PDA

Se full versjon : Den vakreste lille mannen jeg har sett

Filipine
24 Aug 2009, 20:40
I kveld tørket jeg vår sønn etter badet. Og dere vet hvordan det er når dere plutselig får et forklarelsens lys over ting dere ser hver dag. Jeg holder ham og stryker ham hver dag. Men plutselig så jeg det vakre i det jeg ellers synes er vakkert.

Finnes det noe sterkere, som samtidig er så mykt, som en kortklippet guttenakke? Når det solbrune fremdeles sitter litt igjen, og det lyse håret er nærmest hvitt i de snauklipte fjonene. Den vakre buen, den barnlige huden og hodet, som fremdeles er litt stort for halsen.

Og de knoklene, skranglete knærne. Som er fulle av sommerskrap fra sykkelturer eller plommetreklatring. Blåmerker, fordi den travle snublefransen stadig ramler i fart.

Eller de butte, små nevene. Som begynner å bli så mye større. De kortklipte neglene, som likevel aldri blir helt fri for sørgerender. Og tommelfingerneglen, som er blå, etter helgens snekkeraktiviteter.

De perfekte ørene, særlig det venstre, som står akkurat så mye ut at man ser det veldig tydelig på det kortklipte hodet.

Et mammahjerte renner over av ømhet et lite øyeblikk. Jeg tror aldri jeg har vært såååå forelsket i en mann før. :hjerteballong:

Lubelillen
24 Aug 2009, 20:45
Å ja, den følelsen kjenner jeg godt igjen. :firehjerter:

meloni
24 Aug 2009, 20:46
:firehjerter: Du skriver så nydelig.

Jeg vet akkurat hva du mener, jeg har en nyklipt 2-åring med skjeiv og kort-kort lugg, alt synes så godt på en måte :)

isleofview
24 Aug 2009, 21:16
:konge: SNUFS

9nemor
24 Aug 2009, 21:26
:firehjerter: Så herleg du skildrar det - og ja, slik er det :blome:

siemens
24 Aug 2009, 22:33
Den vakreste lille mannen jeg har sett....sover ved siden av meg i sengen om natten og sparker meg på magen og brystet, sukker og legger armen over ansiktet mitt. Springer i mot meg og gir meg klem og sier at jeg er glad i deg mamma når jeg kommer å henter i barnehagen. Elsker at jeg lukter på tærne hans til kveldstellet og fnyser på nesa og sier det lukter tåååååfiiiiis, knekker sammen i latter og vil at jeg lukter igjen og igjen (og ja, det lukter tåfis, men det gjør ingenting for de føttene er så fantastisk deilige).

Jeg springer opp den bratte bakken til barnehagen hver dag for å hente min lille mann og er helt hinsides forelsket!

Eple
24 Aug 2009, 22:35
:hjerteskilt: herlig!

Lille O
25 Aug 2009, 00:07
:firehjerter: :firehjerter: :firehjerter:
Han hørtes bra fin ut, den lille mannen din.