PDA

Se full versjon : Når aammingen egentlig er greit bare for meg og barnet, hva da?

Jeano
15 Jan 2007, 00:14
Ja jeg tenker litt her.
Jeg koser meg velldig med ammingen, og Løvetann koser seg enda bedre med å die.
Noen få ganger føler jeg for å slutte, men det går fort over igjen.

Men familien rundt meg mener at han er alt for stor til å få pupp nå, og de hånler av meg. Sånn ovenifra og ned holdning.

Men jeg vet med meg selv at så lenge jeg har det bra med ammingen, og så lenge det er det Løvetann trenger for å få sove, for å minske på smertene når han slår seg, for å få trøst osv. så klarer jeg ikke å ta det fra han.
Jeg klarer ikke å høre på at han gråter for at han vil ha pupp, uten å gi han det. Jeg er ikke lei enda.

Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, annet en at jeg vil si at det er godt å ha dere her. En gjeng som ikke hånler og snakker bak ryggen på meg forde jeg fortsatt ammer. En gjeng som ser det possitive med ammingen.
Takk:blåblomst:

moo
15 Jan 2007, 00:18
Når ammingen er greit for den ammende og den diende, så er det greit for alle som har noe med saken å gjøre, er min personlige mening! :)

Jeano
15 Jan 2007, 00:20
Når ammingen er greit for den ammende og den diende, så er det greit for alle som har noe med saken å gjøre, er min personlige mening! :)

kort og konsist men velldig sant:suss:

moo
15 Jan 2007, 00:21
Og så en :klem: til deg for å motvirke familiens himling med øynene. :)

Eple
15 Jan 2007, 00:23
Kloke ord Moo!:nikker:

Ellers så må jeg si at jeg forstår at det er kjipt å få slike reaksjoner fra familien. Jeg vet ikke hvordan jeg ville taklet det- tror jeg ville blitt veldig såret!

:klem:

Jeano
15 Jan 2007, 00:30
Kloke ord Moo!:nikker:

Ellers så må jeg si at jeg forstår at det er kjipt å få slike reaksjoner fra familien. Jeg vet ikke hvordan jeg ville taklet det- tror jeg ville blitt veldig såret!

:klem:

Jeg er helldigvis ikke velldig sår av meg, så jeg takkler det med hevet hode. Hvertfall enda. Men det er jo ikke noe gøy.
Greit med pappa som kan le litt av det hele, men når andre sier direkte at nå MÅ du slutte. Han er to år!!!!!!
Ja ja jeg kommer jo forbi dette også.

JEg er så dum at jeg må begrynne det hele tiden. Først var det at jeg måtte hvertfall amme til vinteren var over, så var det forde jeg måtte amme til han var to, støttet meg til VHO. Nå sier jeg at han har det traumatisk nok med å starte i barnehage om jeg skal avvenne han i tillegg.
Men det har jo blitt litt sånn, går i skoene mens jeg går på en måte. Så får vi ta en dag av gangen.

Mamma Mø
15 Jan 2007, 00:44
Trist å lese at dere får slike reaksjoner fra de nærmeste. Det har vi heldigvis sluppet unna, selv om jeg ofte "føler" dem istedet. Det er godt å komme inn hit og føle seg normal som fortsatt ammer etter to og ett halvt år.

Tusenogtredve
15 Jan 2007, 09:18
Det er innmari trist at dere møter så mye motstand på noe som er bra for dere begge. Det er faktisk deres valg - og det er et godt valg dere har gjort. Dere tjener begge to på denne ordningen - ikke minst gjennom bedre helse.

Og jeg er enig i at det skal være unødvendig å måtte forsvare at man ammer. Uansett alder på barnet.

Sender en liten "hold-ut" og motivasjonsklem over til deg. :klem:

Essa
15 Jan 2007, 09:20
Hvis du trenger noen argumenter kan jeg godt scanne og sende deg et par artikler om fordelene med langtidsamming fra Ammenytt? Der er et par argumenter som stoppet kommentarene fra mine nærmeste hvertfall...

:klemse:

Halvormamma
15 Jan 2007, 09:24
Det er trist at folk skal dømme andre for valgene enkelte tar!
Jeg hadde blitt såret og skuffet jeg, hadde jeg blitt ledd av for å velge det jeg mener er det beste for barnet mitt.

En stor:klem: til deg

Jeano
15 Jan 2007, 09:39
Hvis du trenger noen argumenter kan jeg godt scanne og sende deg et par artikler om fordelene med langtidsamming fra Ammenytt? Der er et par argumenter som stoppet kommentarene fra mine nærmeste hvertfall...

Kan ikke du skrive det inn her på langtidsamming, så kan vi lage en sticky av det. Eller om du vil sende det på mail til meg så kan jeg skrive det inn her.

Marigold
15 Jan 2007, 09:46
Jeg skal amme Leo litt til jeg. Nå skjønner han faktisk når jeg sier «Ikke her». For eksempel var vi på juletrefest i Frimurerelosjen med faren min, og da han ville ha pupp sa jeg «ikke her» og det godtok han fint. Dermed er jo alle problemer med langtidsamming løst for mitt vedkommmende. hvis han godtar at han ikke kan amme overalt og til alle tider lenger - så er det virkelig bare en sak mellom han og meg. (Bra sagt Moo)

mirimor
15 Jan 2007, 10:01
Jeg synes det er strålende at du ammer han fortsatt, vannlilje! Og hadde jeg ikke fått en kylling, skulle jeg nok amma miriungen fortsatt sjøl om jeg hadde greid det. det høres så flott ut å kunne gi morsmelk til en toåring. Det er jo kjempebra for ham! Du er tøff!

Jeano
15 Jan 2007, 10:06
Jeg synes det er strålende at du ammer han fortsatt, vannlilje! Og hadde jeg ikke fått en kylling, skulle jeg nok amma miriungen fortsatt sjøl om jeg hadde greid det. det høres så flott ut å kunne gi morsmelk til en toåring. Det er jo kjempebra for ham! Du er tøff!
Me du har en liten kylling som kan få lenge;)

mirimor
15 Jan 2007, 10:17
Me du har en liten kylling som kan få lenge;)

heldigvis!!!

Garfield
15 Jan 2007, 11:59
Så lenge både du og barnet koser dere med ammingen så hadde jegg ikke vurdert å slutte en gang :-)

Godt at du ikke sår av deg og at du takler det.

Min måte å takle slike ting på er å bare le med - eller heter det å tute med ulvene? Jeg ammet storebror over to år. Hvis noen sa "skal du amme til han blir konfirmert eller...hehe" svarte jeg kansje "nei, ville ikke slutte før han er gift da, så kan den nye fruen overta".

Lett å si - men ikke ta det innover deg. Du vet hva som er best :-)

Millami
15 Jan 2007, 12:04
At det ikke er greit for alle andre er en uvesentlig ting synes jeg.
Det er du og løvetann som skal være komfortable med amming og så lenge det fungerer fint for dere er det eneste å ta hensyn til.

Ettersom jeg selv er på slutte/ ikke slutte tanken blir jeg mer og mer imponert over dere som ammer så lenge:blome:

Perle
15 Jan 2007, 13:13
Det er trist at du skal oppleve noe slikt fra dine nærmeste. Dette er noe de ikke har noe med. Det burde ikke være nødvendig for deg å måtte forsvare at du ønsker å gjøre det beste for barnet ditt. Si det til dem, dette har de ikke noe med, det er noe som kun angår deg og han, og dere kommer til å holde på så lenge dere har lyst.

Jeg syns det er flott at du klarer å heve deg over det. Du får trøste deg med at de tydeligvis ikke aner hva de snakker om.

Her finner du forresten Ammenytt på pdf: http://ammehjelpen.no/default.asp?MenuID=298