PDA

Se full versjon : Har laget hjerte av bjørkekvister

Serendipity
01 Dec 2009, 02:38
Endelig turte jeg å prøve!

http://i235.photobucket.com/albums/ee43/Torunn74/DSC00046-2.jpg

Noen andre som lager slike ting? Jeg har laget en -hva kalles det?- som står på trammen med lys i og skaper julestemning også (som ser mye finere ut enn på bildet altså :sparke: ).

http://i235.photobucket.com/albums/ee43/Torunn74/DSC00047-1-1.jpg

creemy
01 Dec 2009, 08:31
Så lekkert! Du er jo kjempe god.
:blome:

-og til spørsmålet ditt: Jeg lager ikke sånne, har vell noe med kreativitet å gjøre....
;-)

katari
01 Dec 2009, 08:35
så fine! men hvordan gjør du det. bare fletter kvistene inn i hverandre liksom. var veldig fint iallefall! kunne tenkt meg og prøve ett sånt hjerte altså- julegaver julegaver!

Pelly
01 Dec 2009, 10:05
Det ser veldig vellykket ut! Veldig koselig med slik pynt.
Skal du holde kurs for oss også eller??:snill: (bedende øyne)

Serendipity
01 Dec 2009, 10:16
Da er det jo bra at her er en annen dame som har lagt ut trinn for trinn-beskrivelse på babyverden :knegg: Jeg kan vel ikke legge inn direktelink her, men jeg søkte bare på "hjerte av bjørkekvist" og kom inn der. Om dere søker på hjertebinding tenker jeg dere finner det inne på babyverden.no :)

Den utesaken har jeg bare puttet masse greiner ned i krukka og deretter tvinnet de nedenfra. Prøvd å få den tjukk ned/midten og tynn oppe. Skal tvinne helt opp, den skal ikke ha slike spriker på toppen. Bruker en slik blomsterbindings-streng, fåes kjøpt hos de fleste blomsterforhandlere tenker jeg. Ikke den grønne men den gråbrune :)

Og så har jeg puttet litt kristorn nedi.

mara
01 Dec 2009, 10:46
Nydelig!

jeg har laget to kranser som jeg har dekorert, men de er ikke akkurat runde hehe...

Taratroll
01 Dec 2009, 10:50
Da er det jo bra at her er en annen dame som har lagt ut trinn for trinn-beskrivelse på babyverden :knegg: Jeg kan vel ikke legge inn direktelink her, men jeg søkte bare på "hjerte av bjørkekvist" og kom inn der. Om dere søker på hjertebinding tenker jeg dere finner det inne på babyverden.no :)

Du har lov til å linke til andre forum dersom det er for ting som dette. Det er dersom noen prøver å verve medlemmer til andre forum eller linker for å prate stygt om det andre skriver på andre forum det ikke er lov.

Serendipity
01 Dec 2009, 11:15
Ok Taratroll :)

Da er linken til bilde for bilde-instruksjon her (http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=13085489&mpage=1&key=&#13085489) :)

Jeg laget en slik ute-oppsats i fjor også, var kjempefornøyd :jupp: Så fjerner jeg lys og kristorn når jula er over og den er fortsatt en fin pynt på trammen. Og de står seg veldig, veldig lenge.

Serendipity
01 Dec 2009, 11:16
Jeg skal lage et hjerte til senere i dag som jeg skal henge på ytterdøren eller i gangen, dette skal på en liten jente-grav.

Serendipity
01 Dec 2009, 15:44
Nå har jeg laget et til ytterdøra også :) Eller - ved siden av ytterdøren da, siden det er strengt forbudt å sette inn en spiker der :fnis:

http://i235.photobucket.com/albums/ee43/Torunn74/DSC00054.jpg

isleofview
01 Dec 2009, 16:23
Utrolig bra, og takk for linken! :fornøyd: Jeg gikk inn og kikket men lurer på en ting: Hva bruker man for å binde de sammen FØR man har 2 deler og bruker ståltråd? :barn:

Serendipity
01 Dec 2009, 16:45
Bruker ståltråd hele veien ;)

Lille O
01 Dec 2009, 18:57
Stilig teknikk!! :jupp:

Eple
01 Dec 2009, 19:02
Så koselig!:D

Bildet av den på trappen blir finere uten blitz, men det er kanskje litt vanskelig å få i fokus?

Serendipity
01 Dec 2009, 19:14
Ja, kanskje ta ett uten blitz og før klokka 01 på natta? :gal:

:fnis:

Regner med du er noe flinkere på dette enn meg Eple ;)

Grooo
01 Dec 2009, 20:49
Så fine hjerter!

-diab-
01 Dec 2009, 21:45
De var kjempeflotte. Fikk veldig lyst til å lage, jeg også, men har ingen trær jeg kan ta greiner fra. Kanskje jeg kan spørre om å få knekke litt i barnehagen?!?

Serendipity
01 Dec 2009, 22:15
De var kjempeflotte. Fikk veldig lyst til å lage, jeg også, men har ingen trær jeg kan ta greiner fra. Kanskje jeg kan spørre om å få knekke litt i barnehagen?!?
Jeg var heldig siden pappa skulle beskjære sine bjørketrær nettopp. I fjor dro jeg til det lokale mottaket for greiner, gress osv. Der fant jeg med andre ord i massevis :) Ellers så kan du jo ta deg en tur ut i naturen, tenker du finner en bjørk eller to. Og det er jo bare å spørre barnehagen om de vil beskjære trærne litt ;)

Aurora Borealis
01 Dec 2009, 22:17
Det var kjempefint!!!
Har overhodet ikke tenkt på at det gikk an å lage selv!

Til utedekorasjonen, er det også bjørk? Og hvor lange greiner/kvister bruker du? Og stapper du nedi krukka så tett du kan? *trenger å få dette inn med meget små te skjeer*

katari
01 Dec 2009, 22:33
så utrolig fin den siste der ble altså!! jeg vet knapt hvordan en bjørk ser ut jeg.. er det den med sånn hvit stamme med sorte flekker på.. den er vel sikkert en annen farge nå på året eller :flau:. fine var de uansett!! ståltrå er bra! så mye jeg vil lage nå, men så får vi ikke cash før den 10... kjipt og sitte på pinebenken liksom..

-diab-
01 Dec 2009, 22:37
Ja, bjørka har hvit stamme med sorte flekker på - året rundt.

Serendipity
01 Dec 2009, 22:57
så utrolig fin den siste der ble altså!! jeg vet knapt hvordan en bjørk ser ut jeg.. er det den med sånn hvit stamme med sorte flekker på.. den er vel sikkert en annen farge nå på året eller :flau:. fine var de uansett!! ståltrå er bra! så mye jeg vil lage nå, men så får vi ikke cash før den 10... kjipt og sitte på pinebenken liksom..
Bjørka er gratis og ståltråden ca 40,- :jupp:

Eple
01 Dec 2009, 23:02
Ja, kanskje ta ett uten blitz og før klokka 01 på natta? :gal:

:fnis:

Regner med du er noe flinkere på dette enn meg Eple ;)

:fnis: kanskje du kan ta bilde i "den blå timen"?

Serendipity
Til utedekorasjonen, er det også bjørk? Og hvor lange greiner/kvister bruker du? Og stapper du nedi krukka så tett du kan? *trenger å få dette inn med meget små te skjeer*
Ja, alt er bjørk :jupp: Har i overflod her siden pappa skulle beskjære bjørkene sine, må nok komme på noe mer å lage også :fnis:

Det du gjør, er å ta en krukke og finne ut hvor lang du vil ha dekorasjonen. Krukka mi er omtrent 50cm høy og ville ha en litt tjukk og høy dekorasjon. Greinene jeg har puttet oppi er i alle fall meteren høy, noen kortere, noen lengre. Det viktigste er å få den tjukk ned ved krukka slik at det ikke blir en lang, tynn ting :) Så bare stapper du nedi til det er ganske trangt, begynner å surre nedenfra og opp. Om du synes det blir for tynt, pytt i mer greiner. Trenger heller ikke surre så stramt om du vil ha den mer "fluffy"

Ikke sant det er kjekt å lage noe selv? :nikker:

Serendipity
:fnis: kanskje du kan ta bilde i "den blå timen"?
Vel, den er i alle fall over for dette døgnet :fnis: