PDA

Se full versjon : Hvor ofte??

2 berter:)
13 Feb 2007, 01:18
Jeg ammer fortsatt Selma ganske ofte.. Hvertfall til hvert måltid, og som regel en gang mellom hvert måltid. I tillegg er det 2-5 ganger på natta, og når hun har behov for litt ekstra kos og trøst.. Hun er 15 mnd.

Hvor ofte ammer dere barn på samme alder? Er usikker på om jeg bør trappe ned.. Er det noen grunn til det i såfall?? Og bør jeg gi henne kumelkm i tillegg? Til nå har hun bare fått vann..

Vil bare understreke at jeg ikke har noen intensjoner om noe avvenning, bare usikker på om det er litt mye i forhold til alderen...

NettNett
13 Feb 2007, 01:47
Jeg kan bare svare i forhold til hvordan jeg ammet storesøster.
Når hun var 15 mnd så mener jeg at jeg ammet henne ca 2 ganger pr.natt, som tørste drikk ved hvert måltid og evt når hun måtte ønske. Hun bestemt selv når hun ville ha bryst, fikk ALDRI noe annet enn vann ved siden av bryst så lenge jeg ammet henne. Og hun er da frisk og rask hun. Tror ikke det er nødvendig med noe annet enn vann ved siden av slik du gjør. Hun kommer til å regulere selv hvordan hun vil at ammingen skal foregå fremover, men om du vil la henne bestemme eller ikke er jo selvsagt 100% opp til deg :)

moo
13 Feb 2007, 09:07
Jeg ser ikke noen grunn til å nedtrappe, med mindre du selv vil det. Spiser hun godt og variert? Mine fikk kumelk i kopp ved den alderen, men jeg tror ikke det er nødvendig annet enn eventuelt for å venne dem til det, dersom du ønsker at de etter hvert skal drikke kumelk. Jeg vet at ikke alle synes at kumelk egner seg til små menneskebarn, men for oss har det vært naturlig å introdusere det fra ettårsalderen. :)

Perle
13 Feb 2007, 10:44
Dersom hun får masse av den skreddersydde melken din, hvorfor skal du begynne å gi henne melk som er tilpasset kalver? :nemlig:

Da Lykketrollet var 15 måneder levde hun vel i hovedsak på ca 90-95 % morsmelk. Det ble noen ammingen i løpet av et døgn... Det var slik hun ville ha det. Og jeg hadde ikke noe i mot det. Morsmelk er fullkommen næring.

Kumelk begynte hun ikke med før hun var passert 1,5 år, og da var det helst barnehagen som så smått begynte å gi henne. Hjemme får hun fortsatt lite kumelk.

indiana
13 Feb 2007, 10:57
min jente født juni 05

går i barnehage og der får hun rismelk og vann til drikke

ammes mye når hun kommer hjem... 6-7 ganger før leggetid og hver andre tima natta rundt!!

Slyngel
13 Feb 2007, 11:02
Minstegutten min er også født i nov05. Han begynte i barnehage nå etter nyttår, men før den tid var det pupp døgnet rundt. De dagene han er i barnehagen begrenser det seg naturlig nok endel, men på fridager og i helgene dier han fortsatt mye. En konsekvens av barnehagestart er at han har blitt "flinkere" til å spise vanlig mat. Greit nok det, men det er ikke noe jeg ville stresset med om han hadde vært med meg hele dagen og kunne fått morsmelk når han ville. Vi gir litt kumelk til noen måltider, men det er ikke fordi jeg tror han trenger det, men fordi vi andre drikker det.

Al-Kemia
13 Feb 2007, 11:57
Da jenta var mellom året - 1,5 år var det mye pupping og det var tydelig at det var svært viktig for henne - var nesten desperat når hun først måtte ha pupp. Ikke tall på hvor ofte hun ble puppet, men det var nok en plass mellom 10-20 ganger på dagen. Har dabbet av nå i det siste. Er ikke "livsnødvendig" med pupp lengre.

2 berter:)
13 Feb 2007, 15:40
Jeg ser ikke noen grunn til å nedtrappe, med mindre du selv vil det. Spiser hun godt og variert?
Ja, hun spiser veldig godt til alle måltider.. Da fortsetter jeg som før..

Argh!!! I dag var jeg hos helsesøster- hun sa såklart at NÅ bare måtte jeg kutte ut den nattammingen!! Er så lei av at hun sier det- har argumentert mot hver gang jeg er der, men hun gir seg ikke! Vi har et godt forhold ellers, og hun har mye klokt å komme med.. Men kan hun ikke bare gi seg med å mase!!!??

Jeg hører heller på dere supermammaer!!:konge:

Jeano
13 Feb 2007, 16:56
Løvetann er 26 mnd og får pupp mange ganger om nettene enda.
De dagene han er i bhg. er han puppegal når han kommer hjem