PDA

Se full versjon : Tror jeg snart mister melka i den ene puppen---HJELP!

kenguru
08 Dec 2006, 23:25
:ammetaake: Er det noen gode råd?
I begynnelsen vill ehan ikke ha denne puppen så mye som den andre.. da brystvorta var litt "bredere" enn den andre.. Og så viste det seg at jeg nok har mere krokete melkeganger i den andre "gopuppen" så der blir det kuler og sånn hver dag.. Ergo har jeg ammet mer på "gopuppen", og dette tror jeg har medført at det nesten ikke er noe på den adnre. Men jeg vil jo ha melk i begge puppa.. hva gjør jeg????
Men hvordan unngå kuler og krutt i den "gopuppen" hvis jeg skal legge til han på den andre puppen hele tiden for å øke produksjonen?

Ikvled la jeg han til på andre puppen, men han svelget jo nesten ingenting, og tar ørten år før han er fornøyd..og må legge til på den andre.. og da gåre unna som bare fy.. Hjelp og hjelp..
jeg vil ikke ha en stor pupp og en liten pupp.. og blir gal av å bare ha en pupp med melk......

Sofia
08 Dec 2006, 23:27
Dette vet jeg egentlig ikke så mye om - bortsett fra at Lille My faktisk byttet favorittpupp litt sånn frem og tilbake hele ammeperioden. Kan du ikke ringe din private online ammehjelper (som jeg har hørt rykter om at du har ;) )

mirimor
08 Dec 2006, 23:33
kom på en ting... kan du pumpe på den kjipe puppen mens du ammer på gopuppen - altså utnytte utdrivningsrefleksen for å få opp produksjonen på den kjipe puppen? Jeg ville lagt ham ofte på den du synes du har lite melk på også. Det er bare "tømming" av puppen som fører til økt produksjon... og noen kjerringråd da- men det fører jo til mer melk i begge. Jeg drikker en del ammete, og så er vørterøl bra. Og så kan du jo spørre ammehjelpa di, ja.

kenguru
08 Dec 2006, 23:37
Kan det ha gjort noe at jeg nå plutselig passer i alle mine klær og litt til på knappe 3,3 mnd? Kan det ha noe sammenheng med at jeg føler jeg har mindre melk?
Min online ammehjelper.. tør nesten ikke plage henne.. har spurt så mange rare spørmål.. vet hvordan jeg er vettu.. Men kanskej jeg kan ringe henne imorra?

MÅ ha melk i begge puppa.. fortere enn svint..
Bolla vil nok fullammes til han blir ett.. skal bare få litt jern i tilegg.. da blir nok svigermor fornøyd..:blomsterfjes:

mirimor
08 Dec 2006, 23:42
..
Bolla vil nok fullammes til han blir ett.. skal bare få litt jern i tilegg.. da blir nok svigermor fornøyd..:blomsterfjes:

TULLEHØNA!:pirat:

Men hva mener du med at alle klær passer- at du har gått ned for mye i vekt, altså på for kort tid og at det har påvirka melkemengden? Det tror jeg ikke. Da måtte du spist veldig lite, tror jeg. Og du har jo ikke sulta deg heller. Den vektnedgangen tror jeg kanskje er kombinasjon av mye amming og at du har kutta ut alle melkeprodukter.

Ta deg en kopp ammete, du.

kenguru
08 Dec 2006, 23:54
Nei, sulting har vi ikke drevet med.. slikt går ikke ..
Men, uansett...hvis jeg fyrer opp og pupper på den æsjepuppen i hele natt.. kanskej det hjelper? men da våkner jeg opp med GIGAspreng imorra tidlig på gopuppen..
Hm hm hm...
Forresten, er det ikke bra og amme dissa unga til dem er ett år?
:barn:

Fant
08 Dec 2006, 23:59
Men du, kan det være at det bare tar tid før utdrivingen kommer igang? For jeg merker at det kan være forskjell på hvor lang tid det tar før melken kommer igang hos meg. Og selv om puppen kan kjennes kjempetom iblant så svelger han unna som bare det når melken først starter.

Tar du Lecithin? Jeg har også en "kronglete" pupp og jeg merket veldig forbedring da jeg tok Lecithin-tabletter. Det ble bedre hos meg da, blir din "kronglepupp" bedre eller like mye klumper hele tiden?

Også hjelper det å massere litt på de verste områdene mens du ammer slik at du får ut mest mulig.

mirimor
09 Dec 2006, 00:01
Men det er forskjell på å amme og å fullamme da... jeg tror det er lurt å pumpe og amme på den tomme i tillegg til å amme på den fulle - ikke la være å amme på den fulle hele natta.. men du har jo sagt at du uansett ammer bare på en side på natta. kanskje du skal prøve å bytte litt, for det at du ikke har amma på den tomme på nettene kan ha gjort den slunken altså.

skriver med en hånd - urolig baby på armen - derfor rot med tegnsetting, sorry.

My
10 Dec 2006, 19:48
Jeg har også en god og en dårlig pupp. Har siden startet hatt dobbelt så mye melk i godpuppen.(Dette vet jeg fordi vesla var prematur, og jeg måtte pumpe i fire uker for å opprettholde melkeproduksjonen til hun ble stor nok til å suge selv.)
Uansett; den puppen med mest melk har alltid vært godpuppen til vesla, og hun roer seg mye bedre ved den puppen. Sovne gjør hun nesten aldri til den dårlige. Jeg har bare slått meg til ro med at sånn er det. Jeg ammer selvsagt på begge brystene fremdeles, sånn at ikke melka forsvinner helt.

Trenger du mer melk i den dårlige puppen da? Mange som har fullammet med bare en pupp, har gått bra det!

Filipine
10 Dec 2006, 20:21
Jeg hadde konsekvent mindre melk i det ene brystet. Og det gikk senere å øke på det ene brystet enn det andre. I økeperioder, eller når jeg ellers ville ha mer melk, pumpet jeg konsekvent det med minst melk i; det var eneste mulighet til å la det holde følge med det andre.

kenguru
10 Dec 2006, 21:05
Hei
Nå har jeg snakket med min online ammehjelper..
. Har gitt han dårligpuppen mange ganger idag, da den nesten er bare en tom fille ... og pumpa to ganger..I dag tidlig.. 55ml og ikveld.. Ikke akuratt så mye å få ut..30ml på 20 minutter .Men da har han fått den mange ganger idag ogsåda..Også fikk han den nå før han sovnet..
Men føler han aldri svelger når han får den puppen..

Jeg trenger jo ikke å ha to ammepupper, men vil gjerne..da jeg vil ha noe å falle tilbake på.. Han spiser ofte og mye.. Veier over 8kg og er snart 4mnd.. Og har gått opp fra 3,2 siden fødsel.... så han trenger jo mye mat..og da anser jeg det som best å ha to ammepupper..
Drikker ammethe.. og alle dissa andre kjerringrådene.. Og er jeg heldig hjelper mannen min meg litt imorra og kommer tidlig hjem fra jobb så jeg får slappe av litt.. Føler som melkelagerene har blitt helt tomme iløpet av dagen.. så jeg får bare tenke positivt og gå å kjøpe bamsemums og slappe av foran tven!!!

Et spm.. noen som vet hvor fort økingen kommer ??Føles ikke som det har skjedd noe ennå iallefall...:ammetaake:

Send litt gode melkevibber over .. :blomsterfjes: