PDA

Se full versjon : Da er visst ammeperioden over...

Zoë
06 Apr 2009, 17:09
Jeg vet ikke helt hva jeg føler. Det var i grunnen på mitt initiativ, men ikke uten doble følelser. Godt å ikke ha noen som biter og sliter i puppene, men savner den spesielle kosen som var forbeholdt oss. 2 år og 8 mnd er ikke så verst da...

Ammingen hadde blitt noe negativt. Hver ettermiddag, når middagen skal på bordet og alle er slitne og sultne, ville lille Frø ha pupp. Det verst tenkelige tidspunktet i døgnet. Jeg måtte si nei, for tre personer kan ikke gå sultne fordi én vil noe annet. Resultatet ble hyling. Hun nektet å spise middag fordi hun visste at det ble pupp til "dessert".

Så ble det til at jeg sa nei et par dager. Hun sutret og gråt litt, men så var det over. Nå har jeg ikke ammet på en uke og det går helt fint. Ettermiddagene er nå trivelige.

Hilsen fra Herlingen
:jedi::fugl::Hypno2::morna::jedi: :hypo: :inthet: :jedi:

Pernilla
06 Apr 2009, 17:21
Det er rart når en epoke plutselig er over. Og så er det litt fint også, sånn at barna blir store og mer uavhengige.

Pupp må jo være kos, og ikke negativt.

også for en innsats da! 2 år og 8 mnd er lengre enn de fleste!

Klem til deg!

Pelly
06 Apr 2009, 20:14
Det kjennes nok sikkert litt rart ut ja. :snill: Gruer meg til å slutte å amme Sprelli, det er kosen og hun vil så gjerne ha, men jeg kunne klart meg uten den nattpuppen kjenner jeg nå. Men forsvinner den så er det gjerne helt slutt også, så da får jeg heller være litt i ørska og så beholde ettermiddagskosen...

Tina
06 Apr 2009, 20:46
Jeg gleder meg til å avslutte ammingen nå og kan godt forstå om du synes det er greit!
Tror ikke Snuppa gir seg så lett...
Huppen! sier hun. Jeg sier også hupp forresten, synes det er ørlite mer diskret enn at hun henger i genseren og sier pupp...