PDA

Se full versjon : Fastlegen min "kritiserte" ammingen min i dag..

Spirello
14 Dec 2010, 14:13
..Eller det føltes ihvertfall sånn!
Jeg går på antibiotika pga skikkelig brystbetennelse, og var innom legen for å få sykemelding i dag. (Har/har hatt rotaviruset også, samtidig) På fredag var jeg hos en annen lege, for å sjekke brystbetennelsen. Hun sa ingenting annet enn at det er rart å få brystbet så sent i ammeperioden..

Fastlegen min i dag der i mot, han sa sikkert fire ganger etterhverandre, at det bare var tull, og kun for min egen del jeg ammet fortsatt! Det er i følge ham bare de tre første mnd babyen har nytte av næringen fra mm. Det er bare jeg som vil ha den nærheten og kosen:huh:
Jeg klarte ikke si annet enn at jeg hadde lest noe helt annet hos ammehjelpen..

Skulle ønske jeg hadde klart å si at jeg er uenig med ham, og at jeg føler meg ganske sikker på at lillesøster setter pris på den nærheten og kosen vel så mye som meg!

(Jeg hadde fint klart meg uten "ammekosen", kjenner jeg..får veldig mye kos ellers! -Men hun er fryktelig søt når hun sier "Awoa pupp? Jah! Mm!" Awoa er sånn hun sier navnet sitt;) )

Måtte bare skrive det av meg, det var godt!

knusknoff
14 Dec 2010, 14:15
Dustedoktor!

Thinkerbell
14 Dec 2010, 15:18
Ja, for det er så stas å få brystbetennelse at jeg skjønner godt at du fortsetter bare for din egen del. Yeah, right!

Liz
14 Dec 2010, 17:19
Snakk om å trykke noen ned :sjokk: Idiotisk!

:klemse:

Mumimama
14 Dec 2010, 17:29
Er ganske merkelig at en lege sier noe annet enn de offisielle anbefalingene syns jeg! Og hun er da ikke så stor heller. Og det er da litt merkelig å kritisere noen for å ville ha nærhet og kos med barnet sitt... Ærlig talt!

Snuppegulle
14 Dec 2010, 19:59
Har du min lege? Han strekker seg til seks mnd, men alt utover det er tøv mener han.. Men så er han nesten 70 år tror jeg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

meloni
14 Dec 2010, 20:41
Herregud. Jeg lurer på om han sier det samme til overvektige menn som får hjerteinfarkt. Altså "gir dem skylda" for din egen helsetilstand på en så ordrett måte...

Spirello
14 Dec 2010, 20:52
Takk for støtte, altså! Det er veldig godt å høre, for man blir jo litt satt ut..
Han er ganske ung, han legen..tipper 35-40år gammel. Han har barn på samme alder som lillesøster tror jeg.

Graviditet, barn og amming er ikke hans interessefelt, akkurat. Da jeg var gravid sa han: Dette er jeg helt grønn på, altså, men vi kan prøve å finne hjertelyden! Jeg var vel 13uker på vei, og han fant såklart ingen hjertelyd;) Glad jeg visste at det ikke var vanlig å finne hjertelyd såpass tidlig, ellers hadde jeg blitt utrygg, gitt.

Snuppegulle: Hva sier du til legen din når han sier sånt, da?

Wanaagsan
14 Dec 2010, 21:27
Ammingens fordeler er ikke akkurat hovedpensum på medisinstudiet, har jeg forstått. Jeg fortalte om ammingens finurligheter til to nesten ferdige medisinstudenter da jeg var høygravid første gang, og den ene sa noe sånt som at "en gjennomsnittlig husmor kan jo mer om dette enn vi" eller noe sånt. (Jeg ble litt fornærmet, for jeg hadde lest masssse om amming og kunne vesentlig mer enn en gjennomsnittlig husmor...)

Ellers syns jeg òg at det er litt snodig å få brystbetennelse så seint i ammeperioden. Det har jeg sjøl hatt én gang, og det var først etter 4 1/2 år med amming - da yngstemann var fylt et år. Utrolig merkelig!

Snuppegulle
14 Dec 2010, 21:29
Takk for støtte, altså! Det er veldig godt å høre, for man blir jo litt satt ut..
Han er ganske ung, han legen..tipper 35-40år gammel. Han har barn på samme alder som lillesøster tror jeg.

Graviditet, barn og amming er ikke hans interessefelt, akkurat. Da jeg var gravid sa han: Dette er jeg helt grønn på, altså, men vi kan prøve å finne hjertelyden! Jeg var vel 13uker på vei, og han fant såklart ingen hjertelyd;) Glad jeg visste at det ikke var vanlig å finne hjertelyd såpass tidlig, ellers hadde jeg blitt utrygg, gitt.

Snuppegulle: Hva sier du til legen din når han sier sånt, da?

Jeg har bare diskutert det med ham en gang. Jeg svarte bare tørt at jeg valgte å holde meg til de nasjonale anbefalingene, og at jeg var medlem av ammehjelpen og har lest masse forskning på at det er bra både for helse og tilknytning å amme lenge.

Sent from my iPhone using Tapatalk

siemens
14 Dec 2010, 21:41
Helfjernt.

kaje
14 Dec 2010, 23:37
Ja, dustedoktor!

Men for en nydelig Awoa :bankehjerte: