PDA

Se full versjon : Hun stikker av

lirypa
25 Aug 2009, 10:50
Kyllingen er 2,5 år og har mye energi og tempo i kroppen. I en del situasjoner, særlig i nærmiljøet, har hun begynt å stikke av. Vi bor ved et stille tun med fint lekeområde. Noen ganger begynner det ved at hun glemmer seg og går/løper/sykler ut av området, andre ganger stikker hun med vilje. Felles er at det blir rasende festlig så snart jeg kommer etter henne, og så snart jeg har hentet henne inn, så løper hun av gårde igjen med en høy latter. Og igjen. Og igjen. Det er en riktig så festlig lek. :icon_confused:

Hva gjør jeg? Ignorering er ikke en god løsning akkurat her, og jeg har jo ikke lyst til å holde henne borte fra uteområdet heller.

kenguru
25 Aug 2009, 18:11
hehe.. kjent sak.
Bolla løper rett foran bilerhan- stikker av på varehus- butikken- parkeringsplasser- ja stort sett alt... karl johan på en lørdag også..
Ingenting fungerer annet enn holde i hånda (tvang rett og slett) og repetisjon repetisjon repetisjon på at det er farlig og løpe foran biler og at han kan bli borte...
Han ler også og synes det er gøy. Jeg er streng og sier da må vi dra hjem for han er nødt til å holde hånda.. Strengt ja- men nødvendig. Det er rett og slett livsfarlig fordi han kan stikke av og løpe opp på motorveien..

gærne unger.

og verdens fineste :)

meloni
25 Aug 2009, 20:06
Lirypa - storebror er jevngammel med kylligen din og gjør akkurat det samme. Han løper mens han ser bakover (på oss) så han har ingen kontroll i det hele tatt. Var på rådhusplassen forrige helt og det ble MANGE løpeturer på meg ut på bryggene og tilbake igjen... Jeg tror det er som med mange andre ting, en periode som kommer til å gå over uten at det nødvendigvis er så mye annet å gjøre enn å forklare - og løpe.

lirypa
25 Aug 2009, 21:18
Godt å høre at vi er flere, det er jo en slags trøst i det.

Jeg tror det er som med mange andre ting, en periode som kommer til å gå over uten at det nødvendigvis er så mye annet å gjøre enn å forklare - og løpe.

Fillern! Det hadde vært så greit med en mirakelkur! ;)

lirypa
25 Aug 2009, 21:27
Og det er visst enda flere av oss (http://www.tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=128962)

Madison
25 Aug 2009, 21:57
Du har sett L. Så jeg har kanskje ikke så mye å bidra med.
Men til mulig glede for lesere som ikke er i stikk-av-alderen ennå, har jeg har tatt råd fra en venninne som jeg ellers synes er i overkant sikkerhetsfiksert og innstiftet en regel om at vi på parkeringsplasser alltid, alltid holder i hånden. Selv om det brytes av og til, har hun stort sett respekt for det.