PDA

Se full versjon : Herlig når de blir større- de er så smarte!

katari
13 Feb 2009, 23:48
Jeg vil bare fortelle om morgenrutinen vår og hvor herlig jeg synes det er at jenta mi har vokst opp og blitt så trygg og flink og det er så fint at hun skjønner så mye og hele tiden lærer nye ting. Så fasinerende.

Hun våkner som regel i 6-7 tiden, jeg går inn og skrur på lyset. Hun smiler og sier "HEI! "

Jeg spørr om hun har sovet godt og hun sier ja. Så koser vi litt på fanget før jeg spørr om vi skal skifte bleie. Hun klatrer ned fra fanget og går mot badet og snur seg mot meg, strekker ut hånda og sier "eh" (som betyr, kommer du?)

Så smører jeg matpakke til barnehagen og når jeg tar ut de påleggene hun liker best av kjøleskapet hører jeg overlykkelige "JAaaaaa!"

Så skal vi kle på uteklær og jeg ser at hun har allerede hentet uteskoen sin. Jeg spørr om hun kan hente den andre også og hun løper og finner begge to, snur seg og venter på at jeg skal løfte henne på fanget.

Så tar vi med bhg sakene og så sier jeg " hadet hus" mens hun smiler og vinker til huset.
Hver morgen spørr jeg henne "Hvor skal vi nå da?(venter litt på svar) så sier jeg " skal vi til barnehagen?" Da nikker hun og sier ja. Men for noen dager siden fikk jeg ett uventet svar. Etter jeg hadde spurt hvor vi skulle åpner hun munnen og sier klart og tydelig "BARNE!"

Herlig altså! Når de klarer og verbalisere mer og mer!

Like herlig er det når vi spørr henne om vi skal ta på pysj og legge oss og hun sier ja og nikker, når vi spørr om nattakos får vi både kos og stryk på kinnet mens begge sier " ååhh" Så vinker hun til den som ikek blir med inn!

kaje
13 Feb 2009, 23:52
Å så herlig hun er, og så herlig du beskriver - nesten så jeg er med dere :hjertebank:

Og heldige jenta da - mammaen guider henne så trygt og forutsigbart gjennom morgenen - godt det.