PDA

Se full versjon : Aha... Om å lære av sine egne.

Lubelillen
01 May 2009, 09:03
De siste dagene, kanskje en hel uke har B vært knallsinna på stellebordet om morgenen. Alle andre stell er helt problemfrie, men morgenen er et mareritt. Han hyler og skriker og vrir seg rundt som en kålorm. Vi har snakket veldig mye om at vi må vaske rumpa og tissen, ta av pysjen og på med rene klær. Prøver å vente til han er litt klar selv, men som oftest må jeg bare løfte ham opp og sette i gang så han ikke skal tisse seg ut.
På toppen av det hele har han nå begynt å sparke etter meg, hardt og målrettet. Og til slutt ble jeg så drittlei at jeg begynte å si høyt og sint 'nei', holde foten hans og rett og slett være skikkelig upedagogisk og overkjøre ham så vi ble ferdig med stellet.

Og resultatet? Han sparker mer og mer, blir mere sinna og jeg ser i øynene hans at han gjør det kun fordi jeg er urettferdig med ham. Snakk om å få seg en skikkelig aha-opplevelse, og på mange måter er det utrolig godt å få denne lærdommen kastet i ansiktet av B. Han sier jo bare at når jeg oppfører meg dårlig mot ham, vil han gjøre det samme mot meg. Kloke og bestemte gutten min.

Jeg trenger vel ikke si at jeg er ferdig med å kjefte mens vi steller?

AuroraB
01 May 2009, 20:59
Datteren min kan også være sint og sparke og slå når hun ligger på stellebordet. Og når hun får inn en fulltreffer i magen min blir jeg sint og redd for sommerbabyen, kjefter og prøver å holde armer og bein unna slik at hun ikke skal treffe. Stemningen blir jo ikke bedre av det, akkurat.. Men hva skal man gjøre?

Kaffekopp
01 May 2009, 21:23
Stelling på stellebordet er ofte veldig likt som dere beskriver det her hos oss også. Jeg har løst det med å vaske og ordne så godt jeg kan mens han står (og går :knegg: ) rundt på badegulvet. Det går greit det.