PDA

Se full versjon : Gyldne øyeblikk i førjulstiden.

kaje
02 Dec 2009, 21:31
Det var andre desember - tidlig om morgenen. Du våknet, krøp inntil meg og fortalte at du elsker meg, smilende...
Så løftet du føttene, høyt høyt opp. Smilte og kikket. Ja de hang på føttene enda. Natten gjennom med glitrende røde slipperser.

"Du mamma.. Kan vi gå på sånn... sånn med mange mennesker i dag....?"
"Ja, hva mener du da, Lillebap? Tenker du på kino, som vi har snakket om? Jeg gnir søvnen ut av øynene..
"Nei, ikke sånn... jeg mener sånn med mange mennesker?"
"Hmmm... mener du lekeland?"
"Neeeiii... jeg mener sånn... cafe! Kan vi det?"

"Ja, det var en god ide, Lillebap. Passer fint i dag det. Jeg kan hente deg tidlig også, ser du..."
"Ja, og så vil jeg gå uten sokker. Og ha på sipperser."
Bena var rett opp igjen - du nøt synet av glitrende sandaler på bare føtter. Og smilte.

Jeg kikket på deg og jeg kjente at det var akkurat det vi trengte begge to..
Det var andre desember og kuldegrader ute.
Men i våre dager finnes da varme kjøpesenter, tenkte jeg.

Mange timer senere tuslet vi sammen mot en cafe inne på et kjøpesenter. Vi gikk blandt pelsekledde travle voksne julemennesker.
Av alle menneskene der inne, tror jeg nok at jeg var den aller lykkeligste. Der kunne jeg gå, hånd i hånd med et lite bustetroll i brun golfjakke. Klisne yoghurtflekker på en god mage.
Stripet nøstebarnbukse, bare føtter.
Og julerøde glitrende slipperser.

Du kikket ned på føttene mens du gikk. Ikke enset du juleglitter og stas som fylte alle butikker vi gikk forbi.
Du var lykkelig på vei mot cafe med mammaen din.

Jeg var nok litt spent, jeg kjente det.
Men vet dere..
På vår vei møtte vi ingen som prekte deg eller meg moral og fornuft. Om klær og sykdom. Vi møtte bare ansikter, som stoppet litt opp, kikket og smilte.
Og forstod.

Det gjorde jammen godt.

Jeano
02 Dec 2009, 21:45
:bankehjerte: Jeg elsker at du forteller

Shoosa
02 Dec 2009, 21:54
Så deilig :) Godt å lese.

Lille O
02 Dec 2009, 22:00
Å der begynte jeg nok en gang og gråte av noe du har skrevet..http://www.okelmann.com/Webgraphic/images/smileys/sad_smileys/-OkelPic2979.gif

Du skriver vel ned disse historiene du deler med oss?? Sånn, på et litt mindre forgjengelig medium, håper jeg?

meloni
02 Dec 2009, 22:06
Fine mammaen og fine sønnen (i fine sandaler) på kafetur - det hørtes ut som en deilig ettermiddag:)

siemens
02 Dec 2009, 22:25
Nå ble jeg så rørt at jeg knapt ser hva jeg skriver, så utrolig flotte øyeblikk!

Madison
02 Dec 2009, 22:29
:supermod:

Purra
02 Dec 2009, 22:46
:kjærleik:

Grooo
02 Dec 2009, 22:48
:)

plommemor
03 Dec 2009, 00:04
Verden skulle vært befolket av slike som dere!!

Takk for at du delte med oss:blomsterfjes:

Pelly
03 Dec 2009, 08:47
:hjerteballong:Jeg elsker dere Kaje!
*note to self: ikke lese Kaje sine innlegg på jobben, er så flaut å sitte og tute der...*

Snuppegulle
03 Dec 2009, 09:37
:firehjerter: Sukk.

Filipine
03 Dec 2009, 09:48
:hjerteballong: