PDA

Se full versjon : "Dette var ikke veldig NVC"

Bærbar
28 Dec 2006, 20:31
Mens jeg leser denne boken om ikke-voldelig kommunikasjon kommer jeg over noe som jeg har opplevd her inne noen ganger - at når en diskusjon får svar som noen ikke føler er i henhold til det de leser om ikke-voldelig kommunikasjon, så ber de vedkommende om å skrive mer NVC, eller at det ikke var veldig NVC.

Jeg vil bare anbefale at istedet for å bruke denne setningen som Marshall foreslår for NØYAKTIG slike situasjoner (ikke uvanlig, mao) - eller oppfordre andre til å bruke ikke voldelig kommunikasjon ved å si noe slikt, så kan man istedet BRUKE ikke voldelig kommunikasjon.

Den samme setningen (skriv mer NVC/dette var ikke veldig NVC/Husk NVC etc) kan sies på denne måten, som er mye klarere og forståelsesfull:

Jeg har behov for at du uttrykker følelsene og behovene dine til meg om denne situasjonen fordi jeg setter pris på ærlighet og åpne forbindelser mellom oss.

:blome:

´trikken
29 Dec 2006, 07:41
:nemlig:

Jeg har tenkt litt på det samme. For når man får beskjed om å være mer IVK, så har man akkurat blitt bedømt, og det trigger ofte til å gi blaffen i nettopp det å være IVK, og da er jo hensikten borte. Det er liksom ikke særlig IVK, å si at dette ikke var særlig IVK :knegg:

Og nå ble ikke innlegget mitt særlig IVK, heller :knegg:

moo
29 Dec 2006, 08:58
Nøyaktig dette har jeg også tenkt noen ganger. :nikker: