PDA

Se full versjon : Eget forslag til "straff"

-diab-
16 Jun 2010, 01:26
Etter utallige turer opp på loftet i kveld, var jeg rimelig lei alle påfunnene til de to små, og sa at nå fikk det være nok - vi fikk heller snakkes mer i morgen. Da sa storebror: "Hvis jeg kommer ut så blir det ikke jordbærsyltetøy på brødskiva mi til frokost!"

Forstår virkelig ikke hvor han fikk en så snål "straff" fra, for er det noe vi virkelig aldri gjør, så er det å straffe med å ta bort noe som ikke har den minste sammenheng med situasjonen, og ikke kan ses på som en naturlig konsekvens. Men jeg synes likevel det var litt morsomt at han kom opp med noe han selv mente var en passende reaksjon hvis de ikke sluttet å komme ut og rope om noe hele tiden. Skikkelig søt, var han.

Ikke tvil om at de egentlig var trøtte iallfall, for de sovnet så og si umiddelbart etterpå, begge to.

Shoosa
16 Jun 2010, 08:38
Litt rart, ja. Men han er jo åtte år, så da er det vel ikke så merkelig om han har plukket opp tanken via tv eller venner. Eller på skolen, for den saks skyld. Noen av de lærerne jeg jobbet sammen med i vinter syntes det var helt greit å true med å ta bort gymtime eller datatime for hele klassen om de ikke oppførte seg i f.eks. norsktimen :gal:

Fint at de sovnet da.

Blanche
16 Jun 2010, 19:02
Det var jo en koselig historie å huske på til senere, skikkelig snusfornuftig ville mange mene. Han kan jo ha plukket det opp mange steder, slik Shoosa sier. Jeg syns det var litt søtt jeg også, selv om jeg skjønner at han ikke er vandt til det hjemme.