PDA

Se full versjon : Om ei lita jente og hennes behov for å styre ting selv-

Noor
08 Sep 2009, 21:36
Gulljenta er så fin altså, jeg må bare fortelle dere:)

Hun hadde så lyst til å begynne på ballett denne høsten, og forrige tirsdag startet det. Det var flere kjente der men ellers var alt nytt for henne. Vi hadde forberedt oss på ballett, lest Karsten og Petra, snakket om det og danset hjemme.

Så kom vi dit og ting ble litt vanskelige trodde jeg, når jeg bare leste jenta vår utenpå. Men egentlig vet jeg bedre, for hun er så innmari klok og fin. Selv om hun ikke ville slippe meg noe særlig, selv om hun følte seg stresset og begynte å gråte, selv om alt, så elsket hun å være der. Hun observerte og sugde inn alt som skjedde. Og da vi var ferdige var hun kjempeglad og sa at hun ville gå dit mange ganger.

Vel, vi dro tilbake i dag. Jeg med en plan om å utsette betalingen litt til. Men jenta vår gledet seg så, og da vi kom dit sa hun: "Mamma, i dag skal jeg ikke gråte når vi skal gå på tå, for i dag kan jeg det og nå skal jeg danse for det er gøy!" Og så koste hun seg i dansen hele timen. Hun kikket bort på meg innimellom, smilte bredt og danset videre. Hun kunne til og med det de gjorde forrige gang, for hun hadde observert.

Så nå har jeg lært at jeg skal stole på henne. Hun setter grenser selv og vet hva hun vil og tør. Det er bare å henge med. :hjertebank:

Eple
08 Sep 2009, 21:39
Nydelige Pixiemamma!:forelsket:

Hun er jammen heldig som har en mamma som kjenner henne så godt

Fant
08 Sep 2009, 21:57
Så fantastisk!

Noen barn vil jo gjerne observere før de kaster seg uti, Fantungen er slik på mange områder. Synes i grunnen det var skikkelig flott å lese hvor raskt den prosessen gikk for henne, jeg.

Spirello
08 Sep 2009, 22:04
Så flott! Ble helt rørt, jeg..

Pelly
08 Sep 2009, 22:16
:hjerteballong:

kaje
08 Sep 2009, 22:26
Å så herlig å lese - tårer i øynene her.
Skjønne dere, begge to :hjertebank:

:klemse:

creemy
08 Sep 2009, 23:27
Nydelig lesning.
Små jenter i rosaballerinakjoler er tøffe de :icon_wink:

Gimp
08 Sep 2009, 23:42
Utrolig flott! Godt team, dere!

Lille O
09 Sep 2009, 08:23
Ååh, hun høres skikkelig fin ut også. Både inni og utenpå :jupp:

Noor
09 Sep 2009, 08:25
*sukk* Nå danser hun fornøyd rundt på gulvet her. Jeg er bare så glad for at jeg hørte på henne og gikk en gang til, for hun er utrolig glad for å gå der.

Stratos
09 Sep 2009, 08:30
Ååå, så herlig! :hjerte2:

Gimp
09 Sep 2009, 10:30
Du, jeg måtte tenke litt mer på denne tråden - hun er jo rett og slett ordentlig tøff, Gulljenta. Hun gjør ting som hun egentlig ikke tør! DET er jammen litt av en egenskap å ha!!

siemens
09 Sep 2009, 11:55
Så flott! Ble helt rørt, jeg..

Jeg og! :hjerteballong:

-diab-
09 Sep 2009, 14:16
Så herlig!

Vesla vår skal begynne på dans i dag, men vi fikk ikke plass på ballett, så det blir "bare" dans. Jeg håper ikke hun blir altfor skuffet.

Vims
09 Sep 2009, 14:18
:hjertebank:
Synes jeg ser henne. Barna våre er så ... kompetente på seg selv :jupp:

Purra
09 Sep 2009, 14:36
:gliser2: