PDA

Se full versjon : En dag med og en dag uten

Jeano
13 Jan 2009, 23:48
En liten hveragshistorie fra meg, den er noen år gammel og mange av dere har nok lest den, men legger den ut igjen her grunnet det nye underforumet vårt:)

En dag uten slynga og kun med vogn:
Den starter egentlig veldig fint, Lillegutt våkner ved siden av meg og prøver å dra i nesa mi for å få meg til å våkne! Jeg ser på gullet mitt og tilbyr trøtt en pupp, men nei det vil han ikke ha, for nå er det på tide å stå opp, jeg halsover igjen før jeg får noen små fingre i ansiktet igjen, lukker opp øynene mine og ser inn i to store øyne og en munn som smiler!
"Ja vi skal stå opp lille venn" sier jeg, tar med poden på stellebordet mens han stråler av lykke og mamma så klart er lys våken også og glad for å våkne til en liten solstråle istedenfor ringeklokka.
Men så begynner det. Vi må ut for å levere storesøster i barnehagen, så da jeg tror jeg er klar setter jeg lillegull i vognen, men nei, vi glemte regnjakka! "Storesøster pass på lillebror jeg må bare..." sier jeg og springer inn.

Så kommer vi i barnehagen til slutt og i barnehagen er det ikke plass til en vogn i gangen, så da må han stå ute å vente. Det er ikke gøy å stå ute helt alene for i barnehagen for en liten gutt, da det veldig mange små fingre som har så lyst til å ta nedi vogna. DET er skummelt det!
Til slutt kommer mamma ut igjen, og så reiser vi på butikken en tur. Da kommer det en skummel dame, med ganske store briller og stikker hodet nedi vognen og sier "å så stor gutt du har blitt, nåmen ikke gråt da, kan du ikke smile litt da!!" Lillegutt er helt fra seg for han ser jo ikke meg, han ser jo bare den skumle skapningen som står nesten oppi vognen med ham!
Vel hjemme igjen så sovner lillegutt, jeg tar frem støvsugeren, rekker å støvsuge halve stuegulvet før jeg hører en som gråter i vognen. Jeg
legger fra meg det jeg driver med og henter lillegutt! Så etter masse kos, nye bleier og mye pupp, så er det på tide med henting av unger og middagslaging. Men lillegutt vil ikke ligge på gulvet i dag mens mamma jobber, og ikke vil han sitte i vippestolen heller! Så da pappa kommer hjem fra jobb, ligger støvsugeren midt på gulvet i stua og middagen er ikke halveis ferdig enda!!

Den samme dagen med slynge:
Morgenen starter like koserlig så klart, men når ny bleie og klær er tatt på så er det på tide å kose seg i slynga!
http://www.ringblomst.no/ringblomst/images/2007/05/25/jeano.jpg (http://www.ringblomst.no/photos/uncategorized/2007/05/25/jeano.jpg) Storesøster er klar til å gå i barnehagen, og jeg løper inn igjen for å hente regnklær, med lillegutt blid og fornøyd på magen! Vi kommer til barnehagen, og lillegutt får være med inn og nå er han i riktig høyde, ingen små møkkete fingre som rekker opp til han. Men han får se alle alikevel, og får en stor hadekos fra storesøster også!
Så var det butikken. Den samme damen kommer bort for å snakke litt med lillegutt, men nå er ikke de store brillene så skumle lenger, for nå vet han hvor mamma er. En liten titt på damen og så en titt på mamma bare for å være sikker, så tør vi til og med å smile litt, for så å gjemme seg godt inn i genseren. Så når den skumle damen begynner å prate til han så lusker han seg frem for å levere et bredt smil til!! Nå var alle glade ja!

På veg hjem så sovner han, fortsatt i slynga! Under støvsugingen våkner
lhttp://www.ringblomst.no/ringblomst/images/2007/05/25/jeano2.jpg (http://www.ringblomst.no/photos/uncategorized/2007/05/25/jeano2.jpg)illegull derimot, får en nuss i panna, og så støvsuges det videre med en fornøyd liten gutt med hode stikkende ut for å se!
Så da jeg skal lage middag er lillegutt så fornøyd, har jo fått masse kroppskontakt, så nå er det gøy å ligge på gulvet under babygymmen eller leke litt med den nye lille fotballen!
Så da pappa kommer hjem er støvsugeren ryddet bort og middagen ferdig, og en fornøyd liten gutt ligger og smiler pappa velkommen hjem!

kaje
13 Jan 2009, 23:58
Ååå, denne er så skjønn :hjertebank:

Husker jeg leste den flere ganger - og nøt bilder av vakre sovende boble :hjertebank:

Lille O
14 Jan 2009, 12:16
:firehjerter:

Vims
14 Jan 2009, 12:27
Så flott at du la denne frem igjen, den er herlig! Og sier så veldig veldig masse...