PDA

Se full versjon : Hvor mange ammer barn over to år her inne?

Jeano
06 Jan 2007, 10:11
Ja jeg lurer litt på hvor mange vi er som fortsatt ammer.
Om dere tenker barnestyrt avvenning eller foreldrestyrt.

Løvetann får pupp når han vil, men han har begynnt i barnehage og er velldig puppegal når han kommer hjem.

Jeg klarer ikke å bestemme meg for å slutte, så nå tar jeg en dag av gangen.
Får litt pes forde jeg ammer enda, men ikke værre en at jeg fortsatt holder ut.
Hva med dere?

Serendipity
06 Jan 2007, 12:28
Jeg ammer enda men holder på å avvenne min Tipp på 2 år og 4 måneder. Har nå avvent helt på natt og morgen, han får på kveld når han skal sove og på dagtid om han skal sove da. Ikke så ofte han gjør det, så derfor får han da om han vil :)

Slyngel
06 Jan 2007, 13:24
Eldstegutten min blir tre år i februar og han ammes fortsatt (ammer også minstegutten som nå er 14 mnd). Jeg tenker endel på avvenning, men kommer neppe til å gjøre noe drastisk helt med det første. Jeg tviler egentlig på at han kommer til å slutte "av seg selv" med det første og tenker vel å forsøke å avvenne en gang til våren, når første barnehagevinteren er over. Samtidig er jeg usikker på om det lar seg gjøre å avvenne eldstemann, men fortsette å amme minsten, og jeg vil ikke avvenne ham enda.... Så jeg tenker og funderer mens tiden går. Kanskje jeg får bestemt meg før de flytter hjemmefra.

Marigold
06 Jan 2007, 13:48
er to år, og jeg vurderer barnestyrt avvenning. Jeg får litt pes jeg også hjemme - fra søsken og pappa - men det holder jeg ut.

Jeg er ikke klar for å slutte tvert - og ikke gutten heller. :blåblomst:

Wanaagsan
06 Jan 2007, 14:08
Minsten ble to år i oktober, og jeg ammer fortsatt. Det har lenge vært et samarbeidsprosjekt, så vi påvirker hverandre begge to. Han bestemmer mest når han er syk, og når han er frisk, er det jeg som har siste ordet. Han sluttet å få om natten da han var 15 mndr (unntak: når han er syk eller spesielt trenger det en natt), og ettersom han blir eldre, syns jeg det er naturlig at jeg ikke syns det passer når som helst og hvor som helst. Jeg er lei av å aldri kunne gå med ammefiendtlig kjole, f.eks., så hvis jeg tar på meg det, sier jeg at det ikke går an at han får da.

Jeg tenker egentlig ikke så mye over avvending. Det var en her inne (husker ikke hvem) som skrev så fint at det kanskje dreier seg like mye om tilvenning til neste fasen i livet som avvending av den forrige. Jeg tror jeg tenker litt sånn om dette. Men hvis jeg blir veldig lei, vil jo ikke ammingen fungere for duoen vår, så da slutter vi. Har noen tanker om å kanskje slutte når vinteren og den verste forkjølelsetiden er over, men vi får se.

Mamma Mø
06 Jan 2007, 17:16
Jeg ammer Kråka på to og et halvt år. Tenker mye på avvenning, men har foreløpig slått meg til to med at vi fortsetter under forutsetning av nattamming blir redusert/bortfaller.

Jeg er usikker på hvor grensen mellom barnestyrt avvenning og mammastyrt avvenning går. Jeg sette ofte grenser for når han får die. Det passer ikke å amme i køen på Prix eller mens jeg sitter å spiser. Da får han et vennlig nei og beskjed om når han får istedet. Jeg har nå begynt å sette grenser for når han får die om natten. Gjør disse grensene at det ikke lenger er barnestyrt avvenning eller er det barnestyrt avvenning så lenge det er han som har siste ordet for når siste ammestund er over?

Lucifer
06 Jan 2007, 18:23
seb er jo snart 2 år og jeg ser ikke for meg at vi har slutta innen 2,5 mnd:hjerteballong:

Perle
06 Jan 2007, 21:24
Prinsessen er 4 år og 8 måneder. Hun får en liten skvett en gang iblandt enda. (I dag har hun faktisk ikke fått noe!) Det virker ikke som hun har tenkt å gi seg helt enda, men jeg tror kanskje hun syns det begynner å bli litt flaut. Jeg må ikke si noe til dem i barnehagen, har hun sagt noen ganger i det siste. Jeg sliter veldig med amme-aversjon i forhold til henne, men jeg prøver å bite tennene sammen og holde ut. Jeg ønsker at hun skal få styre avvenningen selv. Men helt styrt av henne blir det jo ikke nå, siden jeg sliter så veldig med å amme henne.

Lykketrollet blir to i mars. Jeg håper å få amme henne i minst 2-3 år til. :knegg: Men hun bestemmer.

Cinderella
07 Jan 2007, 00:25
minstemann har passert 2,5

Izza
07 Jan 2007, 14:22
Vesla er jo ikke riktig 2 år da, men hun blir det i mars, og vi pupper fortsatt. Det ser ikke ut til at hun har noen som helst planer om å slutte med det... Så lenge verken hun eller jeg har noen problemer med det fortsetter vi. Snuppa har vært maaaassse syk denne høsten og jeg sier bare ære være puppen!!! Tror muligens jeg hadde fått trippel angst over matinntaket hennes dersom hun ikke hadde fått morsmelk.

Hvem av oss som kommer til å avslutte puppinga vil tiden vise, vi tar det som det kommer enn så lenge..