PDA

Se full versjon : Case uke 45: Hvordan lade mammabatteriene?

kaje
03 Nov 2008, 16:31
Ja, livet blir lett hektisk, krevende spennende og utfordrende...
Og iblant trengs batteriladning - iallefall kjenner jeg det slik...

Har dere tips og ideer?

Hvordan lader dere mammabatteriene?

Vims
03 Nov 2008, 16:56
ehhh...

Tror jeg bare stille skal følge med i tråden. Dette er jeg skikkelig dårlig på.

Jeano
03 Nov 2008, 17:19
Jeg er flink til å la rot ligge og slappe av når jeg har mulighet

Bollefro
03 Nov 2008, 17:38
To ukers husmorferie i deilige florida hjelper på for flere år fremover:kry:

Vims
03 Nov 2008, 17:52
Det hjelper godt å lufte seg litt jevnlig, bare en liten tur ut alene virker lenge. Om det er å handle alene, gå tur med hunden eller dra på ikea etter telys og servietter med en god venninne.

Bare det attepatte noen ganger er den dørstokkmila så lang så lang....

mirimor
03 Nov 2008, 18:09
I det siste har jeg lest bøker mens ungene leker rundt meg, jeg ligger på gulvet og leser mens de leker, da får jeg lada batteriene og så er jeg sammen med dem. Og så hjelper jeg dem selvsagt i blant, både med å bygge ting og å løse konflikter.

Sånn ellers tror jeg at jeg hadde trengt litt mer frisk luft og bevegelse... det blir alt for lite av det, spesielt på vinteren.

Augusta
03 Nov 2008, 18:31
Sosialt samvær med gode venninner alene uten barna. Evt. sosialt samvær med andre venner med barn, barna leker og de voksne snakker. Eller at pappaen tar sin turn med alt som skal gjøres, mens jeg får gjøre noe helt annet ute av huset.

-tine
03 Nov 2008, 19:38
Jeg tror ut av huset funker best. Ihvertfall for meg. Bør ikke være annet enn en tur i skogen. For egen del gjelder det å planlegge det på forhånd. Det er vanskelig å finne tid til å gjøre slikt spontant, synes jeg.
Følger ivrig med på tips i denne tråden, ja!

lirypa
03 Nov 2008, 19:38
Trening. Jo tøffere jo bedre.

Eple
03 Nov 2008, 20:07
Vet dere- jeg føler nesten jeg får ladet batteriene mine ved å jobbe jeg!

Det er så kjekt på jobb om dagen- og jeg ler så mye med mine kollegaer. Det er litt nytt friskt blod der- og de er herlige og frie for fordommer og jantetanker.

Derfor skal jeg og en K&H lærer snart arrangere juleverksted for ansatte på kvelden. Med mat og mange kule aktiviteter.

Gleder meg som en sinnsyk!

siemens
03 Nov 2008, 21:20
Er litt som Eple, lader mammabatteriene hvis det er inspirerende og morsomt på jobb. Er det døll, overstressende og masete, dreneres energien.

Jeg sitter 2 timer på toget hver dag og leser, kobler ut da.

Tror det å lade mammabatteriene også handler litt om å tillate seg å ta pause, er ikke så lett for en grønn mor (som jeg var) og tenke at man faktisk kan i det minste sette seg på do i ti minutter og filosofere mens bebisen pludrer på golvet....

Hva er det som stimulerer og gir glede? Trene? Være med i en forening? Gå på kafé? Jeg liker veldig godt å sitte lenge på kafé en gang i blandt, lese avis. Får jeg det i fred, er jeg lykkelig lenge.

Silence
03 Nov 2008, 22:52
Jeg MÅ trene, og helst dans! Det geniale med dans er at man ikke bør være borte så mange ganger, for da kommer man i bakleksa på å lære seg dansen man holder på med. Da får man litt ekstra motivasjon for å komme seg på timene! Dessuten har jeg sagt ja til å være instruktør èn gang i uken... Da MÅ jeg jo faktisk dukke opp hver eneste gang. Hehe! Nytter ikke med dårlige unnskyldninger da!

Ellers skulle jeg ønske jeg hadde overskudd til litt jentekvelder. Sitte å skravle og spise god mat ut i de små timer. Men foreløpig er det ikke verdt det, ettersom jeg blir søkksliten i flere dager etterpå.

Andre ting:
Tur til frisøren UTEN barn sittende på fanget.
Barnevakt; slik at vi får en kjærestekveld med middag og teater!
LATTERKRAMPE, når minsten nekter å sove (jeg bare begynner å fnise litt, så flirer han litt, og så er vi i gang med høylytt latter... det gjør underverker når man begynner å bli litt amper fordi ungen absolutt ikke vil sove).
Sjokolade, midt i uka! (sniker litt på kjøkkenet så unga ikke får det med seg)

Madison
04 Nov 2008, 09:57
Ååååå -- jeg savner å danse! Men det er, som Silence sier, noe som tett oppfølging, og det var derfor jeg sluttet i sin tid.

Søndag var jeg på en god treningstime for første gang på månedsvis, og jammen var ikke det god batteriladning! Kom ut som et nytt menneske, så nå skal jeg få tatt det opp igjen. Jeg er egentlig avhengig av trening.

Litt alenetid, helt alene hjemme, er også nødvendig for meg. Jeg jobber i landskap og føler jeg er omgitt av mennesker og støy hele døgnet, noe jeg for så vidt trives med, men også trenger avbrekk fra for ikke å bli mannevond.