PDA

Se full versjon : Jeg tror faktisk at det blir ammeslutt!

lirypa
07 Apr 2011, 00:03
Kyllingen har siden i sommer stort sett bare ammet om morgenen. Det er ikke mye melk lenger heller, og det blir selvsagt kommentert. Hun er veldig glad i pupppemelken sin, og koser seg veldig med det.

Nå kjenner jeg at jeg synes det er på tide å slutte. Det er ikke aversjon eller noe sånt, men jeg synes hun er for stor og at kosen har blitt borte. Jeg ser ikke noen grunn til å fortsette.

Vi har snakket om det siden i høst en gang, sånn on and off, at etterhvert blir hun for stor og det blir slutt på puppen. Hun har vært veldig tydelig på at det er lenge til det blir aktuelt. Vi hadde en ny prat i morges, og hun skjønte det at puppene var slitne etter å ha laget så mye melk. Hun vil ikke slutte, men de kan få en pause i fem måneder. Til høsten skal hun ha pupp igjen.

Siste amming før pausen er i morgen tidlig. Litt spent på hvordan dette går.

Saphy
07 Apr 2011, 00:32
Applaus til deg for imponerende ammeinnsats! Og lykke til med "pausen". :barn:

Lille O
07 Apr 2011, 00:33
Spennende! Må innrømme at jeg tenkte med ett "Oi, jammen ammer hun fremdeles!", da jeg så denne tråden poppe opp. Kult! Du har virkelig vært i lang og tro tjeneste lenge. Eller, puppene dine kanskje :sparke:

Purra
07 Apr 2011, 05:02
Du vet jeg er imponert over innsatsen.
Krysser fingre for en fin avslutning.

Chance
07 Apr 2011, 07:51
Krysser fingrene for at avslutningen går greit!

Lubelillen
07 Apr 2011, 07:55
For en innsats! Lykke til med avslutningen. :blome:

Sund
07 Apr 2011, 08:15
Tar hatten av for lang og tro tjeneste!
Og veldig spent på morgen tidlig, og ikke minst hva som skjer etter 'pausen', om noen husker det hun sa nå og vil begynne igjen.

siemens
07 Apr 2011, 08:26
Spent på å høre hvordan det går!

Anjali
07 Apr 2011, 11:14
Så bra jobba - høres ut som om avslutningen blir OK for Kyllingen, også!

(Og som vi alle vet, en "pause" fører jo aldri til at man fortsetter forholdet igjen.. :fnis:)

Madison
07 Apr 2011, 11:18
Nei, pause er bare et pent ord for slutt.
Lykke til!

Thinkerbell
07 Apr 2011, 11:24
Lykke til. (@ de to siste: Jeg kjenner et par som er på både bolig nummer to og unge nummer to etter pausen ;-) ) Her snakker vi om at fireåringer ikke koser med puppen når de skal sove - det er husets snart-fireåring inneforstått med, men jeg er spent på hva han sier når dagen kommer. Tror jeg må alliere meg med "Vovva" og sauen.

Anjali
07 Apr 2011, 11:28
Jeg kjenner et par som er på både bolig nummer to og unge nummer to etter pausen ;-)

Hehe, de må være det universelle unntaket som bekrefter regelen.

Madison
07 Apr 2011, 11:32
:nemlig:

Thinkerbell: To år siden ammeslutt her, og selv om det var helt ukomplisert, er puppen fortsatt et sentralt koseverktøy. :knegg:

kaje
07 Apr 2011, 11:51

Her er unntak nr to. :juhu: 25 og 20 år etter pauser og lovnad om vennskap tross pausene holder vi fortsatt sammen.

Lillebapen sluttet die før han var 2, men har kost pupp hver en natt siden. Når han nå fylte fem ble han med på å bytte bort pupp med bæ om natten. Det betyr at jeg legger meg med sauen :knegg: og aktivt putter den mellom Lillebap og meg om natten. Lillebap selv opplever det som ammeslutt tror jeg, eller han likestiller det. Vi hadde besøk for noen dager siden og hun spurte Lillebap når han sluttet å amme. "Når jeg ble 5" forklarte han liketil.

Hatten av for innsatsen din Lirypa - og lykke til med ammeslutt :klemse:

Wanaagsan
07 Apr 2011, 12:02
Vi sluttet offisielt i sommer, da minsten var 2;9. Men fortsatt vil hun av og til sjekke om det er to dråper igjen, og det er det... Jeg syns det er ubehagelig når hun tester, for puppene er virkelig slunkne (til tross for to standhaftige dråper). Så det er ikke så ofte hun får prøve. Men hun koser mye med puppene, da. Og hvis det var opp til henne, hadde det vært full re-laktasjon her etter en pause. (Vi sluttet egentlig fordi hun skulle opereres i tungen, og jeg var redd at eneste trøstekosen skulle være puppen, og at hun ikke ville få lov til å die etter en stor tungeoperasjon. Det stemte - hun fikk ikke drikke det første døgnet, så er veldig glad vi sluttet. Og sjøl om jeg vingler litt, er jeg nok egentlig glad for at vi egentlig ikke begynte igjen...)

Ambivalent
07 Apr 2011, 20:34

Vi er unntak nr tre... men lenge siden nå.

Imponerende tjeneste, Lirypa, håper avslutningen går etter planen.

Anjali
07 Apr 2011, 23:00
Dæng, jeg skjønner jeg må revurdere min oppfatning av pauser! :knegg: Men vi får håpe at denne ammepausen blir en permanent pause, da.

lirypa
19 Apr 2011, 00:01
Dette går helt utmerket. Hun ville ha pupp første morgenen, men husket og akseptrerte at det var pause etter at jeg minte henne på det. Klagde litt, men nesten ikke mer enn vanlig når hun vekkes "for tidlig". Hun insisterte på at hun måtte ha noe i munnen sin, og fikk et glass vann. Det ville hun også ha dag to. Et par ganger har hun tatt tak i puppene mine og sagt at hun savner dem, men det er også det eneste.

Snakker om smertefri slutt!

Dæng, jeg skjønner jeg må revurdere min oppfatning av pauser! :knegg: Men vi får håpe at denne ammepausen blir en permanent pause, da.

Det får vi håpe, ja. Jeg tror det hadde blitt veldig snodig å ta opp igjen ammingen av en så stor unge etter en lang pause.

siemens
19 Apr 2011, 00:17
Så fin oppdatering!!

flower
19 Apr 2011, 11:16
Godt å høre at det går bra med ammeslutt.
også må jeg si at jeg virkelig er imponert over at du har holdt på så lenge, nesten så jeg trudde det var en gammel tråd :knegg:

Purra
19 Apr 2011, 13:27
Så godt å lese

kaje
19 Apr 2011, 14:02
Ja, det er vel hva man kan kalle en smertefri slutt. Hatten av for dere begge to!

Snuppegulle
19 Apr 2011, 14:29
Så flott å lese at det har gått så bra!!!
Husker da storesøster for kort tid siden grabba tak i puppen min og puttet den i munnen da jeg ammet lillebror. Det føltes snålt det!!! Sluttet å amme henne da hun var nesten to år, da jeg ble gravid. Nå er hun 3,5. Men klart, om jeg hadde ammet henne til nå hadde det sikkert føltes helt ok.

Mumimama
20 Apr 2011, 11:35
Høres ut som det går strålende.

Imp
21 Apr 2011, 00:42
Så fint at det har gått bra. Må si jeg misunner deg litt, at du har klart å holde på så lenge. Snuppa sluttet da hun var to, helt av seg selv. Kanskje lov å håpe at fjokken ammer litt lenger? Selv om han allerede er nede i tre amminger pr døgn...

charlie_83
24 Apr 2011, 21:29
Godt å lese at det går så fint med dere, for alle parter :)

lirypa
09 Jun 2011, 20:56
Høh, hun husker at det er en pause, gitt, og lurer på når den slutter....

Jeg har derimot blitt veldig motivert for å laseroperere øynene, og det innebærer at jeg ikke kan begynne på igjen. Har fortalt henne det, og hennes kommentar var "Nei dessverre. Det går ikke nå. Du kan få gjøre det om lenge, når jeg har begynt på skolen og gått der litt".

Thinkerbell
09 Jun 2011, 20:57
Hahaha, hun kan få sagt det!

Purra
09 Jun 2011, 21:37
Herlige Kyllingen

siemens
09 Jun 2011, 23:38
Fantastisk kommentar!

flower
09 Jun 2011, 23:48
herlig

charlie_83
10 Jun 2011, 22:19
:knegg: Her har jr begynt å holde på puppen hele tiden han har mulighet. Merker kanskje at det nærmer seg jobb- og barnehagestart..