PDA

Se full versjon : Vår for fireåringen

Filipine
28 Apr 2009, 10:15
Varmt er det ikke, selv om det er blå himmel og jeg må plire mot sollyset. Den troløse aprilluften trekker kaldt ned gjennom nakken

Vi er på vei ut, men før jeg har låst døren bak meg, sitter fireåringen på plenen, iført fletter og sommerkjole. Vel har hun ullstrømpebukse under og strikkejakke utenpå. Men kjolefølelsen har hun like fullt. Jeg husker plutselig hvordan det er å være liten og få gå i sko og kjole, etter en lang vinter med støvler, sokker og ytterklær.

Den plenen som nok burde vært klippet, er full av blomstrende engkarse. Gledesstrålende plukker hun møysommelig en og en blomst. Kniser for seg selv av vårglede og morgenkrefter.

Jeg gløtter på klokken, er allerede sent ute. Men jeg får aldri en apriltirsdag med en fireåring igjen. Så jeg låser opp igjen, henter ut koppen med halvkald kaffe som står igjen i vinduskarmen og setter meg ned i fem minutter. Hører henne synge ”Blomster små, gule blå”.

For henne er denne morgenen en av mange. For meg ble dette lille øyeblikket en morgen jeg aldri glemmer. Jeg finner bare ett ord for dette øyeblikket.
Velsignet.

meloni
28 Apr 2009, 10:17
Jeg får også en følelse av velsignethet, Filipine, når jeg leser det du skriver. Takk for at du sender morgensol til et grått Oslo - jeg trengte det i dag!

Jeano
28 Apr 2009, 10:18
:bankehjerte:

Lubelillen
28 Apr 2009, 10:20
Så vakker du skriver! Høres ut som en perfekt morgen! :firehjerter:

JifraNord
28 Apr 2009, 10:21
så hærlig det høres ut.. får håpe vi får oppleve det her i nord denne sommeren. vi hadde en sommerdag i fjor...

Lille O
28 Apr 2009, 15:45
Så vakker du skriver! Høres ut som en perfekt morgen! :firehjerter:

Sukk...

Stratos
28 Apr 2009, 18:28
Å, for et fint øyeblikk! :hjerte2:

siemens
28 Apr 2009, 20:56
Så fint øyeblikk! Godt du hadde muligheten til å ta vare på det!

Noor
28 Apr 2009, 21:19
:gliser2:

Og en viktig påminnelse om det å ta vare på øyeblikkene.

lille_my
28 Apr 2009, 21:27
Helt nydelig høres det ut:blomsterfjes:

Rivella
28 Apr 2009, 21:30
Ekte hverdagslykke, det er virkelig noe av det aller fineste som finnes :hjerteballong:.

Serendipity
28 Apr 2009, 21:32
Nydelig, du drar meg rett inn i stemningen deres :blomst:

kaje
28 Apr 2009, 21:54
Å så herlig, Filipine - ble rørt jeg. Og nøt historien mange ganger her. :hjertebank:

Akkurat den lykken i de øyeblikkene er noe av det gladeste jeg vet.

Chance
29 Apr 2009, 00:50
Hørtes herlig ut! En god start på dagen.