PDA

Se full versjon : Litt ubehagelig situasjon gitt..

msme
22 Mar 2009, 14:22
Vi har vært i svømmehallen i dag, med en vanngal pode så er det verste med hele greia å komme seg ut av bassenget.

Han har begynt på en MIN fase, min mamma, min sko og min ball.. så når vi skulle ut av bassenget i dag, hadde han en ball som var svømmehallen sin, men da i hans øyne MIN ball.. Etter litt prat kom vi frem til at det var dama sin ball og gikk i dusjen, gjorde oss ferdige der, inn i garderoben og tørke.. Da skulle han plutselig bade mer, og ble SKIKKELIG ordentlig kjempelei seg for at det ikke gikk ann, og skulle ha puppe i stedefor, og når jeg prøvde å avlede der igjen ble han hysterisk :(
Var der sammen med svigerinnen min som har sluttet å amme begge sine rundt 4 mnders alder fordi hun ikke har hatt tid til å sitte med puppen ute hele dagen, og mener langtidsamming er æsj, så ja.. Følte meg skikkelig utilpass egentlig..
Men klarte jo å pakke oss såpass inn i hånduken at ingenting var synlig sånn sett, og poden fikk trøsten sin, men følelsen jeg satt igjen med var ikke god :( Og samtidig vil jeg ikke at det skal være sånn :sparke:

Jaja.. om du klarte å lese dette surrete og usammenhengende innlegget så :bukett: til deg, men måtte bare øse av meg litt guffe..

Purra
22 Mar 2009, 14:27
Huff, dette høres kjedelig ut.
Men, hvis du virkelig vil amme han så synes jeg du skal gjøre det med hevet hode. Selvom jeg vet at det ikke alltid er like greit.

Usammenhengende her og, en klem sender jeg! :stryke:

Serendipity
22 Mar 2009, 14:57
Jeg også kjente det slik av og til med Tipp (Bille vil ikke ha pupp annet enn i senga som regel, så her er det ikke noe problem med offentlig amming enda). Men jeg bestemte meg for å heve hodet og valgte selv at dette var noe VI ville gjøre. Ingen andre fikk rokke ved den bestemmelsen :) Men OE er jo ikke så stor enda, hvor gammel er han da?

msme
22 Mar 2009, 15:38
Han blir 20 mnder om 2 dager..

Ma-i
22 Mar 2009, 16:26
Vet du aty svigerinnen din ikke prioriterer tid med amming er ikke ditt problem, ei hekker hebnnes rar holdninger.

Vi ammer over alt, bussen, på gata, i kø, lekeplassen, osv og det er ikke skjult.
Alveprinsen er etpar måneder eldre enn din, hanblir 2 i mai. Men vi koser oss, jeg syns deter helt greit jeg, og prøve ike å avlede mer enn en gang,om jeg tror kansje at han kan greie seg utenpuppen.
Stort sett har jeg med bæretøy og prøver å amme i det, fordi da er han roligere , ellers er det gjernre snuing,hopping osv med pupp i munnen, ikke videre behagelig og noe jeg ikke liker, så da får han heller sitte i bæretøyet å die.
:)

Men det er hva jeg velger,og jeg gjør det gjerne siden det gir oss begge såmye. OG så lukker jeg øynene for hoderisting, rareblikk og kommentarer og løfter hodet ,retter ryggenog spør han høyt omhan vilha: " Vildu ha deilig melk nå vennen?" .

Sånn gjør vi det, hva du gjør velger ddu selv ,men jeg ville bare si at vi er flere som ammer store barn ute :)

indiana
22 Mar 2009, 17:20
Jeg hadde også sånn utfordring rundt 2 års alderen.. da måtte jeg sette meg ned å bestemme meg for om jeg skulle fortsette eller ikke og skulle jeg det så skulle jeg gjøre det skikkelig. Jeg ammet til hun var 3 1/2 år så når jeg snakket med noen så fortalte jeg at jeg ammet.. da hadde jeg liksom ammet så lenge at jeg var over i en "sær" kategori uansett :ammetaake:.. og det var godt når jeg bestemte meg for at det var greit!!

Lykke til!!

msme
25 Mar 2009, 07:59
Synes det er så vanskelig å sitte der med "rak rygg" når jeg føler blikkene svi i ryggen, og jeg omtrent hører hva de tenker..

men men.. får bare bite det i meg.. :)

kaje
25 Mar 2009, 08:22
Heldige poden :hjertebank:

Kanskje så hun ikke bare det du tror hun så?
Kanksje var det en sårhet over egne valg du så i øynene også?
Kanskje så hun den modige, varme nære mammaen som jeg leser om?

Pelly
25 Mar 2009, 09:58
:snill: Æsj - ikke la det gå inn på deg!

...sier jeg som kjente jeg ble litt satt ut og var på nippet til å begynne å forklare og unnskylde i går da min barnløse lillesøster på 19 år kommenterte: Hæ, holder du på med det ennå?? :flau:

Jeg bruker oftest immunforsvar- og første år i bhge-kortet jeg. Den forstår de fleste. :kry:

Noor
25 Mar 2009, 13:41
:klemse: Heia dere!

Det er ikke lenge siden jeg satt og ammet i svømmehallen selv, men jeg driter i hva andre måtte tro og mene kjenner jeg. Da jeg ammet gulljenta var jeg nok mer opptatt av det enn jeg er nå. Svigermor blir heeeeeeelt sjokka hver gang vi er innom, og hun oppdager at jeg holder på enda. Nå sist fortalte hun meg (som om jeg ikke visste det) at det finnes piller sånn at melka blir borte. Noen dager blir jeg sånn av det :kjevle: og andre dager blåser jeg i henne.

Moder'n
25 Mar 2009, 14:19
Synes det er så vanskelig å sitte der med "rak rygg" når jeg føler blikkene svi i ryggen, og jeg omtrent hører hva de tenker..

Som Kaje sier: Du vet ikke hva de andre tenker. Hvorfor ikke prøve å anta at de tenker "å, så hyggelig, for en deilig kosestund de har sammen" for eksempel?

Jeg ammer fremdeles når jeg leverer (vel, nesten alltid) og når jeg henter (ALLTID!!! Det er ikke Moder'n som henter snuppa i barnehagen, det er puppen!!!) i barnehagen. Og for å si det slik: Snuppa tar seg god tid! Spesielt ved hentingen er det en sjeldenhet at det er nok med én pupp. Innimellom er det nesten ikke nok med to ...

Men jeg gjør mitt beste for å kose meg med det. Det er jo en ganske fantastisk måte å kunne kose litt med ungen på, og jeg har ikke vært i nærheten av noe som trøster på samme måte. Selv har jeg kun fått positive kommentarer.