PDA

Se full versjon : Fotballgutt

meloni
04 Apr 2010, 20:12
I dag på lekeplassen var det en dame som sparket fotball med 3-4 barn. Mannen og jeg hadde ikke lagt merke til det, før storebror plutselig sa "mamma, jeg går og spør om jeg kan få være med, jeg" og så turet han av gårde. Etter litt prat med dama så kommer han løpende tilbake "mamma! hun sa jeg fikk være med! nå skal jeg spille med dem!" og så forsvant han løpende og sparkende og overlykkelig.

Etter en stund så kom han og satt seg ved siden av meg, litt svett i luggen og med spørsmål i fleng - mamma, hva tror du det laget som jeg spiller på heter? Og hvorfor får jeg ikke sparke hele tiden? Vi snakket litt frem og tilbake om at alle må sparke litt og så løper man litt og så sparker man igjen. Og storebror konkluderte med at laget ikke hadde noe navn, det var bare noen som lekte sammen.

Litt mer sparking, så kom han glad og forklarte at nå var han så svett at han nok bare orket å se på mens han spiste brødskive med laks.

Både mannen og jeg var sjenerte som små, vi løp ikke bort til fremmede for å få være med selv om vi ville. Derfor sto vi glade og stolte og så på den trygge treåringen vår som sparket fotball med liv og lyst i dag :)

dunderdama
04 Apr 2010, 20:42
Jeg ble helt varm i hjertet av å lese. Så gøy at han har funnet noe han setter så stor pris på, og så utrolig stolt dere må være av å se den trygge, selvstendige gutten deres ta seg frem i sitt eget liv:hopp:

Cleopatra
04 Apr 2010, 20:47
:bankehjerte:

siemens
04 Apr 2010, 21:10
Fine fotballgutten!

Thinkerbell
04 Apr 2010, 21:15
Så nydelig, meloni.

Stratos
04 Apr 2010, 21:20
Så nydelig, meloni.

Mm :nikker: :firehjerter:

hurramegrundt
04 Apr 2010, 21:49
Så herlig, meloni! Det er så deilig når de er sosiale på egne vegne etter egne behov.

creemy
04 Apr 2010, 21:53
Både mannen og jeg var sjenerte som små, vi løp ikke bort til fremmede for å få være med selv om vi ville. Derfor sto vi glade og stolte og så på den trygge treåringen vår som sparket fotball med liv og lyst i dag :)
:hjertebank:

Neria
05 Apr 2010, 18:16
Flotte gutten deres! Det er så godt med barn som er så trygge at de tør å spørre om å få være med på det de vil :)

Sund
05 Apr 2010, 21:40
:bankehjerte:

Lille O
06 Apr 2010, 01:34
Flotte gutten deres! Det er så godt med barn som er så trygge at de tør å spørre om å få være med på det de vil :)
Mm!

Purra
06 Apr 2010, 02:22
Så herlig!

Chance
06 Apr 2010, 07:15
Det var en herlig historie. Her har vi en liten fotballgutt her og. Filosofen kan drømme om fotball dagen lang, enda vi voksne er lite begeistret for det. Vi fant sammen ut at det er fotball skole for ham til høsten, og det ville han veldig gjerne få være med på! Så han gleeeder seg!