PDA

Se full versjon : tror jeg "redda" en gutt i går

Sund
09 Apr 2009, 12:06
Jeg jobber i en dagligvarebutikk, og i går kveld var det en liten gutt som trengte hjelp. Eller kanskje det var moren, eller meg eller andre, er jeg fortsatt litt usikker på.

De var i butikken i 19.30-20-tida, dvs seint for en gutt på tre-fire år. Han og mor hadde tydeligvis dårlig kommunikasjon, og han gråt og hylte hysterisk. Lenge. Alt for lenge for meg. Da jeg kunne komme meg unna kassa gikk jeg til dem og lurte på om han ville bli med å hjelpe meg, - være med på lageret og skyve tralle.

Da klarte han endelig å komme ut av krampegråten, jeg løfta ham opp av handlevogna og bar ham inn på lageret, fikk se seg rundt, skyve tralla mi ut i butikken, og strålte.

Dessverre brukte moren fortsatt alt for lang tid på å bli ferdig med å handle, så han begynte å gråte litt igjen. Da gikk jeg tilbake, og ba ham hjelpe meg på nytt. Han fikk bære en eske, og ble med da jeg fylte inn frysevarer. Så på, og la noen varer på plass.

Da mora var ferdig med å handle ville han ikke til henne, fortsatte å følge etter meg en stund. Så måtte gå med ham til ventende vogn og letta mor.

Jeg hadde så vondt i meg da han gråt og hun overså ham. Samtidig var hun oppgitt og skjønte ikke hvordan hun kunne hjelpe.
Huff, dette ble langt, vet ikke om jeg gjorde det rette, men tror det var en litt gladere gutt som dro hjem for å legge seg i går kveld.

Juliblomst
09 Apr 2009, 12:17
Så fint gjort av deg!
Hadde noen tatt ungen min ut av vognen hadde jeg vel blitt rimelig sur, men nå hadde ikke barnet mitt blitt oversett slik heller da.
Tror du reddet begge to jeg;)

Moder'n
09 Apr 2009, 12:19
Så fint at du så ham, Sund, og så fint at du ikke anklaget moren hans men bare hjalp henne.

Kanskje hun har lært noe til neste gang? Hvem vet. Det var i alle fall en fin stund for gutten.

Floria
09 Apr 2009, 23:48
Enig med begge over. En god gjerning, sund :blomst:.

siemens
10 Apr 2009, 22:18
Sund, som du beskriver det gjorde du det riktige.

flower
11 Apr 2009, 08:47
Trur du reddet begge to jeg.

Stratos
11 Apr 2009, 19:15
Så fint og lurt gjort :jupp: