PDA

Se full versjon : Amme-avtaler

Wanaagsan
14 Feb 2007, 14:14
Jeg har begynt å innføre litt mer "formelle" avtaler når det gjelder amming (dvs avtaler som gjelder hver dag). Nå er det slutt på pupp etter tannpuss (han fikk liksom sånn blodsukkerhopp...), og han aksepterer at han må vente til han er ferdig å sove og kommer inn til oss om morgenen.

Han syns visst faktisk det er litt kult med skikkelige avtaler for ammingen. Som regel sier han "angre side" når han er ferdig med første pupp, og så får han på andre siden. Men i går hadde han det litt travelt - han så på film. Så etter første pupp, sa han "Eg se film litt, så eg kommar få angre side - Okei?" Han gikk og så film i 1-2 minutter, og så kom han "No eg få angre side!". Dette gjorde han to ganger og syns nok han var blitt stor gutt som klarte å administrere en sjøllaget avtale. Og det syns eg òg...

Wanaagsan
14 Feb 2007, 14:19
Forresten - en videreføring av "Når barnet sjøl ber om pupp, er det på tide å slutte!", er vel "Når barnet kan be om pupp verbalt, er det på tide å slutte!". Tror vi har komt et steg videre: "Når barnet sjøl kan foreslå avtaler som berører tidspunkt for amming...." He, he.

Men når barnet kan skrive "Jeg vil ha melk av mamma", da tror jeg at jeg bør ha sluttet... Definitivt!

Jeano
14 Feb 2007, 14:39
:hoppere:

for en herlig gutt du har

Garfield
14 Feb 2007, 14:46
Men når barnet kan skrive "Jeg vil ha melk av mamma", da tror jeg at jeg bør ha sluttet... Definitivt!

hehe....eller når han kan si det på engelsk?

moo
14 Feb 2007, 14:51

:knegg: :knegg:

For en herlig gutt, og så greit med tosidige (no pun intended) ammeavtaler! :)

September
14 Feb 2007, 14:52
:fnis: Høres ut som om dere har en flott ordning!

moo
14 Feb 2007, 14:52
hehe....eller når han kan si det på engelsk?

Nei, nei, nei, slike regler kan ikke vi ha! ;)

ezi
14 Feb 2007, 19:00
hehe!! dette var morsomt!!!!! jeg er trist at jeg aldri får oppleve sånn.............................................. ...............................

...........