PDA

Se full versjon : Artikkel om langtidsamming

Prestekrage
19 Feb 2009, 09:38
http://www.babyverden.no/templates/Article____94668.aspx?SID=BVN&TN=1&PID=94668&T=#%23SHID%23%23

Taratroll
19 Feb 2009, 09:46
Så bra da! Men jeg må si at jeg reagerer på avslutningen. Virker jo som det er mer negativt å være litt alternativ enn å røyke.

Prestekrage
19 Feb 2009, 10:04
Så bra da! Men jeg må si at jeg reagerer på avslutningen. Virker jo som det er mer negativt å være litt alternativ enn å røyke.

Ja, jeg også reagerte litt på den.

Marigold
19 Feb 2009, 10:07
Leo ammer litt på kveldstid ennå - fire år.

lirypa
19 Feb 2009, 12:34
Fin artikkel generelt, men jeg reagerer på denne:

- Pupper forbindes kun med sex. Men amming har ikke noe med sex å gjøre! Det er to vidt forskjellige ting. Av en eller annen merkelig grunn synes folk det er ekkelt med amming av store barn fordi de går, snakker og kan mye. Jeg klarer ikke forstå hvordan ammebrystene kan forbindes med sex. Så lenge barna fortsatt går med bleier er det naturlig, mener Susanne.

Kyllingen sluttet med bleier da hun var 22 mnd. Det ville da være en veldig merkelig grunn til å slutte å amme!

Purra
19 Feb 2009, 15:48
Leste den akkurat og i tillegg til det Lirypa nevner ang bleier reagere jeg på dette avsnittet....

Ikke ”alternativ-mor”
- Jeg er ikke en sånn ”alternativ-mor”, selv om alle tror det. Jeg har ikke hjemmestrikkede kofter og sokker, og tøybleier er bannlyst. I tillegg røyker jeg!

For meg er det mye verre at hun faktisk røyker, og siden jeg i hennes verden er alternativ kan jeg nesten bli litt såret av dette.
Altså, mener hun at det er bedre å røyke enn å velge tøybleier og min bestemors hjemmestrikkede sokker?

Lille O
19 Feb 2009, 16:15
Leste den akkurat og i tillegg til det Lirypa nevner ang bleier reagere jeg på dette avsnittet....

Ikke ”alternativ-mor”
- Jeg er ikke en sånn ”alternativ-mor”, selv om alle tror det. Jeg har ikke hjemmestrikkede kofter og sokker, og tøybleier er bannlyst. I tillegg røyker jeg!

For meg er det mye verre at hun faktisk røyker, og siden jeg i hennes verden er alternativ kan jeg nesten bli litt såret av dette.
Altså, mener hun at det er bedre å røyke enn å velge tøybleier og min bestemors hjemmestrikkede sokker?

Totally with you - men for noen kan det kanskje være greit å lese at man ikke trenger å være helt der, for å amme lenge.
Det sagt, jeg kommer nok til å være der når jeg får neste :knegg: Altså, med tøybleier og hjemmestrikka klær :sparke: