PDA

Se full versjon : egoistisk ammer. det er meg. ikke siter

Ville Vanilje
08 Oct 2006, 13:53
jeg må liksom bare ut med dette her, jeg vet ikke om det kanskje blir rotete:

i begynnelsen så var det hardnakket arbeid for ¨å få til amminga, det tok måneder med flaske, mme, pumping og atter pumping før jeg fikk det til. bittelitt av motivasjonen i de tungeste stundene var at jeg sikkert klarte å gå lettere ned i vekt, i tillegg til alt det flotte barna får av morsmelk, selvfølgelig. Jeg gikk opp ganske mye i svangerskapet, hadde mange komplekser og en barnefar som jeg så gjerne ville skulle like meg.

jeg synes i hjertet mitt at de klarer seg godt nå uten puppen om natten, og jeg vil jo gjerne sove med dem, men det blir en kamp om å holde dem på avstand, det er ikke noe kos, det er bare "håper de ikke lukter puppen". Jeg vil så gjerne holde undt prinsessene mine uten at de klorer meg til blods og lugger i frustrasjon over at de ikke får puppen.

Jeg kjente i natt at jeg virkelig er supersliten av å ligge som smokk hele natten. jeg har prøvd halvhjertet å slutte med det, men ingenting har funket. I dag tror jeg jeg vet hvorfor. jeg innser at jeg er redd for å gå opp i vekt igjen hvis de slutter å nattamme.

det måtte bare ut.

ikke siter meg er dere snille, det kan hende jeg sletter dette.

Sofia
08 Oct 2006, 14:01
Men snuppa! Det er jo en utrolig fin ting å gjøre, uavhengig av motivasjonen din. Jeg synes ikke dette er noe å ha dårlig samvittighet for altså - det er jo bare supert hvis du kan fortsette å amme dem lenge og dere alle tre trives med det.

Jeg synes det er en mye værre form for egoisme når man lar ungene gråte seg i søvn uten pupp fordi man må ha nattesøvnen sin i fred, for eksempel. Det du kaller din egoisme er jo bare en kjekk, liten bieffekt som man ikke skal skamme seg over å sette pris på. Det du gjør er ikke egoisme en gang!

Tina
08 Oct 2006, 14:25
Jeg er likedan :fnis: Godt at noen andre sa det høyt først! Jeg har jo aldri vært slank før men takket være ammingen har jeg gått ned mye og holdt vekta. Klart jeg tenker på det når jeg egentlig ønsker å slutte å amme.
Du er altså ikke alene! :)

Essa
08 Oct 2006, 16:35
Nope, du er ikke alene... :bag:

Jeg sliter fortsatt med noen kilo ekstra jeg gikk opp i svangerskapet, og tenker at det SKAL jeg gå ned før jeg slutte altså!!

Men på en annen side føler jeg at i alle fall nattamminga begynner å ha utspilt sin rolle her i gården... så det er et lite dilemma ja ;)

Sjalindia
08 Oct 2006, 17:08
Nå har heldigvis ikke jeg noen problem med vekta. Men har vurdert å slutte å amme om natten. For jeg blir virkelig sliten av å ikke få en enstes natts søvn sammenhengende. Må si at jeg virkelig skjønner hva du tenker. ( Jeg gikk også veldig opp under svangerskapet, men det forsvant rimelig fort. Nok pga av ammingen)

Så jeg har lurt på hva som er best for Lille A. Pupp om natten eller en virkelig utkvilt mamma.

Men jeg håper vel bare at han slutter av seg selv. :Hypno2:

Ville Vanilje
08 Oct 2006, 20:15
takk for støtte dere. Jeg føler liksom at jeg har klagd og sutret om hvor vanskelig det er om natten, men så har det liksom vært meg hele tiden som ikke har villet lykkes med å slutte med nattpuppen. Jeg er redd for at de skal ikke ville ha på dagen hvis jeg får til nattavvenning.

sukk

Sofia
08 Oct 2006, 20:22
Vet du, vanilje, nå synes jeg du er innmari streng med deg selv, altså. Jeg tror ikke det er sånn at det at du har noen fordeler av ammingen er den eneste grunnen til at du ikke har nattavvent. Du har hatt noen tøffe tak, og du er fortsatt den tøffeste mammaen jeg vet om. Nemlig!!

Essa
08 Oct 2006, 20:30
takk for støtte dere. Jeg føler liksom at jeg har klagd og sutret om hvor vanskelig det er om natten, men så har det liksom vært meg hele tiden som ikke har villet lykkes med å slutte med nattpuppen. Jeg er redd for at de skal ikke ville ha på dagen hvis jeg får til nattavvenning.

sukk

Hmm... jeg tror ikke de hadde slutta på dagen fordet... De glemmer nok ikke puppen så lett når de er så store :)

Hvor mye ammer du prinsessene på dagen nå? Det er jo veldig mange som bare ammer morgen og kveld f.eks... men da blir det jo ikke selvstyrt da, hvis du ønsker det...

Eple
08 Oct 2006, 20:53
Jeg forstår deg!:stryke:

Selv gikk jeg opp 12 kg da jeg ammet. På få mnd også. Gikk aldri inn i størrelse 36 for å si det slik... Så for meg ble ikke amming noen slankekur slik andre forteller.

Hvis amming ville få meg til å gå ned i vekt tror jeg ville "gjeninnført" det nå... Spørs om gutta ville vært intr da....:pupper: :knegg:

Serendipity
08 Oct 2006, 21:27
Vanilje - du er IKKE egoistisk og det er lov å prate om slike tanker her og vi skal høre. Og sliter du med nattamminga så går det jo an å prøve å avvenne, ikke sant? Viser de tydelig og klart at de ikke ønsker det prinsessene dine så er det jo mulig å snu? Men jeg skjønner hva du sier når du må mene det helhjertet, jeg sliter med samme problematikken. Jeg har ønsker om å slutte på natten men klarer liksom ikke å g helhjertet inn for det og da blir det bare tull.

:klemse: til deg i alle fall :)

Ville Vanilje
09 Oct 2006, 21:02
takk for fine svarene:)

jeg ammer dem om morgenen, etter barnehage de dagene de er der, kanskje en eller to ganger ekstra de dagene det ikke er bhg etter middag og på natta stort sett hele tiden.

kanskje 3-6 ganger på en dag avhengig av form+nattamming da.

uff trøtt, må ha litt mat.