PDA

Se full versjon : I dag starter nattavveninninga!

Essa
11 Jan 2007, 14:38
Ja, da har jeg bestemt meg for å nattavvenne og vi starter i natt. Han er trygg, harmonisk og frisk om dagen, og jeg er motivert. Men jeg gruer meg veldig. Tror han kommer til å bli hysterisk og desperat... :leiseg:

Han kommer til å få så mye han vil på dagtid en periode for å "kompensere" i starten. Men vi kommer til å holde all amming til stolen i "veslestua". Håper det kan gjøre det lettere for han å godta hvis vi sier at det kun er pupp der.

Deretter tenker jeg å trappe ned til kun kveldspupp. Og der ønsker jeg å holde det en stund til. Så planen er klar...

Nå skal vi sove formiddagsluren sammen, og han skal få pupp i senga for siste gang. Det blir utrolig vemodig og jeg skal nyte hvert sekund! :leiseg:

Sofia
11 Jan 2007, 14:41
Lykke til! Godt å høre han har det fint om dagen!

moo
11 Jan 2007, 14:41
Lykke til!

-diab-
11 Jan 2007, 16:31
Lykke til! Og det trenger ikke bli så ille.

Vi har nettopp nattavvent vesla og det gikk strålende! Hun var ganske sint en times tid første natta, men far var der hele tiden, slik at det var kun sinne og ikke noe utrygt. Etter det har det stort sett kun vært å trøste henne litt og gi henne smokken når hun har våknet, og i natt sov hun sammenhengende fra 22 til 06! Har holdt på i ei ukes tid, bare!

Håper det går like bra hos dere!

Eple
11 Jan 2007, 17:13
Lykke til:)

Håper det går lett som bare det:nikker:

Sjalindia
11 Jan 2007, 18:09
Lykke til. :rose:

Vurderer å gjøre det samme selv også.

Noor
11 Jan 2007, 19:18
Lykke til, håper det går greiere enn du frykter :klemse:

Jeano
11 Jan 2007, 19:37
Lykke til:)

September
11 Jan 2007, 20:17
Lykke til!:)

mara
11 Jan 2007, 20:41
lykke til ;)

Essa
11 Jan 2007, 22:32
Da er han i søvn. Og han har adoptert en sånn MAM-flaske med vann som han ligger å tviholder på. Kjøpte den i stad fordi jeg har lest at den tuten ligner litt på puppen. Veldig stor suksess hittil hvertfall (selv om senga blir våt da!!). Vi har snakket MASSE om at i natt må puppen sove hele natta og at vi heretter bare skal puppe i veslestua.

Er utrolig spent på hvordan natta går...

Sofia
11 Jan 2007, 22:34
Lykke, lykke til! Krysser fingrene for at dere begge får en god natt!:klemse:

Serendipity
11 Jan 2007, 22:48
Åh, dette blir spennende Essa :klemse: Jeg følger videre med på oppdateringen og vi får alle støtte hverandre når det blåser eller heie sammen med hverandre når det går bra :nikker: Hittil har det i alle fall gått veldig bra med oss, så jeg tenker det gjør det med deg også ;)

Halvormamma
11 Jan 2007, 23:03
Lykke til- og fortell oss hvordan det går:klem:

SusyQ
11 Jan 2007, 23:08
Lykke til Essa. Jeg tror dette kommer til å gå fint. :blome:

Essa
12 Jan 2007, 10:26
Ja, da er natta over. Og det gikk jo bedre enn jeg frykta, men værre enn jeg håpet... Han var våken 4 ganger før kl. 03, men da gikk det greit å synge han i søvn og så fikk han vann på den flaska han likte så godt. Men kl. 03 var det slutt, da gråt han masse! Men det var heldigvis mest sånn sinnagråting og ikke sånn hysterisk gråt. Og det kan jeg takle. Men han holdt det gående helt til 0530 da... og det var ganske slitsomt. Men jeg beholdt roen hele veien og bare koste, trøsta og forklarte. Gikk egentlig greit. Så sov han fra 0530 til 0730 og da sto vi opp og puppa i veslestua. Han er glad og fornøyd nå. Og jeg er en smule trøtt... ;)

Blir spennende å se hvordan det går videre.

mirimor
12 Jan 2007, 10:28
Godt at første natta er over da. Lykke til videre. Synes det virker som om du har valgt en fin strategi.

Serendipity
12 Jan 2007, 10:44
Den første og andre natten var verst her, nå spør han ikke om pupp lenger men om å få kose med håret dersom han våkner :) Dette går sikkert kjempebra, så lenge du har bestemt deg og du viser det overfor Trollungen. Og han får jo kos og mammaen sin uansett og ser at du er der for han på andre måter enn puppen.

mara
12 Jan 2007, 10:52
gratulerer med første natt overstått :)

nypeblomst
12 Jan 2007, 11:04
gratulerer med første natt overstått :)
signerer!

Noor
12 Jan 2007, 14:52
Bra at dere har kommet dere gjennom natten, håper det går enda bedre neste natt. Det virker som om dere har lagt en fin strategi, jeg synes dere er kjempeflinke!

Essa
12 Jan 2007, 17:00
Dagsovinga var tøff... Han fikk pupp før vi gikk opp, men ville ikke sove. Han var stuptrøtt (kanskje overtrøtt), men nei... så det endte med at jeg la han ned og at han ikke fikk lov å reise seg opp. Det var ikke morro, og vet ikke om det var riktig heller... Han sovnet imidlertid fort da. Hikstende oppå ansiktet mitt. Når han våknet etter halvannen time gråt han sårt helt til han fikk pupp nede igjen.

Kanskje det er dagsovinga som blir størst utfordring? Kanskje jeg går over til vogna igjen...

Essa
13 Jan 2007, 21:30
Forrige natta (natt nr. 2) gikk egentlig veldig greit! Han våknet en 7-8 ganger og gråt og spurte etter pupp, men alle gangene var han i søvn igjen etter max 5-10 min. Hvis det går så greit fremover skal jeg ikke klage! :)

På dagen i dag sov han i vogna og det gikk mye lettere. Så blir nok vogna fremover på dagtid ja.

Essa
14 Jan 2007, 22:17
Natt nr. 3 gikk også greit. Han våkner fortsatt en 7-8 ganger, og noen ganger er han veldig sint og slår meg. Men i natt spurte han ikke etter pupp en eneste gang, og roer seg fort med kos og vann. Skjønner jo at han er sint på meg... jeg har jo tatt fra han det beste han vet i hele verden! Og at han er sint kan jeg takle, det hadde vært verre om han var sår og hysterisk!

Tenk at det skulle gå så greit da dere! Men jeg er overbevist om at det viktigste er at mor er 100% motivert og bestemt på hva hun vil.

Dagsovinga måtte skje inne i dag pga uvær, men det gikk også ganske greit! Jeg var litt streng og bestemt på at han skulle ligge nede, og da sov han på 15 min.

Serendipity
14 Jan 2007, 22:42
Kjempeflott Essa - det virker som vi opplever samme "saksgangen" :) Nå sover Tipp hele natta ;)

Noor
14 Jan 2007, 22:45
Jeg må si jeg er imponert over hvordan du takler dette! Det er flott at du opplever at det går bedre enn ventet, og at han er mer sint enn lei seg. Jeg følger interessert med på deg, mye å lære til vi selv kanskje må gjennom noe sånt en dag:jupp:

Jeano
14 Jan 2007, 22:50
Følger også med her ja:)

Essa
14 Jan 2007, 22:58
Kjempeflott Essa - det virker som vi opplever samme "saksgangen" :) Nå sover Tipp hele natta ;)

Hvor lang tid tok det før han sov bedre da?

Til dere andre: Vent til magefølelsen deres sier at dette er det riktige! Jeg er som sagt sikker på at mors motivasjon er alfa omega...

Jeano
14 Jan 2007, 23:11
Hvor lang tid tok det før han sov bedre da?

Til dere andre: Vent til magefølelsen deres sier at dette er det riktige! Jeg er som sagt sikker på at mors motivasjon er alfa omega...

Ja det er jeg sikker på også, for jeg vet at jeg ikke hadde klart det nå. JEg er ikke motivert nok, og da får jeg det heller ikke til.

Halvormamma
15 Jan 2007, 09:32
Hvordan har denne natta gått, Essa? :klem:

Essa
15 Jan 2007, 11:40
Natt 4 var egentlig ganske lik den forrige... Han våknet 8 ganger, men roet seg enda fortere. Max 5 min nå. Fortsatt litt sint, men mindre og mindre...

Men det er litt kjipt at han våkner så mye enda. Spesiellt om morgenen er han veldig urolig... Håper han sover litt lengre i strekk snart.

Det som er så slitsom er at jeg sliter med å sovne igjen etter oppvåkningene. Før ble jeg trøtt igjen av amminga, men nå ligger jeg bare å ser i taket etterpå... :(