PDA

Se full versjon : mild veiledning- my ass

Eple
26 Sep 2010, 01:14
Lørdag- mor har lavt blodsukker- pizza på bordet- mor spiser og begynner akkurat å føle seg som et menneske igjen- 3 åringen får en ide og handler fort- løfter glasset med vann og heller- på mors pizzastykke...

Da smalt det gitt!:iflammer:

Hva tror dere jeg gjorde?

Lenore
26 Sep 2010, 01:48
Du helte vann på hennes pizzastykke? :huh:

Eple
26 Sep 2010, 02:01
Du helte vann på hennes pizzastykke? :huh:

nei- jeg ropte ut "du ødela pizzaen min!" og så kastet jeg det ned på tallerkenen så vannet sprutet. Så sa jeg "nå er det NOK. Jeg må gå herfra NÅ. Dette finner jeg meg IKKE i!" og så gikk jeg. Jeg var da så sint at tårene silte og gikk i dusjen.

Må legge til at jeg har brukt all min tolmod i dag. Jeg har involvert, informert, delt ut klemmer og veiledet når ungene har småkranglet. Men innimellom så har hun vært så impulstyrt at jeg har fått hjertet i halsen flere ganger. Som da jeg vasket do og hørte rare lyder fra rommet hennes. Kom inn og fikk akkurat avverget at hun kastet et stort speil ut vinduet fra 3. etg. :sjokk:

Hvertfall- vi ordnet opp. Og hun forsto at å vanne pizzaen min IKKE var en god ide. Og jeg innser at hun er et barn som synes det er litt spennende å se hva som skal til for å få meg til å slå i bordet. :gal:

Filipine
26 Sep 2010, 08:08
:klem:
Det kunne vært meg. For å si det sånn. Måtte søndagen bli goooooooooooooooood!

Liz
26 Sep 2010, 08:09
:klemse:

Chance
26 Sep 2010, 08:10
Been there, done that.. Noen ganger er det helt greit å reagere sånn.. Vi er jo bare mennesker. Og noen ganger kan ungene strekke strikken litt veeeel langt..

meloni
26 Sep 2010, 09:47
Jeg har også vært der. Mange, mange ganger. Vi begynner å få rimelig oversikt over storebrors (manglende) impulskontroll, men lillebror utforsker stadig nye impulsive handlinger og vi kjenner ham rett og slett ikke godt nok enda. I dag har vi fisket opp leker fra do, for eksempel, det er ikke sjelden det egentlig, men i dag var det faktisk ikke rent vann i do da det skjedde :kvalm:

siemens
26 Sep 2010, 10:35
Been there, done that, doing it tomorrow

Unnskyld at jeg sitter her og ler, meloni.

Jeg er godt forspent med at supern har ganske god impulskontroll når det gjelder slike ting (eller så har han liksom ikke den kreativiteten=, det er svärt sjelden han tester grensene på den måten - men de gangen han gjör det er det ikke så veldig mildt og varsomt det som kommer av reaksjon herfra - jeg blir så overrasket, siden det ikke er en vanlig foreteelse. Jeg er spent på sneipen.

creemy
26 Sep 2010, 10:38
Lørdag hos deg, i dag søndag hos meg....

hurramegrundt
26 Sep 2010, 11:03
Joiner klubben with honors, er jeg redd... :sparke:

Pelly
26 Sep 2010, 14:03
Vil nesten ikke kalle det å smelle en gang... Bare si ifra hva du ikke synes er greit og til og med fjerne deg fra situasjonen. Skjønner ikke helt hvordan man kunne gjort det særlig mye bedre. :meditere:

Rose
26 Sep 2010, 14:23
Du er ikkje åleine! :klemse:

SusyQ
26 Sep 2010, 14:40
Vil nesten ikke kalle det å smelle en gang... Bare si ifra hva du ikke synes er greit og til og med fjerne deg fra situasjonen. Skjønner ikke helt hvordan man kunne gjort det særlig mye bedre. :meditere:

Jeg signerer Pelly..og er sjeleglad at ingen her inne har hørt meg når jeg klikker fullstendig i vinkel.

Eple
26 Sep 2010, 15:06

For å være ærlig så måtte jeg fjerne meg- rett og slett fordi jeg nesten dro til henne. Jeg synes det er snodig at denne lille jenten kan få meg så irritert at jeg nesten lyser rødt. Hun er jo barn nr 3 og de to andre har aldri utfordret meg så heftig.

I dag har alt gått mye bedre. Vi har vært på søndagstur i strålende sol. Men da vi kom tilbake til bilen fant hun en sprit-tusj og tegnet på bilen. :dritsur:

Krysser fingrene for at resten av dagen blir noenlunde normal...

Prestekrage
26 Sep 2010, 18:44
Jeg er også helt enig med Pelly. Jeg syns ikke du har noe å angre på eller skjemmes over. Jeg tror det er sunt for barna å se ekte reaksjoner fra oss og dermed forstå hvordan det de gjør virker på oss - så lenge vi ikke krenker dem på noen måte, og det syns jeg ikke du gjorde her. Du satte tydelige grenser for deg selv. Jeg mener det er lov å heve stemmen sin i øyeblikket når det er en naturlig og rimelig reaksjon. Veldig forbilledlig at du sa i fra om at du gikk også gjorde du det.

Løvemamma
27 Sep 2010, 21:05
Hihi - har du lest boken om "lille frosk"? http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=142834

Noor
27 Sep 2010, 21:39
Den boka må vi låne!

Eple, hva skal jeg si. Hehe.. jeg må jo bare le, de er så søte når de driver sånn også - i alle fall i ettertid. I dag har jeg plukket hvirvel av bordet 8 ganger, kjempegøy (på 3.året) å klaske lyspendlene av glass sammen, nemlig :gal:

Og i går løp gulljenta dansende gjennom stua med et glass melk i hånda. Samtidig hvinte hun jeg søler, jeg søøøøøler, mamma hjelp jeg søøøøler på ballettdrakten min. :gal: Gjett hvem som ble forbanna og måtte vaske gulvet for melk :bag:

creemy
27 Sep 2010, 21:48
Utrolig morsomt å lese om alle dere andres barn; vann, tusjer, melk etc!
MEN, grrr så lite festlig det er når en står midt oppe i det :fnis:

Saphy
27 Sep 2010, 21:56
Høres ikke helt ukjent ut. Jeg, full av hormoner, eksploderer litt for ofte på en måte jeg egentlig ikke ønsker om dagen når treåringen min har impulser som er helt crazy og tøyer og tøyer tålmodigheten min. Det er nytt land at hun gjør meg så forbannet som hun gjør nå om dagen. Føler meg litt som en monstermamma de dagene jeg ikke klarer å ta ansvar for min del av kommunikasjonen. Men ekte reaksjoner, de får hun i det minste. Huff.

isleofview
27 Sep 2010, 21:59
Jeg har ei tante jeg, som snakker med samme tonefall og har samme ansiktsuttrykk omtrent samme hva hun sier og opplever. Jeg tenker alltid på henne når jeg leser bøker om hvor viktig det er å vise/lære at ulik oppførsel gir ulike reaksjoner og at det ikke er sunt å f.eks. ha samme ansiktsuttrykk når man kjefter som når man roser.
Du hadde en helt normal reaksjon, og det at tårene kom var bare bra, for da forstår hun at du var lei deg også, ikke bare sinna. Eller viste du henne ikke at du gråt?

msme
27 Sep 2010, 22:05
:klemse:
Sier som Siemens jeg..

Eple
27 Sep 2010, 22:23
Noor- de jentene våre kommer fra samme fabrikken :knegg:

Jeano
27 Sep 2010, 22:31
Jeg digger Eplejenta altså.

"Du behøver ikke hyle så høyt da Jeano" sier sambo. Jo det trenger jeg, sier jeg så så løper jeg inn på rommet mitt å slenger igjen døren.

Eple
27 Sep 2010, 22:34

"Du behøver ikke hyle så høyt da Jeano" sier sambo. Jo det trenger jeg, sier jeg så så løper jeg inn på rommet mitt å slenger igjen døren.

Høres kjent ut ja :klemse:

"Det var da utrolig med gneg på deg" fikk jeg høre i dag. Da gikk jeg på trening og kom hjem med myyyyye lengre lunte :fnis:

Noor
27 Sep 2010, 22:48
Noor- de jentene våre kommer fra samme fabrikken :knegg:

Fabrikken for ekstra kreative småjenter med høy røst, og sans for fart og spenning :knegg:

Saphy
27 Sep 2010, 22:52
Fabrikken for ekstra kreative småjenter med høy røst, og sans for fart og spenning :knegg:

Tror Snupp kommer fra den fabrikken også :knegg:

Madison
28 Sep 2010, 10:28

"Skulle tro det var DU som er fjortis!" skrek en av tenåringsjentene til meg i våres en kveld jeg rett og slett hadde fått NOK og visste at hvis jeg ikke kom meg unna og smelte med døren, ville jeg si ting som ikke kunne bli usagt.

Rivella
28 Sep 2010, 13:52
"Skulle tro det var DU som er fjortis!" skrek en av tenåringsjentene til meg i våres en kveld jeg rett og slett hadde fått NOK og visste at hvis jeg ikke kom meg unna og smelte med døren, ville jeg si ting som ikke kunne bli usagt.

:knegg: Herlig kommentar, som jo vitner om et snev av selvinnsikt, langt der innerst inne.

isleofview
28 Sep 2010, 17:22
Dette var en fornøyelig tråd, btw. Jeg trodde vi hadde ei vilter jente men hun er blåbær i forhold til hva dere forteller! :hypo: Ikke fra samme fabrikk :blunk:

Eple
28 Sep 2010, 20:09

Minner meg om Eplegutt som jeg i irritasjon over hans "petinetethet" kalte gamlisunge- hvorpå han kalte meg babyvoksen :bag:

siemens
28 Sep 2010, 21:09
:knegg: sier jeg

Lille O
08 Jan 2011, 00:56
Minner meg om Eplegutt som jeg i irritasjon over hans "petinetethet" kalte gamlisunge- hvorpå han kalte meg babyvoksen :bag:

Hahahahahahaha! Må si jeg fikk meg en god latter av denne tråden, selv om det sikkert ikke var noe særlig å sitte der med en klissvåt pizza..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Jeano
08 Jan 2011, 01:06
Artig å lese denne tråden igjen

siemens
08 Jan 2011, 20:04
Ja virkelig, jeg fniser og fniser

charlie_83
09 Jan 2011, 06:31
:knegg: