PDA

Se full versjon : Piiiiipp!

mirimor
13 Aug 2008, 22:32
jepp, det sier kyllingen (ironisk nok) pipp, pipp - PIIIIIIPPP!! (roper altså hvis ikke puppen kommer FORT fram). For den som trodde at barnehagestart betyr ammeslutt, kan jeg nå fortelle at det er slett ikke alltid..:fnis:

Han maser mer enn noensinne og er lykkelig for å klare å si det fine ordet for maten sin. Jeg må fnise av ham, han er fryktelig søt. Men så tenker jeg at nå er det ikke hemmelig for folk flest hva han ber om når han drar i genseren min og brøler PIPP. :icon_wink:

Jeg tror jeg ammer mer enn på lenge. Han vil ikke ha middag, han vil die mens vi spiser. Egentlig synes jeg det er litt slitsomt. Mange ganger sier jeg at han må vente. Men guri så søt han er og så fint å amme den lille ungen som jeg plutselig er 8 timer borte fra hver dag.

kaje
13 Aug 2008, 22:36
Å, jeg blir helt myk i hjertet her - skjønne gutten :firehjerter:

Jeg husker Lillebap sin bhg-start. Straks vi kom inn døra her hjemme bar det rett til køys - der ville han ha meg - lenge - bare kose og puppe -gode minner :firehjerter:

Løvemamma
13 Aug 2008, 22:39
Åh - ja, det er sikkert så godt med puppen når man har vært heeeele dagen uten.

kenguru
13 Aug 2008, 22:51
hihi
søøøøøte kyllingen.
mens min løøøper mot meg og stikker hånda RETT ned i utrigninga ogkoser med puppen HVER dag jeg kommer hjem.
Herlige gutten!

MieMy
13 Aug 2008, 22:59
Trodde aldri jeg skulle si at sånne puppegutter er søte.
Men jeg synes de er kule.
Sånn...der sa jeg det!
TJohei

Madison
14 Aug 2008, 10:28
Jeg er redd jeg ble outet som ammer i barnehagen i går morges jeg og, da L klappet meg begeistret i utringningen og sa Æ-DI! Det betyr ferdig, både i betydning av at hun er ferdig og at jeg av og til klarer å lure henne til at det er tomt der.
Når hun skal ha, heter det MÆH! for mer. Som, så lenge knekkhånden i utringningen ikke er tilstede kan bortforklares for utenforstående....

Men det skal sies, at hyppigheten er i ferd med å normalisere seg igjen til morgen, ettermiddag og kveld.

Husnissemor
14 Aug 2008, 10:44
jepp, det sier kyllingen (ironisk nok) pipp, pipp - PIIIIIIPPP!! (roper altså hvis ikke puppen kommer FORT fram).

Hehe! Søtingen! :konge:

isleofview
14 Aug 2008, 20:40
Uimotståelig sjarmerende. :konge:
Men det er vel like godt for DEG å få tømt deg etter 8 timer, eller pumper du?

mirimor
14 Aug 2008, 20:49
Ånei, det er ikke snakk om noe spreng altså. Han er 20 mnd - så jeg kan fint gå et døgn uten å amme også.

Lille O
14 Aug 2008, 20:56
Søte kyllingen som vil ha pipp :snill:

Saphy
14 Aug 2008, 21:18
:barn:

Søte kyllingen!

Når jeg kommer hjem fra jobben om ettermiddagen, så tar Snupp hånda mi og drar meg bort til sofaen, og da jeg setter meg ned, så dytter hun meg bakover, for hun skal ha "botten" sin fortere enn svint. Vi ammer kanskje litt hyppigere nå enn før barneahgestart, ja. Men det normaliserer seg vel snart.

Hjertemamma
14 Aug 2008, 22:27
Søtingen! Jeg ser ham for meg :fnis:

lirypa
14 Aug 2008, 23:25
Vi økte ammingen ganske mye ved barnehagestart etter påske, og det har nå stabilisert seg - på det høye nivået. Før ferien måtte jeg alltid amme så snart jeg viste meg i barnehagen. "Totte" heter det her, og med et veldig uttrykksfullt kroppspråk er det umulig å ikke få med seg hva hun er ute etter.

Vi hadde første dag med innkjøring i ny bhg i dag, og jeg har allerede ammet der. :)

Miesin
19 Mar 2009, 15:30
Jeg hadde aldri trodd jeg ville synes småbarn som roper på Pupp var søtt, men nå synes jeg det er det søteste i verden!! Litt synd egentlig, ettersom jeg skal sette i gang nedtrapping i dag - og gruer meg som bare det. Goingen min kaller amming for "nam-nam" og den puppen han ammer først heter "DEN" og nummer to heter "anne".. Litt uventet å ha et annet kvinnenavn på egen kroppsdel, men sånn går det når man ikke kan snakke rent....

Al-Kemia
19 Mar 2009, 21:14
Så herlig :D Meget levende skrevet.