PDA

Se full versjon : Aaarghhh!!!!!

NettNett
07 Feb 2007, 17:36
Jeg prøver å forklare opp ned og i mente at det ikke er greit å sitte på lillesøster. Jeg sier det er mye bedre om lillesøster kan sitte på fanget hennes, og så kan heller hun sitte på fanget til mamma eller pappa!

Men der satt hun på lillesøster igjen. Ikke bare bare for en liten jente på 6 mnd å få storesøstra som er 3,5 år gammel dumpende på magen sin.

Hva kan jeg gjøre!!!!

Eple
07 Feb 2007, 19:46
Har du sett Garfields tråd om dette i dag?;)

Jeg tror ofte at vi drukner budskapet med ord. Det er lettere å forklare med rollespill feks. Hva med å leke at hun er lillesøster og at du er henne?

:klem:

NettNett
07 Feb 2007, 19:48
Har du sett Garfields tråd om dette i dag?;)

Jeg tror ofte at vi drukner budskapet med ord. Det er lettere å forklare med rollespill feks. Hva med å leke at hun er lillesøster og at du er henne?

:klem:

Ja, jeg så det etterpå, så jeg slang meg på den :nikker:

Bærbar
08 Feb 2007, 09:24
Jeg tror også at lek er en lettere måte å forklare ting på - eller ved å vise ting. En annen ting er ofte at det er en grunn til at hun gjør dette - sannsynligvis fordi hun har behov for mammas tid og oppmerksomhet og hun VET at dette vil gi henne det? Barn gjør det ikke for å være vonde, men fordi de har et behov som ikke dekkes (vet det er vanskelig å huske når man er oppgitt - tro meg - men jeg prøver å påminne meg selv på det ofte...) :trøste:

Twig
08 Feb 2007, 09:39
For en 3.5 åring er verbale forklaringer ikke alltid så lett å få med seg. Rollespill, eller rett og slett å varsomt løfte henne vekk fra lillesøster med en kort forklaring, tror jeg kanskje kan være mer effektive måter.

Hvorfor gjør hun det? Vil hun kose med lillesøster eller vil hun ha oppmerksomhet fra deg? Når du vet svaret på det, blir det lettere å forebygge at det skjer.

:blåblomst: