PDA

Se full versjon : hm, dette var en rar følelse

Snuskerusk
06 Nov 2010, 21:38
Jeg har akkurat lagt Vesla og det er første kvelden hun har sovnet uten å få pupp (utenom de få kveldene når jeg ikke har vært hjemme da).

Jentene har på en måte i det siste utviklet et nesten usunt forhold til puppen. Nesten hver gang jeg har satt meg ned så har de forlangt pupp, særlig Vesla hun har grått eller sutret helt til hun har fått pupp lenge. Og jeg har følt meg ganske lei innimellom, og jeg har vel egentlig bestemt meg for at nå når mannen kommer hjem fra jobb da skal vi trappe ned, og forhåpentligvis bare gi pupp på kvelden.

Jeg har i uka som har gått snakket med de om at snart skal vi slutte, og at nå er de så store at de ikke trenger pupp lengere og sånn. I dag fikk jeg et innfall om å bare prøve sitrontrikset, men regnet med at det ikke ville virke, siden de virker å være så avhengige til puppen. Vesla smake g syntes det var rart, men hun fortsatte. Senere på dagen ville hun ha pupp igjen, og da smake hun på nytt og så rar ut i ansiktet. Da spurte jeg om mammamelka var blitt gammel. "Ja, den e gammel", svarte hun. Og så gikk hun. Og så gikk hun og gjentok det flere ganger "Den e gammel, den e gammel". Ikke trist og sårt, men som om hun konstaterte det for seg selv. Hun fortalte det også til Søta. Men Søta lot seg ikke påvirke av sitronen hun pupper likevel hun.

Men Søta gjentok flere ganger før vi skulle legge de at "æ vil ikkje ha bis" (bis er hva de kaller pupp). Det siste hun sa i ssenga var også "æ vil ikkje ha bis". Og så sovna hun uten puppen! Jeg synes det helt utrolig til å være henne, jeg regnet med at det ville bli gråt og tenners gnissel fordi det smakte stygt osv. Søta sovnet med puppen, så det er visst hun som blir utfordringa. Og nå sitter jeg her og vet ikke helt hva jeg skal føle. Lettelse, trist fordi vi ikke fikk en siste ordentlig kosestund, trist fordi hun liksom er minsten og er den "skjøre", samvittighetskvaler (sykt, da jeg sikkert har gitt henne pupp dobbelt så lenge som gjennomsnittet), ja hva? Det er bare rart, og lurer veldig på hvordan det blir i morgen.

siemens
06 Nov 2010, 22:00
Jeg skjønner din ambivalens og det lille følelseskaoset! Det blir spennende i morgen, men dere gjør jo denne reisen sammen.

meloni
06 Nov 2010, 22:02
Hvor gamle er de?

Skjønner tanken om en siste kosestund, men kanskje er det lettere for henne på denne måten?

Snuskerusk
06 Nov 2010, 22:18
De er tre om ei ukes tid.
Jeg tenker at selv om hun virker å være så avhengig av puppen, så er hun sikkert klar for slutt likevel, siden det gikk så greit i kveld. Jeg vet ikke.

Liz
07 Nov 2010, 07:59
:klemse: