
Så flott! Er jo dette jeg og ønsker skal skje!

Mamsn
23 Jul 2008, 04:46
saa bra! Du kan godt vaere stolt!

:blomsterfjes: