PDA

Se full versjon : skal jeg banke deg?

Lucifer
16 Sep 2009, 20:30
ja det har mitt søte barn begynt å bruke ganske ofte om dagen.. han skal banke meg støtt og stadig og jeg er en skikkelig prompedust!

når jeg spurte han om han visste hva banke betydde svarte han nei. Jeg forklarte det i håp om at det kanskje hjalp men neida...

jo mer vi pratet om det når han sa det - en gang begynte jg t.o.m. å gråte for jeg var så lei av det - jo mer sa han det...

stian og jeg pratet om det og kom frem til at kjernen bak dette måtte jo være for å få oppmerksomhet. samma om det var posotiv eller ei så fikk han iallefall en respons.

løsning:

vi overøste han med positiv oppmerksomhet i hverdagslig gjøremål og totaloverså når han truet med å banke.

resultat:

mye hyggeligere unge og han jobber aktivt med å slutte! det har jo blitt en uvane å si det, så rett som det er hører jeg: skal jeg b...... leke med deg?

Lille O
16 Sep 2009, 20:47
Åå, kjenner til det der med hang ups på ting som ikke er så fint å si.
Trenden her i huset i sommer har vært "Dummen". Særlig "Dummen, mamma" En lang stund hjalp det å si at vi ble lei oss, men så tok det seg mer og mer opp (i takt med at det skjedde mye i livet, storavdeling i bhg og lillebror), han sa det så ofte at det ble en vane. Og bakte det liksom inn i språket med vrier, et eksempel var at han sang til melodien Byggmester Bob "Lummen og lummen, lummen lum" :knegg: Da kunne vi jo ikke si at han sa "Dummen" liksom :sparke:
Men, så flott at dere fikk til å snu det! :jupp: Dere er gode :blåblomst:

Eple
17 Sep 2009, 00:00
Herlig! Han er smart og har kloke foreldre:jupp: