PDA

Se full versjon : Melkeproduserende menn?

Perle
17 Feb 2007, 01:03
Jeg har vært på nrk p3 i dag. Jeg pratet med en mann som prøver å få i gang melkeproduksjon med å pumpe seg. :rockon: Det skal visst være mulig.

Eple
17 Feb 2007, 01:08
Jeg leste om dette på nettet en gang. Men han får jo pupper da....

La meg si det slik- mannen min hadde ikke blitt oppfordret til å prøve:fnis:

Serendipity
17 Feb 2007, 02:45
Ikke min heller :nemlig: Er jeg fordomsfull da??

Al-Kemia
17 Feb 2007, 12:06
I såfall er jeg også det. Om jeg hadde likt pupper på min bedre halvdel hadde jeg heller giftet meg med en kvinne.

mara
17 Feb 2007, 15:09
dette har jeg ikke hørt om før, opplys meg :D

og altså, det er da mange damer med minimalepupper som får melk?

har sett ei (jeg kjenner) amme 6 unger (lenge) men har bare struttende brystvorter..

Noor
17 Feb 2007, 15:23
Jeg er kanskje fordomsfull, men dette blir litt rart for meg.

Mamma Mø
17 Feb 2007, 16:00
Jeg prøvde å google med søkeord som breastmilk og men. Mange av de treffene jeg fikk egner seg nok ikke til å sjekke ut med barn i stua.

Nusla
17 Feb 2007, 16:02
Litt på siden, men en av bivirkningene på kvalmestillende tabeletter (Primperan) kan være melkeproduksjon, også hos menn :jupp:

fru Potethode
17 Feb 2007, 16:45
Husker at jeg ville ha sambo til å teste Syntocinon for å se om han ble kvalm. det ble nemlig jeg, men det var en ikke sannsynlig bivirkning, så legen ville ikke høre på meg. Så viste de en dokumentar på TV4 (?) om at menn etter bare ørlite kunstig hormonpåvirkning kunne bli i stand til å produsere melk. :knegg: Sambo ble rød, hvit og grønn før han snur seg og spør om jeg visste om dette når jeg ville ha han til å prøve nesesprayen...

Eple
17 Feb 2007, 17:20
Jeg prøvde å google med søkeord som breastmilk og men. Mange av de treffene jeg fikk egner seg nok ikke til å sjekke ut med barn i stua.

:fnis:

Perle
17 Feb 2007, 20:13
Søk heller på male lactation. Jeg syns dette er litt fascinerende, jeg. At menn faktisk også kan være i stand til å produsere melk. Menneskekroppen er fascinerende.

Farsmelka skal visstnok være mer proteinrik enn morsmelka, sa reporteren. Han påstod at det finnes en feministbevegelse i USA som mener at mann og kvinne skal dele på barneomsorgen likt, og dermed skal menn også amme. :gal: Jeg så også på TV fra Kina en gang, om noen mennesker som fortalte om livet sitt, deriblandt også en eldre mann. Han fortalte med den største selvfølge at da kona hans døde så måtte han selv legge barnet til brystet, for noe annet valg hadde han ikke. Den gang bare måpte jeg.

Jeg tror forresten ikke at menn får særlig større bryster om de skulle greie å få i gang en liten melkeproduksjon. Det hevdes at menn uansett ikke er i stand til å produsere like mye melk som det kvinner er.

Natti & Bella
17 Feb 2007, 22:00

Ikke min heller :D

Natti & Bella
17 Feb 2007, 22:01
Søk heller på male lactation. Jeg syns dette er litt fascinerende, jeg. At menn faktisk også kan være i stand til å produsere melk. Menneskekroppen er fascinerende.

Farsmelka skal visstnok være mer proteinrik enn morsmelka, sa reporteren. Han påstod at det finnes en feministbevegelse i USA som mener at mann og kvinne skal dele på barneomsorgen likt, og dermed skal menn også amme. :crazy: Jeg så også på TV fra Kina en gang, om noen mennesker som fortalte om livet sitt, deriblandt også en eldre mann. Han fortalte med den største selvfølge at da kona hans døde så måtte han selv legge barnet til brystet, for noe annet valg hadde han ikke. Den gang bare måpte jeg.

Jeg tror forresten ikke at menn får særlig større bryster om de skulle greie å få i gang en liten melkeproduksjon. Det hevdes at menn uansett ikke er i stand til å produsere like mye melk som det kvinner er.

Fascinerende!!! Dette trodde jeg virkelig ikke mulig. :gal:

Oliven
22 Feb 2007, 14:53
Hvis det ikke er liv om å gjøre, blir dette helt :gal: for meg, altså.
Men historien om den gamle mannen fra Kina syns jeg var rørende! :nemlig:

NettNett
22 Feb 2007, 14:55
Mannen min hadde melkespreng når vi fikk den første :knegg:

Oliven
22 Feb 2007, 15:06
Mannen min hadde melkespreng når vi fikk den første :knegg:
Er det sant? Det er jo helt utrolig! :ammetaake:

Husnissemor
22 Feb 2007, 15:31
Jeg leste også om en mann i Sør-Amerika som hadde fullammet datteren sin i fem måneder etter at moren døde.

Det er dessuten morsomt å se hvor grensene for maskulinitet og femininitet går! Både kvinner og menn gjør jo mange ting nå som var utenkelig av hensyn til kjønnsroller tidligere. Men her går det altså fremdeles en grense. Jeg spurte husnissepappaen om han kunne tenke seg å amme, men det var absolutt ikke aktuelt, nei!

Men egentlig burde jo fedre også kunne få ammefri - lurer på om det står noe om kjønn i loven om ammefri? :bart:

Tusenogtredve
22 Feb 2007, 15:36
Men egentlig burde jo fedre også kunne få ammefri - lurer på om det står noe om kjønn i loven om ammefri? :bart:

Det gjør nok det, ja. Det er kvinner som har rett på ammefri. Limer inn gjeldende lovparagraf under (fra arbeidsmiljøloven).

§ 12-8. Ammefri
Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag.

Så dette er kanskje en sak for likestillingsombudet?

Sashimi
22 Feb 2007, 16:56
Jeg fortalte mannen her om dette, og han ble svært fasinert! Han hadde straks en teori om at kanskje grunnen til at manne-melk er mer proteinrik er for å kompansere for mengden. :anerikke:

NettNett
22 Feb 2007, 17:03
Er det sant? Det er jo helt utrolig! :ammetaake:
Det er helt sant. Var veldig rart, og mannen min er alt annet enn feminin, der han går med afro og slått ut den ene halve fortanna. hoho