PDA

Se full versjon : For mange spørsmål... eksempel frå livet vårt :)

Akershus36
09 Feb 2009, 15:31
Eg har kome inn i ein dårleg vane der eg stiller vesle S spørsmål om ting som eg eigentleg har bestemt meg for at me skal gjera:
- vil du ha mat? Skal me eta?
- skal me gå på badet og skifta bleie?
- skal S gå og legga seg i senga si?

Han er no 18 månader og svaret er som regel nei på det meste (jepp, han har lært eit nytt ord, og brukar det flittig :( ).
Eg prøver difor å stilla spørsmåla annleis (skal mamma bæra deg på badet, eller vil du gå sjølv?), eller rett og slett forklara kva som skal skje (no skal me gå på badet og få på rein bleie). Han seier likevel nei, men då er det jo ikkje opp til han, og eg kan gje ei forklaring på kvifor me skal gjera det slik mamma seier.

Natt til i går fekk me ei aha-oppleving rundt dette. Mannen såg til S då han vakna midt på natta, og etter ein time der S hadde sove litt, og mannen ingenting kom dei inn til meg.
"S komma til mamma?" spør eg, han ristar på hovudet og legg det ned igjen på pappa si skulder, for der er det best å vera.
"S koma til mamma, for pappa må sova i senga si!" sa eg etter ei lita stund, og då strakk han ut armane....

Me vart skikkeleg overraska over at han allereie no skiljer mellom spørsmål og ikkje-spørsmål. Ein skikkeleg tankevekkar :)

Tusenogtredve
09 Feb 2009, 15:49
De skjønner det utrolig fort, men jeg tror også det er noe med oss når vi spør kontra når vi konstaterer. Jeg tror vi er tydeligere og ønsker det sterkere når vi ikke spør.

Men du, sjekk signaturen din: hvis han er 18 mnd, så må det vel være feil årstall. ;)

Xaryaia
09 Feb 2009, 16:11
Det der er min største utfordring for tiden, slutte å stille spørsmål når jeg egentlig ikke mener at hun har et valg. Jobber stadig med den saken :blomsterfjes:

Løvemamma
09 Feb 2009, 16:46
Ja, det der er jo en vanlig språkblemme hva. Vi er så høflige at det blir feil. Hehe For det er jo ikke ment som et spm... nå har jeg begynt i ny jobb og der er mange unge med autisme. Der vil en slik språkblemme få store konsekvenser. For der må alle beskjeder gis veldig tydelig og konkret med minst mulig ord. Hahah - men gjett om jeg har gått i baret mange ganger.

Rivella
09 Feb 2009, 20:38
Det der er min største utfordring for tiden, slutte å stille spørsmål når jeg egentlig ikke mener at hun har et valg. Jobber stadig med den saken :blomsterfjes:

Lyder kjent, det der, gitt.

Akershus36
09 Feb 2009, 21:18
Men du, sjekk signaturen din: hvis han er 18 mnd, så må det vel være feil årstall. ;)

Eh, ja.... takk for observasjonen :)
Har fiksa no.

Pernilla
10 Feb 2009, 00:06
kjenner igjen den der ja!

her er det også sånn
"skal du gå på badet, pusse tenna og legge deg?
"nei!"

"kom, nå skal du på badet, pusse tenna og legge deg!"
"ja!" (*løfter hendene opp, og vinker natta til den gjenværende forelder*)

er så lett å glemme seg! men vi har merket at vi må være veldig bevisste jah.. (19, snart 20 (:O)mnd gammel jente her i huset)