PDA

Se full versjon : Jeg fant noe i en gammel blogg jeg har

Jeano
15 Dec 2010, 23:24
Det er så koselig å bla tilbake og finne gamle tanker, både her og i bloggen.
Denne hadde jeg helt glemt, men følelsen ble så god når jeg kom på det igjen.

eg holdt på å komme i en konflink med jenta mi i går. Hun ville spille sims 2. Storesøster sitt spill, som hun ikke har fått lov til å spille. Hun har fått spillt mange andre spill og har også spilt mer en storesøster. Men akuratt Sims2 virker sååå spennende og storesøster hadde tross alt spillt det mange ganger og hun ingen.

Så ble hun sint, og når hun blir sint så blir hun ikke litt sint. Så jeg regnet med at hun kom til å løpe ned på rommet sitt i fullt sinne, så her var gode råd dyre.

Det jeg følte for å si: Du har spillt mye mer en storesøster, så du har ingen ting å være sur for, storesøster får heller ikke lov å låne dine spill bestandig. Hadde jeg sagt dette hadde hun hylt noe jeg ikke helt hadde forstått meg på så hadde hun løpt og slengt med en dør.

Så jeg sa: Jeg forstår deg så velldig godt jeg, du har tross alt alldrig fått spilt det spillet og storesøster har spillt det to ganger, det er i grunn litt dårlig gjort!

Da kom hun til meg, satt seg på fanget mitt og ga meg et smil.

Kun forde jeg forsto henne, hun behøvde ikke noen løsning på problemet, men hun behøvde sympati og å bli hørt og forstått.

kaje
15 Dec 2010, 23:26
Ja så fin den var Jeano - du klarte så fint å bekrefte henne :firehjerter:

Akershus36
16 Dec 2010, 00:24
So flott å lesa! Takk for inspirasjon :)

Rivella
16 Dec 2010, 09:12
:nikker: Så fin påminnelse om noe som er veldig sant, men samtidig så alt for lett å glemme i hverdagen (i hvert fall for meg). Takk for at du delte :blomst:.

Kickie
18 Dec 2010, 12:31
Åh, fine historien.

Jeg er typen som garantert hadde klart å si det første du hadde tenkt å si, men jeg skal prøve å huske på at man kan like gjerne forstå og ikke alltid fortelle.