PDA

Se full versjon : Ammeinnlegg - hva bruker dere?

Sofia
04 Jan 2007, 21:09
Altså - jeg vet godt at det er ullinnlegg som som regel anbefales. Jeg sliter imidlertid litt med disse - det lekker gjennom så lett og jeg synes de klistrer seg fast i brystvortene. Så jeg bruker papir eller en kombinasjon - men da med papir innerst.

Av papirinnlegg har jeg følgende erfaringer:
Natusan: Billige og lett tilgjengelige, men blir fort våte og kalde. Bruker ikke!
Medela: Dyre og dårlige. Absorberte ikke bra, og det var nesten ikke forskjell på sidene, slik at jeg la feil side inn mot huden om natten. Bruker ikke!
Chicco: Fant her om dagen. Fornøyd så langt, synes de absorberer bra og holder seg tørre. Billigere enn Medela, hvertfall.
Avent: Brukte mest disse til Lille My, men ingen apoteker fører dem lenger. Kjøper nok hvis jeg finner - syntes de var gode den gang.

Hva er deres erfaringer?

Millami
04 Jan 2007, 21:19
Disse papirlappene ble liksom aldri noe særlig for min del. Ble lekkasje med en gang med de fleste, men avent sine var de beste.

Ble til at jeg brukte delte/små brettebleier som innlegg de første månedene.. Vel ble den enorme bysten enda litt større,men bedre det enn å være kliss våt over puppene hele tiden.

Halvormamma
04 Jan 2007, 21:22
Jeg brukte natusan innerst og ull ytterst, men jeg var ikke plaget med at det lekket så veldig med mm. Men en venninne brukte avent innerst, og var fornøyd med de, og hun lakk veldig. Men det hjelper lite hvis de ikke er å få tak i da. Jeg har sett svigerinnen min ha sånne glasshånkler som hun hadde klippet opp i passe stykker. Aner ikke hvordan det funket men.
Om natten brukte jeg å legge et hånkle under meg, så slapp jeg å bekymre meg for de store lekasjene utover det hele!

moo
04 Jan 2007, 21:29
Ull er det jeg trives best med, nå etter de verste lekkasjemånedene til å begynne med.

Medela har gode oppsugingsevner, men lukter kjemikalier.

Natusan er håpløse, de sitter ikke på plass og tar ikke imot noe særlug lekkasje.

Chicco er absolutt de beste papirinnleggene jeg har brukt.

:)

fru Potethode
04 Jan 2007, 21:58
Jeg har akkurat lurt på det samme. Jeg brukte også Avent sist, men så lenge Middelfart sitter på importørrettigheter og ikke er villige til å selge det noe sted er de umulige å oppdrive for oss vanlige... Tenkte jeg skulle prøve Chicco sine nå, etter helhjertet ros fra flere her. Og så gjør jeg vel som sist... :( Papir innerst og bleier utenpå...

kakskiv
04 Jan 2007, 22:01
Jeg syns chicco sine er skikkelig bra :bart:

Nå bruker jeg ingenting da :)

September
04 Jan 2007, 22:11
Jeg lekker nok ikke mye for jeg er egentlig fornøyd med alle papirinnleggene jeg:) Har ullinnlegg også, men har egentlig ikke brukt de så masse. Blir nok mer brukt utover vinteren tenker jeg.

Puspersille
04 Jan 2007, 22:20
Jeg har prøvd Natusan, Chicco og Coop sine (og selvsagt ull).
Natusan fungerer ikke.
Chicco er fantastisk gode,men fryktelig dyre.
Coop sine er gode og billige, så nå bruker jeg disse, med ull utenpå.

Taratroll
04 Jan 2007, 22:52
Nå har jo jeg aldri lekket så veldig veldig mye, så kan jo ikke uttale meg når det gjelder akkurat det.

Det jeg brukte var ullinnlegg. Syns de i ull/silke fra nøstebarn var supre når jeg hadde såre brystvorter, for de er strikket og loer ikke. Så da hang de seg aldri fast i sårene. Litt små, men jeg la heller et vanlig ullinnlegg utenpå. Kommer til å gjøre det på denne måten neste gang også.

Løvemamma
04 Jan 2007, 22:54
Har prøvd Natusan - som jeg lekker gjennom i løpet av en halv time, prøvde div merker i Spania, uten å huske navn. Lakk gjennom alle. Men Chicco er de eneste som holder her i gården. Synes de er helt supre!

Christine76
04 Jan 2007, 22:56
Jeg begynte med ull innerst og papir ytterst. Så fikk Erlend sopp og jeg måtte ha papir innerst, da ble det ull ytterst. Så kuttet jeg ullen, og til slutt har jeg sluttet med innlegg i det hele tatt for jeg lekker ikke mer.

Når det gjelder papirinnlegg så har jeg vel prøvd alle på markedet. Jeg var i grunnen fornøyd med både Medela, Avent og Chicco sine. Natusan og Coop sine var ikke noe særlig. Men mens Coop sine gikk greit når jeg begynte å lekke mindre så var Natusan hele veien ekle.

indie
05 Jan 2007, 02:04
Jeg lekker sjelden mellom amminger, men alltid på det brystet jeg ikke ammer fra under amming. Og da hjelper det ikke med ullinnlegg, det går rett igjennom. Kunne sikkert ha prøvd melkesamler også, men synes innlegg er enklere.

Bruker Chicco sine, for de holder tett samme hva. Men egentlig vil jeg ha noen jeg kan vaske. HAr sett på disse (http://www.theecstore.com/index.php?main_page=product_info&cPath=31&products_id=707&zenid=4a317c9d8d98f2d1d47809a7b02d5bfa), men de har hele tiden vært utsolgt. Nå ser det ut som om de har fått de inn igjen, så kanskje jeg skulle bestille noen.

Chance
05 Jan 2007, 02:05
Jeg bruker natusan innerst og ull på utsiden. jeg lekker veldig. Lurer fælt på når jeg skal bli bedre...

Sofia
05 Jan 2007, 09:32
Jeg bruker natusan innerst og ull på utsiden. jeg lekker veldig. Lurer fælt på når jeg skal bli bedre...
Jeg sluttet ikke å lekke før jeg sluttet å amme. Trodde det skulle bli bedre når jeg ammet mindre, men dengang ei - satt med rennende pupper i møter på jobb og slikt... Så denne gangen er jeg forberedt på å bli langtidsbruker av ammeinnlegg :knegg: